Hundar iFokus

Hundar

Etikettträning-och-inlärning
Läst 701 ggr
Emouse
0

VGW, Succé!

Igår fick jag hem mitt vgw sele så jag testade det nu på morgonens långpromenad. Keera är 7 månader och drar lite i kopplet fortfarande. Grejen är den att halsband i samband med ryck kan orsaka skada på hundens nacke vilket jag vill undvika. Därav valde jag Selet för att få hennes segdragande att försvinna lite mer effektivt utan ryck och omständigheter. Resultatet? Över nöjd faktiskt! Hela promenaden var harmonisk och jag kunde verkligen slappna av och inte fokusera så mycket. Jag var lite osäker på det där med att den vrider på hunden, men den var en positiv upplevelse att se att den satt bekvämt och att hon inte drog mycket alls så blev det ju bra iallafall. Super nöjd med tanke på att det var dyrt, helt klart värt pengarna!

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

LinaK
0

Vad roligt att den fungerade på er, tycker dessa hjälpmedel är jätte bra så länge man fortsätter träna hunden att gå fint. Köpte en VGW-sele till min jack russell som gjorde ryck i kopplet och drog som ett ånglok men den satt inte bra på honom och den åkte sådär på sidan som du säger och gav ingen effekt. Vi har tränat som galningar senaste månaderna och det har verkligen gett resultat, när han blir lite stressad uppspelt så drar han lite men ja klart bättre.

Kul att du känner att den fungerade för er och att promenaderna nu blir bättre 🙂

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Rafflan
0

Har en lite små dragig unghund och det var inte alls bra för min ryggskada, med VGW drar han ingenting och funkar fin fint för både honom och för min rygg, så nöjd matte och nöjd hund :D

Emouse
0

Tycker man att selen var lite för stor, vrider sig eller så kan jag verkligen rekommendera att sätta kopplet i sido öglan istället för på bogen, Selen vrider sig inte men har samma effekt!:)

Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤

Wellcraft
0

Skönt att höra!
Den är det som funkar bäst på knasen här hemma nu också :)

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund

jenmjao
0

VGW räddade mina axlar, skuldror och hela ryggen för min hund drog som en tooooook, + hjälpte mig att träna på viktigare saker än dragandet t.ex skvallra och dylikt. Helt underbart :) hon drar med vgw nu ibland men det är sällan och det är stor skillnad på vanligt sele och vgw, så är man trött tar man alltid vgw! Det är underbart!

[Raubtier]
0

Efter ett tag kommer din hund lära sig att dra i vgw också så du måste träna koppelträningen under tiden. Min lärde sig det väldigt snabbt. Plus om den drar i vgw blir det snedbelastat så njae vet inte om det är så bra. Men funkar det för dig så kör på!

Wellcraft
0

#6 Alla hundar "lär" sig inte att dra i vgw.

Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund