Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 1460 ggr
shabnys
0

vad ska jag göra?

Hej! 

Skulle behöva lite hjälp.  Är 16 snart 17 år gammal och har två hundar. I hela mitt liv har jag velat ha en hund och för tre år sedan fick jag min egna hund. Förra sommaren valde även min mamma att köpa en till hund som jag valde att ta det största ansvaret för. Idag känner jag att jag inte ger den den tid som de förtjänar och mina föräldrar tar mer och mer hand om dem, vilket är det de inte ville göra. Jag känner att jag inte klarar av att ensam ta han om två hundar, de får inte det liv som de förtjänar. Mina föräldrar vill att vi ska sälja hundarna, vilket jag verkligen inte vill, men det känns som att de kanske skulle må bättre av att få komma till ett hem där de får den tid och aktivering som de behöver. Jag vet att man aldrig ska köpa en hund till sitt barn för livet förändras mycket när man är ung och hundarna kommer då inte kanske få det bästa hemmet. Idag önskar jag att mina föräldrar aldrig hade köpt någon hund till mig för jag känner att jag inte ensam kan ta det ansvaret som krävs. Jag älskar mina hundar över allt annat och vill bara att de ska få det bästa.

Är det då bäst att börja leta efter ett nytt hem till de? 

Vill bara ha hjälp inga onödiga kommentarer om att det var dumt att köpa en hund till ett barn eller något sånt, för det vet jag redan.

TerreJ
9

Förstår att det kan vara mycket stressigt att ta hand om  hundar. Men en av hundarna var väl egentligen dina föräldrars ansvar? Går det inte bättre om dina föräldrar tar hand om den hunden de köpte till sig och du tar hand om din egna hund som du fick för tre år sedan?

Medarbetare på  djurparker                                                                                                                       För mer bilder http://nouw.com/theresefoto

Taxelina1
1

tråkigt när sånt här händer. Det är alltid enklare med bara en hund. Din mamma kanske skulle ta lite mer ansvar för den hunden hon själv köpte. Det är ju hennes ansvar och hennes beslut att köpa en hund till.

Ta dej ett snack med henne och försök hitta en lösning. Kanske kan du vända dej till uppfödaren och få råd och hjälp därifrån.

I din ålder finns så väldigt mycket man vill göra och då ha ansvaret för två hundar kan bli för mycket.

När jag säljer en valp säger jag alltid till köparen att vända sej till mej om du får problem. Man har alltid ett visst ansvar för valpar man säljer🙂

Lycka till och hoppas ni kommer fram till en bra lösning🙂

Hälsning från en stor djurvänCool

Melonclementin
0

Håller med #1 , är inte det en bra lösning?

Karmatarerskanise
0

#1 +1