Jobbig päls
Som jag sagt tidigare så är min shih tzus päls väldigt jobbig med att den dras in allt som hon varit i kontakt med samt att jag måste borsta VARJE dag,ibland 2 ggr om dagen. Pälsen blir ju väldigt fin så det är ju kul på så sätt att hålla på med den :) Men idag mina vänner ska jag tala om att det inte var så roligt efter vi hade gått på en äng, som var nerklippt. Hon hade fler än 10 st bebis mördarsniglar inkletade i pälsen lite varstans!! D: pälsen är som kardborre och snuglisarna är ju klibbiga. FYYY vad ÄCKLIGT det var!! Jag fick sitta och klippa bort dom för sig sedan samt borsta ur alla fröer och gräs *suck* Varför är pälsen skapt sådan? Verkar nästan som att den inte är gjord för att vara utomhus men hundar måste ju gå ute och bli "smutsiga" liksom? Här ser ni hennes lyxiga päls nyborstad här om dagen :) tyvärr blir den förstörd av att gå ute
Familjens Pudel är likadan, så vi håller henne nerklippt under vår och sommaren, smidigt och bra, och under vår och höst får hon ha tröja eller täcke på sig utomhus och vintern är hon fullpälsad.
-