Canagan - torrfoder
Någon som provat torrfodret Canagan?
Det ska vara helt spannmålsfritt. Väljer annars mellan Orijen eller Taste of the wild.
Jag vill nämligen ha ett torrfoder som vi kan ge när vi åker iväg på semester/till släktingar osv och inte har möjlighet att ta med oss färskfoder.
Våran vovve på 6 mån får just nu VoH morgon och kväll, samt att vi blandar i lite Royal Canin valpfoder (som är kvar sedan tidigare, känns dumt att slänga). Men känner inte för att ge RC som helfoder, trots att det endast handlar om kortare perioder.
Så, någon som har erfarenhet av Canagan?
// Sofia
jag har funderat på det fodret också men har bara hittat en hemsida som säljer det och det är typ 2kg säck… skulle vilja ha 15kg.. vet du vart man kan köpa det?
http://www.grizzlyzoo.se/canagan-Canagan/canagan-scottish-salmon-12kg/
Där har du 12kg :)
// Sofia
jo såg det sen:) meeen jäklar va dyrt.. blir acana iaf.. funderade på färskfoder men det blir för sulligt.. acana blir billigare också.
Det var en som hade rekomenderat fodret, om du går in på kycklingen så är det en som har skrivit om fodret :)
De hade det fodret som hunden fick provsmaka förut när jag var på grizzly. Sally luktade inte ens på det, men hon är å andra sidan väldigt kräsen.
Men det ser väl helt okej ut, jag skulle valt den med vilt.
Medarbetare på Undulater och Burfåglar
Varför inte ge helt Voh som helfoder o skippa torrfodret?
Enja åt orijen förr sen tröttna fröken på äta samma foder och vart då Taste of the wild som hon åt med glädje ett tag, sen samma visa. Det var samma med nordic som vi hade som kvällsmat. Efter strul med hitta foder som hon äter och våran andra hund mår bra av vart valet voh nr 33 + råkost mitt på dagen.
#5 Tror inte du läste mitt inlägg ordentligt ;) Vi ger VoH som helfoder. Men vi ska åka på semester och har inte möjlighet att ta med färskfoder.. Därför vill jag ha ett torrfoder som är bra (utan spannmål).
Anledningen till att vi blandar kvällsmaten, VoH, med torrfoder just nu är för att vi vill bli av med det vi har kvar från uppfödaren, känns dumt att slänga. Jag vet att Royal Canin inte är ett exemplariskt torrfoder, men som sagt. Onödigt att slänga när hon ändå bara får en pyttenäve kulor varje kväll.
// Sofia
6 aha då är jag med. Jag ger torrfoder som godis men så har jag med mig korv för semester då vi håller oss till öland och där finns det iaf frysfak som minimum :)
#7 Vi ska tälta :P Haha, så det blir svårt!
// Sofia
Jag har inte prövat fodren själv men är det hög kötthalt och utan spannmål så skulle jag rösta på
Orijen har 80% animaliska produkter
Canagan:
Country game 57,5%
Run-free chicken 60%
Salmon 56%
Annars finns ju tex ZiwiPeak som har 93% animaliska produkter och helt utan spannmål. ZiwiPeak innehåller även grönläppad mussla som är väldigt rik på omega-3 syror
Hade jag haft en pyttehund hade jag haft med mig Ziwi Peak i sådana fall.
-
Canagan får betyget 4,6 av 5 möjliga hos whichdogfood.co
Aldrig hört talas om märket…
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
#12 Inte jag heller. Därför jag frågar :)
// Sofia
Har testat det och det är kanske bra i sig men mina hundar tycker inte det är så gott. När jag köpte fick man 12 kg för halva priset så vi köpte 12 kg o dom gillade de inte alls… Men dom är ganska kräsna också. Hade jag varit du hade ja kört på acana
Ser att tråden är gammal men kan ju skriva ändå. Köpte 2kg canagan vilt och Jamie älskar det! :) han äter ju rått annars men nu är vi på semester med inte riktigt bra frysutrymmen
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Min hund äter country game med glatt humör. Han åt eukanuba innan och efter vi bytte (för ca 8 mån sedan) bajsar han mycket mindre och äter mycket mindre (och bättre!). Han får ett mål voh i veckan ca. Skulle vilja gå över till voh helt men vår frys är skitliten.
Då kan jag ju passa på att uppdatera! Vi testade lite olika och till slut fastnade vi för Orijen 6 fish. Indy älskar det lika mycket som färskfodret. Hon får VoH som helfoder, fortfarande men får torrfodret när vi åker iväg, som vi exempelvis ska göra om några veckor :)
// Sofia