Vad skulle din hund säga?
Här hemma diskuterar vi ibland var vår hund skulle kunna tänkas säga om han hade kunnat prata med ord och vi tror att han skulle klaga förskräckligt på maten. Vad tror du att din hund skulle säga?
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Ge mig meeer - alldeles för liten portion ju 😃 dom älskar sin färska mat 😉
Skroffan: Meeer MAT!!! Och morötter och så vill jag åka till Anita i stallet! (Anita är Skroffans klara favorit, jag misstänker att en vacker dag tar hon sina saker i ett knyte över axeln och sätter sig på Anitas förstutrapp!) Sen skulle hon klaga över att hon måste ha sele och inte halsband eller, ännu hellre, springa lös hela tiden. Bort med dumma täcken dessutom, inget som sitter runt magen. Nikka: BOLLAR! Jag vill ha BOLLAR! Och änder att apportera och en egen pool/sjö/whatever, bara det går att bada! Och så ett extra täcke tack, jag fryser lite. Lite extra käk skulle heller inte skad. Posh: Jag SKA följa med husse på jakt, jag är ju bäst! Och jag vill också bada, i en stooor sjö så att jag kan simma länge och plaska med frambenen så det blir bubblor som jag kan jaga. Får jag bita grannens hund lite också så är jag fullkomligt nöjd sen.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
"Jag vill hälsa på Rocky!" och "varför måste dom jobbiga ungarna alltid ringa på dörren?!"
Just det, Skroffan skulle be att få papper och penna så hon kunde skriva till HO (Hundombudsmannen) om att hon vansköts och misshandlas genom att hon får för lite mat och pälsen klippt - även om det är betydligt bättre än att få den ryckt som tidigare. För givetvis kan Skroffan läsa och skriva, till skillnad från de andra mer korkade labradorerna!
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Det skulle vara otroligt mycket bitterhet från min kille, han har starka åsikter & blir lätt tjurig samt ligger och muttrar för sig själv.
Men det skulle också vara en hel del kärlek, både till mig, bollar & hans mat 😎
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Även här skulle det ringas till HO.
"MATTE LÅTER MIG INTE LEKA MED KATTERNA PÅ KULLEN, JAG FÖRSTÅR INTE, HON ÄR DUM! OCH INTE FÅR JAG NÅGON MAT HELLER!"
Att katten inte ville leka med Arrak, och att han än så länge idag fått typ dubbelt så mycket mat som han borde ha fått, med mycket godmat (VoH) och godisar, det har Arrak lägligt nog glömt ^^
Jamie "mer maaat!!!!" (Får rått och älskar det). "Mamma ta bort den där jobbiga fluffen, jag har snart ingen svans kvar!!" Marceline: "Jamie Jamie Jamie Jamie Jamie! !!!" "Sa du mat? MAAAAAAT!!!" "åh hååår, kittlar dödsskönt mellan tänderna!"
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Tycker det är så tydligt vad Alizza säger även utan ord! "Lek med mig" "Sluta pilla på mitt ansikte/mina tassar" (vid pälsvård, kloklippning etc) "Ge mig godis" "Ta av den där äckliga selen" "Jag går ingenstans sålänge jag har det här snöret mellan oss!" och vår absoluta favorit (not!) "Jag vill gå till grannen" (Sista där är typ när hon tycker vi är tråkiga, då blir hon lite Lotta på Bråkmakargatan som ska flytta till grannen ;) Grannpappan och Lizza är bästisar och busar i oändlighet när de får tillfälle! Och såklart när hon vaknar eller träffar någon "hejhejehejehejehej" *slick slick vift vift*
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
En kväll skulle mamma och pappa gå och lägga sig utan att vi barn var hemma och det tyckte hunden inte om. Om han hade kunna prata med ord hade han säkerligen satt ner baktassen och bestämt hävdat att det där gick minsann inte för sig!
** Energy Pethead
Alf skulle nog inte klaga så mycket, han finner sig i det mesta men kloklippningen tycker han att vi ska skippa!
Theo tycker att vi är tråkiga som inte roar honom varenda minut. Han vill också äta mer!
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
"Snälla matte! Kidnappa ett barn till mig! Vi skulle ha jättekul ihop, jag lovar att älska det mest i hela världen! Och en fotboll.. snääälla en fotboll!!"
