Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 974 ggr
[spetsen]
0

Adoptera hund/ta omplaceringshund - organisationer

Jag undrar vilka organisationer det finns, förutom Hundstallet, som man kan vända sig till för att ta en omplacering. 
Mitt krav är att organisationen inte tar in utländska hundar.

JonnaCecilia
3

Undrar också lite om det ens finns?! Har bara hittat där de har både svenska och utländska, tex irländska hundar, eller där de bara inriktar sig på tex rumänska eller spanska gatuhundar. Svenska omplaceringar ser jag mest på blocket, eller kronofogden! :(

Kitten86
0
Kitten86
2

Annars är det väl egentligen bara hundstallet som finns som håller på att omplacering av svenska hundar. Annars är det väl blocket, vissa rasklubbars hemsidor (hjälper till med annonsering av omplacering) eller direkt från uppfödare…

luckysheltie
0

Tror också hittehund.nu

Kolla in min blogg www.livetmedensheltie.blogg.se

Instagram: @luckysheltie

Medarbetare på Sheltie ifokus

[spetsen]
0

Tack! 

Hundstallet och spcasweden kände jag till, men just hundstallet hade typ enbart hundar som antingen inte går ihop med andra hundar eller "stabil äldre tik/hane" och kan ju inte direkt kalla min 1,5årsmonster för gammal ens i sinnet :P

[spetsen]
0

för hittehund behövde man vara minst 25 så det går också bort då :/

Kitten86
0

Okej. Varför just omplacering då och inte en valp/ unghund från uppfödare?

VildaVittra
2

Försvarsmakten omplacerar hundar som inte höll måttet som tjänstehundar. Sedan tror jag inte att hundfrämjandet tar in hundar från andra länder.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[spetsen]
0

#7 kikar mest bara runt för att jag inte hittar någon ras jag fastnar för/alla jag faktiskt fastnar för har för mycket hälsoproblem för att jag vill stödja det

marathos
0

Djurskyddet Kristinehamn

Ravynsfair
0

Min hund kommer från Second Chance :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol