Hundar iFokus

Hundar

Etikettagility
Läst 1272 ggr
Näbbmusen
0

Agility i trädgården

Har nån nåt tips på hur man kan träna agility i trädgården?

[.Victoria.]
0

Sätt upp hinder och kör..?

[Forest]
0

på rusta kan du hitta lite hinder och sen göra som 1 tar upp sätt upp hinder och beroende på hur mycket man kört innan träna in hinderna väl innan man tar nästa :) Har satt upp rockring med rep och tältpinnar i marken (så den sitter stadigt uppe o nere) så däckhinder har vi inte bekostat mycket alls ;) man kan vara lite påhittig om man inte vill köpa färdiga hinder.

[.Victoria.]
0

#2 Viktigt och påpeka att en rockring är det bredaste jag skulle använt som däckhinder om det är fast, annars kan hunden fastna.

Zooplus har billiga agilityhinder, köpte 4st därifrån för 750kr tror jag, dock kan jag inte använda däcket.

[Forest]
0

2 mjo kanske beror på hur stor hund man kör med ;) tre små fisar som vi har finns ingen risk med att dom skulle fastna. Vi tränar ju annars trix med r-ringar därmed vart det ett val jag tog :) 

Bra tips på zooplus ska in o titta där då vi är ute efter något mer hinder:)

[.Victoria.]
0

#4 Skulle säga tvärtom, den blir ju mer att fastna I för en liten hund, en stor hund kan ta sig ut lättare tanker jag. Jo zooplus har jättebra hinder, dock är inte tunnel avsedd för utomhusbruk vid dålig väder, I så fall får man ta in den efteråt för det är I princip bara gjorda av tyg.

[Forest]
0

5 hmm okej jag kör med ringen ett tag till iaf, enligt instruktören som vi känner såg hon inga fel i det något jag är säker på att hon annars skulle säga till om. Vi kör en del trix med olika rockringar och vi har olika storlekar på dom.  🙂

hannaj98
0

Nästan alla mina agility hinder är hemma gjorda. Har en slalom bana, det är plastpinnar som är en dryg meter långa(kommer inte ihåg vart de kommer ifrån) sätter i dem i en planka som jag borrat hål i så att det är rätt avstånd mellan pinnarna. Sen har jag flera hopp hinder. Det är bara 3 plankor att spika ihop. Rockringar som jag antingen hänger upp eller tvingar någon att hålla 😛 Och sen har vi en tunnel som är det enda vi faktiskt köpt 😉