Om Nita fick ett barn med en fotboll att husera fritt med så hade hon varit den lyckligaste hunden i världen. Det samma skulle nog tyvärr inte gälla barnet… eller fotbollen ;)
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Navdi skulle be om nycklarna till hönshuset och sedan be mig titta bort när hon tog en sväng förbi kaninhagen.
Pipen skulle säga att hon inte ställer upp mer på kloklippning, samt ta ett allvarligt snack med mig om att global uppvärmning är något bra.
Casper skulle säga två saker, "Jag är snygg" och "Jag behöver fler fruar i mitt harem".
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
När vi kommer hem efter att vi har handlat: "Jaaa hejhejhej! Ni är hemma, jag har saknat er! Har ni något till mig? Åh, en påse. Vad finns det för gott här? Har ni köpt något till mig? Åh, jajaja nu kan vi leka! Jag ska bara hämta någon leksak!"
När vi är ute: "Kiss kiss kiss kiss. Så gott det luktar! Jag kissar lite här. Ooo. Dit vill jag gå! Här luktar det… LÖPTIK. "
När vi väntar på något: "Jag har tråkigt. Jag vill göra något. Varför sitter vi bara här? Det här var tråkigt. Kan vi inte gå nu? Kom så går vi! Varför kommer inte du? Det här är inte kul. Jag vill inte sitta här!"
När vi gör något han inte tycker om: "Nu är du jobbig." "Jag vill härifrån." "Rör inte mina tassar!" "Vad gör du?" "Nu går jag." "Sluta!""Okej, okej." "Varför gör du såhär mot mig?" "Jag är redan tillräckligt fin. Kan jag gå nu?"
Vår hund skulle nog klaga på att vi inte låter honom gå vart han vill och lukta på alla kissfläckar och hälsa på alla hundar. Han skulle nog också klaga på att jag plågar honom genom att klippa och slipa klorna och borsta hans päls och tänder.
//Flöffo
Kasta min boll kasta min boll kasta min boll kasta min boll kasta min boll kasta min boll kasta min boll kasta min boll - åh lite mat kanske kasta min boll kasta min boll kasta min boll Jag är glad att min hund inte kan tala ;)
#15 Hahaha!
** Energy Pethead
Fenna: mer mat mamma mer maaaat!!! Nej det där ser för lite ut! Du måste ge.mig mer! Får jag äta det här? Det här vae gott! Jag älskar mat! Tack matte du är bäst! Corinne: mamma det är för stora bitar du måste skära dem mindre, nej vad är detta för billigt skit, jag sa att jag bara äter lamm, vilt och kalkon och det vet du! Nej du lyssnar inte på mig så nu har jag inte lust att äta längre. 😁
- Nederlandse Kooikerhondje -
Och till sist corinne: mammaaa nu måste du allt tagit fel säng! Det där är ju trots allt min säng och det vet du! Okej du får sova o sängen men du får sova på kanten. Visst är jag snälö mamma?
- Nederlandse Kooikerhondje -
Donna lek, här ser du min leksak? Duttar lite på dig känner du inte det???? Äh, lägger den i ditt knä, kasta den, kasta den !!!!
Donna mat. åh vad intressant det är med torrfoder….. tugg tugg tugg, när kommer kycklingen/köttbiten/köttben 😎
Milli lek, Jag gillar att vakta allt, jag bär alltid ut en leksak så köper dom in nya leksaker.
Milli mat. Äter bara för att jag är liten o snål, samlar gärna på mig en drös ben. Matte/husse blir visst sura o ger dom andra mina samlade ben till mina syskon 🤦♂️
Enja mat, torrfoder är överskattat jag inväntar färskfoder eller att någon ska mata mig kula efter kula då kan jag äta. Inväntar godare mat ska trilla ner i matskålen. Nu öppnar matte kylskåpet intar stora pigga ögon o sätter mig ner ofta trillar något gott.
Enja lek, spring spring spring, älskar jaga-leken spring spring spring och voff voff voff älskar att låta. Sparka fotbollen så är jag galet glad, spelar fotboll bra med dig. Voff voff voff

Enligt Teddy: