Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1070 ggr
Pauliine
0

Vad är detta!?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Min valps mage har kurrat konstigt hela morgonen och nu bajsade han ut något snor liknande? Min sambo säger att han är lös i magen men jag har aldrig sett detta förr! Annars är han pigg och glad. Vad kan det vara? Bör vi besöka vet nu??

Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono

Pauliine
0

Pauliine
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

[[Boris Sager]]
0

Ser ut som just slem utan ngn främmande kropp, tycker jag. Slem finns ju i tarmen och valpisar är bra på både att kräkas och bajsa löst. Hur är han nu?

Pauliine
0

#3 ja, jag visste inte att det var vanligt att bajsa ut det.. Ser ut som slem som de brukar spy ut. Han är helt normal, leker massor med andra hunden men har inte gjort ifrån sig mer.

[[Boris Sager]]
0

Då skulle jag inte bekymra mig om jag vore du :)

VildaVittra
3

Valpar sätter ju i sig allt möjligt, så det är ju inte konstigt om dom blir risiga i magen ibland. Håll koll på allmäntillståndet, fortsätter diarrén eller han blir allmänpåverkad så bör ni ringa till veterinären.

Vad "snäll" han var som gjorde det på mattan så du slipper skura golvet. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[Wraith]
0

Säkert någon lättare irritation i tarmen, avvakta och se hur det utvecklas. Fortsätter det så kontakta veterinären.

Pauliine
0

#5 vad bra! tack så mycket, känner mig lite lugnare..

#6 Helt sant, säjtan vad han ska äta allt, allt och allt (sniglar är favoriten). Alright då ska jag göra så :)

#7 Tack för svar!! :)