Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 1534 ggr
aajjeee
1

Vad är bäst med just er hund?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vet inte om det redan finns en sådan tråd men nu vill jag veta varför din hund är så viktig för dig! Vad brukar ni göra tillsammans, ja typ allt om din hund. Personligheter, älskar den att vara på promenad? Eller kanske ligga hemma och bli kliad på magen av matte eller husse? Skulle vara kul att höra. Lite om min Havanais Isa: hon är en riktig busa! Hon älskar att träna men efter en stunds träning kan hon lägga sig ner i knäet och bara mysa, bli kliad på magen och bakom öronen! Det kanske inte vart så mycket om Isa men anser att det är lite svårt att läsa av henne eftersom hon fortfarande är valp! Nu vill jag höra allt om era hundar! Om ni inte har en hund får ni gärna skriva hur er drömhus skulle vara! Hälsningar Agnes

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

[[Boris Sager]]
1

Vilken gullig Isa du har, Agnes! Jättefin! Vi har flera hundar, men jag väljer min Avatar, Boris Han är en Yorkshireterrier och min kompis sedan9 år. Han är också maskot i vår rescue grupp för hundar, och brukar vara med oss när vi ger oss ut på räddningsuppdrag här i USA. Han är alltid glad, alltid och gillar alla individer. När han var yngre var han utställningshund, tyckte det var kul. Nu springer han med oss i skogen, följer med i segelbåten… Du hör, jag blir helt lyrisk, när jag ska beskriva honom, min Boris!

aajjeee
1

Vilken söt hund du har #1 och vad spännande liv ni måste ha! Superfin! Verkligen, helt kär! Haha, man blir ju såhär över exalterad för att man älskar dem så mycket!

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

JonnaCecilia
1

Åhh så fina hundar ni har! Min är också bara valp än så länge, 15 veckor imorgon eller ~3,5 månad! Hon är jättemysig och gillar att gosa i knäet, men när hon ska sova går hon gärna en liten bit bort och vill inte ligga för tätt så hon blir varm. Hon gillar att bli borstad på kroppen och i viss mån kammad, om hon inte har någon tova som ska redas ut! Kloklippning går bra men är lite långtråkigt. Att borsta och trimma pälsen i ansiktet och mellan tassarna är ingen favorit, då gömmer hon gärna huvudet ner mot mig! Hon är väldigt busig och lekfull, gillar att ha dragkamp och morrar sådär gulligt ;) Hon har lärt sig apport redan, smart som hon är förstår hon att om vi ska fortsätta leka när jag har kastat iväg leksaken måste hon ta med den tillbaks. Hon älskar att springa in till grannen och leka, vilket är svårt att få henne att förstå att hon inte får, för de blir så glada att se henne! Så jag försöker säga att de ska ignorera henne så kommer jag och tar henne och så kan vi hellre komma tillbaks och leka. Hon hatar sele/halsband och koppel, enda gången hon springer med koppel på är till grannen! Hon verkligen älskar pappan i familjen som bor mittemot, och kärleken är besvarad ;) Hon gillar också våra marsvin och blir arg när de inte vill leka med henne, då skäller hon på dem! Hon gillar också att äta deras bajs, då skäller jag på henne ;) Nej, det gör jag ju inte, men jag tar undan henne och säger nej. Hon är väldigt glad, social och självsäker, men när hon blir trött vill hon gärna komma till matte eller husse. Hon blir alltid jätteglad när någon kommer, vare sig det är jag som varit och hämtat posten, en kompis som hon träffar igen, eller en bekant som hon aldrig träffat förr. Fast hon är nog snäppet gladare när jag eller husse kommer, då blir hon så glad att hon gnyr av lycka :)