Överdrivet smaskande
Vår 15 månaders har de senaste två veckorna börjat smaska enormt, han har dessutom börjat slicka sig om munnen väldigt mycket under dagen och flertalet gånger vid ett och samma tillfälle. Nu menar jag inte efter att han ätit eller druckit utan i överlag, det smaskas och slickas konstant känns det som.
Inga problem med tänderna, inga synliga iallafall. Tänker tonsillit men är inte så mycket som stämmer in på det i övrigt förutom smaskandet - förhudskatarr har han fått mycket mer (mycket lite dropp annars, knappt märkbart) i samband med detta, vet inte vad det ska ha med tonsillit att göra men såg att det var uppskrivet som symtom på en sida. Ingen dålig andedräkt, bra tänder, äter inte mängder med gräs längre (gjort det sen han var valp annars).
Någon som kan komma på något mer varför han börjat med detta?
Kan vara magkatarr
#1 Enda jag ser som stämmer in är smaskandet och minskad aptit, men aptiten minskades långt före smaskandet kom. Han åt lite som valp med så har faktiskt inte tänkt så mycket på det då jag vet att sådant kan återkomma, aptiten har börjat blivit lite bättre men han lämnar ändå kvar mat.