Kliar och biter sig i ryggslutet
Min Chihuahua valp på 11 veckor kliar och biter sig ngt förfärligt i ryggslutet, på samma ställe. Jag har kollat och undersökt men det syns inget där! (Snart lär det väl göra det, ngt sår eller dyl). Jag kollade med uppfödaren om det kunde vara kvalster men det sa hon att det inte var utan refererade till insekter nu på sommaren. Jag börjar fundera över om det kan vara en fixering också då han börjar bita i svansen etc. Så fort han råkar få tag på den istället. Så fort jag ger en leksak fokuserar han på den istället. Vad tror ni att klådan kan bero på? Insekter eller borde jag ta honom till vet? Pågått i 3-4 dagar nu.
Medarbetare på träning -Instagram: PaulineSvorono
Kan han ha fått ett myggbett?
Badda med Salubrin och se om det blir bättre!
Se till att Salubrinet kommer åt huden och inte bara hamnar utanpå pälsen!
När du nämner ryggslut och svans med intensiv klåda tänker jag förstås på skabb. Den brukar ju vara intensivast nattetid. Har din valp råkat på någon räv?? Förefaller ju inte ssk troligt. Finns ju också möjlighet att din valp smittats av en annan hund?
Tänker även på analsäckarna, borde inte krångla på en valp men man vet ju aldrig. Troligast är väl ett insektsbett men visst kan det vara ohyra/skabb.
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!