panik
Hejsan nu är det så att jag har haft en hund ca en månad elr två men först igår kunnat ta hem dem. Förra ägaren säger att det är helt okej att han tar tillbaka honom om något blir problem osv eller jag känner att jag inte klarar det för att han har olika saker för sej och behöver mycket fysisk träning för att inte hålla på. Känner redan nu efter första natten att det här går inte, vill bara lämna tillbaka honom. Har haft hund innan men det här känns som en klump i magen alltså att något inte blir bra. Vet inte vad jag ska göra och vill gärna ha lite hjälp med det här. För mår dåligt just nu överhuvudtaget och detta kan också vara en tillfällig ångest över honom har aldrig känt så innan när jag provat ha honom en massa. Känns fel att säga första dagen att det inte går så vad tycker ni? Ska jag vänta ett tag och se? Behöver seriöst hjälp med detta….
❤️
Vad är de som gör att detta inte går? vad är de hunden har för sig?
Fysisk träning är bra men mental är precis lika viktig.
Jag tycker du ska vänta och se. Han är ju också ny hos dej. Men känner du verkligen att det inte funkar, lämna tillbaka. Det är inte ett nederlag, alla passar inte med alla hundar. Ha inga skuldkänslor. Blir bäst för er båda Isf.
Men han är lite av en problem hund. Alltså man måste alltid hålla koll och vakta när man är ute o går och kan knappt lämna honom utan att han förstör saker. Men detta är inget problem, har som sagt haft honom ganska regelbundet i 2 månader snart. Men så fort jag vaknade på morgonen hade jag värsta ångesten och mår typ skit utan riktig anledning. Jag vill ha honom och tycker han är underbar men vet inte varför jag reagerade såhär
❤️
Låter ju märkligt om du redan haft kontakt med hunden så länge och väljer att ta hem den en natt och sedan ångrar dig.
Lita på magkänslan, är det fel så är det fel helt enkelt. Lycka till
lite sent, men kan tillägga att det gick över efter natten, och jag hade kvar han 2 månader till, men han visade aggressivt mot andra hundar o gjorde utfall hela tiden trots jag tränade o de va lugnt ibland. fick lämna bort han tyvärr :/ saknar han hela tiden!