Coton friskare än Havanais?
Hej. Denna fråga är kanske dum, eftersom det aldrig går att garantera att en hund inte blir sjuk. Jag har läst att Havanaisen är bland det friskaste som finns inom hundvärlden, samtidigt som det finns några rasspecifika sjukdomar såsom tandproblem, förlamning i benen samt blindhet. Cotonen å andra sidan har inga rasspecifika sjukdomar, men jag hittar ingen sjukdomsstatistik på Coton hos något försäkringsbolag. Är det för att det finns så få att den är ovanlig? Jag är jätterädd att min hund ska bli sjuk. Har ni någon erfarenhet av detta? Vikken av raserna är sk, SÄKRAST?
Kramar Barbamamman
Jag har tyvärr ingen aning om hur de ser ut hos de raserna, men ring respektive rasklubb och fråga vettja! :) Eller mejla. Då får du nog det bästa svaret!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Tack, det hade jag inte tänkt på. Det ska jag absolut göra. Nu ska jag snart till Lövudden här i Västerås (där jag bor) på en hundutställning. Kramar Barbamamman
Vad kul! =) Du får berätta sedan!
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Hej igen!!
Nu är jag hemkommen från utställningen på Lövudden här i Västerås. Åh vad många gosiga små troll det fanns där. Jag har bestämt mig. Det blir en Coton de Tuléar helt klart. Jag vill ha en kritvit tik helst, men eventuellt en hane. Vit ska den vara i alla fall. Är det sant att tikar är ojämnare i humöret och att hanarna är unga och busiga i sinnet längre? Har även läst att hanarna gärna skvätter inne. Kramar Barbamamman

hur har det gått med att skaffa hund? Jag o min dotter funderar på hund…..viljan finns där jättemycket men jag är osäker på om vi duger som mattar då jag är borta långa dagar….vi ska försöka lösa det på något sätt….men nu så har vi riktat in oss mycket på en cotte så då blir vi nyfikna på om du fått en….
våga vägra golf o fiskbullar o håll dej in i det längsta med facebook
http://juliafnulia.blogspot.com/