Simträning
Jag har en lagotto som precis de flesta lagottos väldigt glad i att bada och simma.Vi har aldrig varit på "riktig" simträning inomhus, men hon simmar gärna mycket och länge. Jag funderar på att börja simträna lite mer målmedvetet med henne men har verkligen ingen aning hur länge hon bör simma. En kvart, en halvtimme, 45 minuter? Ska man pausa ofta ? Hon har bra simteknik och är i en rätt så god allmänform. Hon har vid något tillfälle simmar ca 1 km uppdelat i 4 etapper bara för att hon ville.
// Nadja
Kan tillägga att målet med träningen är att hon ska bygga lite muskler/få upp flåset lite och variera vår andra träning med något lite skonsammare. 🙂
// Nadja

Vi simtränar våra huskyn ibland på sommaren. Vi har sele på dem, och håller i linan, så det håller sig till simma, och inte rymma.
De får börja simma 5 min, vila en kort stund, simma 5 min igen. När de börjat få upp kondisen kan vi utöka, men 5 min 3 gånger brukar räcka långt.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Låt henne simma så länge hon orkar.
Min hund har alltid haft superkondis, jag sätter på honom flytväst och låter honom simma runt som han vill, hur länge han vill.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund