Irländsk varghund
Hej alla! :) Första inlägget för mig här.
Både jag och sambon har haft hund tidigare och saknar det, börjar blir dags för en ny. Min älskling och ett måste (känns det som) är en irländsk varghund, så snälla ni! berätta allt ni vet om dem :) bilder, tips, hur de är, var de finns osv. osv.

Skulle jag brätta allt jag vet så skulle ja det skulle bli otroligt mycket. vi har en varghunds hane på 2 år. på vår hemsida varghund.com får du svar på en masa av dina frågor och där kan kolla på både filmer och bilder på det underbaraste som finns (=varghunden).
Hittar du inte dina svar där så svara jag ju givetvis på dom här istället =)

Vet inte så mkt om varghundar annat än att dom är fina, men vill hälsa dej välkommen hit iaf =)
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Tack så mycket :)
det är för mig helt obeglipligt hur ni andra med varghundar lyckas med att hålla dem så välkammade….. 
Vet inget om irländska varghundar, men välkommen hit!

#0 Det var ett tag sedan du skrev ditt inlägg, tyverr så är jag inte in här så ofta och kollar…
Själv har jag haft varghund i ….oj! 28 år!!! och har väl en hel del erfarenhet av rasen. För mej är det ju en underbar ras.
Några råd: fundera över hur det skulle fungera i ditt liv med en så storväxt hundras…och första året som kräver en del omsorg i och med att dom växer så mycket. Är du fortfarande intresserad av rasen så gå in på rasklubbens hemsida, där finns uppfödare över större delen av landet.
svivk.com (om jag inte minns fel)
Besök gärna någon utställning och prata med ägare och uppfödare - men gör det efter att hundarna blivit bedömda, utställare kan vara lite stressade innan dom varit in i ringen.
Lycka till!
Snodden har levt upp med en varghundstik som kompis…helt suveräna hundar ;-)