Hundar iFokus

Hundar

Etiketthundtillbehör-hundprylar
Läst 1508 ggr
nadilda
0

Bra bok om spår

Hej. jag söker lite tips om bra böcker om helst personspår. Har läst flera stycken, men inte hittat någon jag tyckt varit så bra. Här är lite saker jag gärna vill ha med:

-Exempel på spår man kan lägga, både lättare och mer avancerade. 

-Information om de olika klasserna i bruks och vad som krävs av en och hunden.

-Inlärning av de olika metoderna för apportmarkering.

-Exempel på olika svårigheter som kan uppkomma vid olika typer av spår

-Inte bara hur man lär in spår från första början utan gå vidare till hur man avancerar successivt

Har ni tips på böcker ni tycker är bra heller som innehåller någon eller flera av dessa punkterna får ni gärna skriva dem. Har inga problem med att läsa flera böcker som innehåller olika saker.🙂

TrasselTroll
0

Den här skall jag köpa så snart jag får möjlighet.
Den skall tydligen vara helt super.

Lon@
0

Sjöstens bok är bra på så sätt att den är lättfattlig och följer en logisk utvecklingsplan. Den är upplagd på samma sätt som deras övriga böcker och många brukshundsklubbar kör med deras metoder. Jag kan dock tycka att de är lite enkelspåriga och inte har så många verktyg, man jobbar på ett sätt och funkar inte det så ger de inte direkt massa alternativ. Detta är dock inte bara baserat på just Spårhunden utan gäller hela systemet så att säga. Spårhunden och lukterna är en annan bok som också är mycket rekommenderad, en riktig bibel som nog kan ge något till hundfolk på alla nivåer. Den ena boken utesluter ju inte den andra men skulle jag välja en så blir det helt klart Spårhunden och lukterna.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

nadilda
0

#1 Tack för tipset! Den finns på "mitt" bibliotek vet jag, får låna och läsa igenom den😃

#2 Tack! Ska kolla in dem 🙂Det som du skriver tycker jag är ett rätt så generellt problem med de jag redan har läst, att de är så enkelspåriga.