Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 903 ggr
Jaxination
0

Regntäcke?

Letar efter ett bra regntäcke till mina hundar!

Ska i sitt hela vara enkel och användas när de regnar helt enkelt. Vid längre promenader och bus i skogen. Jag vill att de ska gå ner ordentligt över låren.

Några tips? GÄRNA så billiga som möjligt! 

Har kollat Back on track och hurtta, men de är så dyra..

/ Hanna Andersson
Värd för Jack Russell Terrier
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Ravynsfair
0

Hööks har bra! De har bra priser också :) 
Bilderna på deras hemsida tycker jag inte stämmer, bäst är att testa på din hund :)

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

hemul
0

Vaxduk, sax och kardborrband! 😛

drika
1

hurrtta är jättebra, finns ibland på rea ller begangnart, köper du hurta är det för livet , de går ej sönder utan hunden har samma livet ut så det är en riktigt bra investering.

Hälsningar

Fredrika

Ravynsfair
1

Om du absolut vill ha Hurtta och har en planerad tripp till Ullared så pass på då de har en del Hurttaprodukter i varuhuset. 
Äldre modeller som djuraffärer sålt slut på men såklart fullt funktionella än!
Köpte deras vattentäta halvoverall i Fleece för 199kr för 2veckor sen.
Kostade förr 700+ i vanlig butik i min hunds storlek 😮

Vänliga hälsningar Sanna. 
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus Sol

[vattenhunden]
1

Skulle ändå satsa på hurtta, använder i princip bara hurtta produkter på våra hundar & deras täcken är både snygga, synliga & hållbara länge.

Jaxination
0

Jag älskar själv hurtta! Mina hundar har halsband, selar, koppel, ja you name it!

Gillar deras senaste modell av täcken. Den gamla varianten sitter inte bra på mina hundar..

Dock är Back on track riktigt bra med!

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

russin
1

Hurttas  Outdoors Torrent täcker låren mm jättebra.

Jaxination
0

#7 - Precis den jag hade kollat på!

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

[.Victoria.]
0

Tycker du ska kola på hurttas overall, den är lite dyrare men deras täcken håller läääänge. Så det är en bra investering.

Bello_O
0

Jag har en rosa hurtta outdoors torrent i 50 cm som inte passade hunden den var tänkt till. Den kan jag sälja, dock kanske inte rätt storlek om du ska ha den till Jack Russel?

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Jaxination
0

10# - Nja, mina har 30 och 35 cm i rygglängd.. :/

/ Hanna Andersson
 / Medarbetare på Terrier
| www.JAXINATION.se |

Bello_O
0

#11 Synd, men jag hoppas du hittar nåt någon annan stans🙂

Medarbetare på Sheltie Ifokus.

Lathundarna
0

Har man inte råd eller är som jag och skiter i populära märken så har Rusta haft helt okej regntäcken hittills. Mina jyckars täcken därifrån har hållit i åratal.

Naviifax
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Valpen växer så det knakar, så ville inte läggaför mycket på ett regntäcke. Men känner ändå att vi måste ha ett då det regnar mer än solen är famme + att våta skogspromenader är underbart! Så vi chansade på Hööks. 150kr är otroligt bra pris! Älskar den här overallen 👏🏼

@adventuresofnavi | instagram

Misarn
0

Vi har testat lite olika täcken, men vi har haft problem med passformen. Men när vi testade Back on Track satt det som en smäck och fungerade väldigt bra till vår Alice som absolut inte fick bli nerkyld pga sin rygg och knä. När hon gick bort fick Kaila använda hennes täcke då hon hade vuxit i det. Till henne hade vi köpt ett täcke på Hööks och det är ok och kan omöjligt sitta bra på en växande hund, men upplever att det är svårare att hitta saker med bra passform för våra tjejer. Back on Track är vårt självklara val, det är dyrare men det betalar vi gärna =)

Naviifax
0

"Omöjligt sitta bra på växande hund" - hur menar du nu? :) På Navi sitter det jättebra. det är ju väldigt reglerbart och iom att det inte kostar så mycket är det idealt. Tycker jag iaf, som har en växande hund :)

@adventuresofnavi | instagram

Misarn
0

Jag tycker inte något täcke jag provat sitter lika idealt som på våra "äldre" hundar. Vi har en växande hund nu men behovet har inte funnits på henne ännu, men på våra andra hundar som yngre växande så har jag inte hittat något täcke som satt bra.