Era hundar som människor
Har ni någon gång funderat på hur eran hund/hundar skulle vara & se ut om de hade varit människor? Min spanska vattenhunds tik hade nog varit en ganska vältränad ung kvinna med svart lockigt hår, som gillar att gymma & springa/cykla & åka skidor :-) & min Coton de tulear tik hade nog varit en äldre kvinna kring 80 års åldern som gillar att ta det lugnt, ta hand om sina blommor & dricka en kopp te.
Haha intressant tanke!
Funderar ofta så om min häst men inte riktigt om Hector.
(Min häst skulle vara en envis och klok gammal bondmora, hon vet allt, kan allt och vart med om allt, hon skulle även jaga en med brödkaveln om man gjorde fel, haha!)
Hector.. hm..
Han skulle vara en vara en yngre man, sisodär 20isch.
Första tanken är "Det där är en tuff grabb! Han ser spännande ut!" men egentligen är han ganska introvert och osäker på andra på grund av en jobbig uppväxt.
Han är försiktig av sig, vet inte riktigt hur han ska bete sig men när man väl blir hans vän så ger han dig sitt hjärta.
Då kan ni prata om allt mellan himmel och jord.
Han största intressen är löpning, ju fortare och längre man kan springa desto bättre.
Man glömmer verkligheten en stund och bara rusar förbi allt, man kan vara överallt men ändå ifred.
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus 
Tror min Whippet Corinne är den där trevliga "snobben" som vill leva i ren lyx. Älskar att röra på sig på alla sätt men har inga problem att sätta sig ned och äta en godispåse. Det ska vara kläder i första klass, gärna figursydda till henne själv. Säger inte så mycket bland främmande men är otroligt pratglad och kärleksfull när man väl känner henne.
Älskar att ligga i solen eller varför inte sitta i parken på en liten filt och filosofera? Jag tror Corinne är en dam i sina "bästa år". :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Min schapendoes tik Bella skulle nog vara en tjej som kan stoppa i sig vad som helst utan att gå upp ett gram. Hon skulle vara en nattuggla som älskar sovmornar. Hon skulle tycka om härliga skogs cykelturer och picknickar vid vattnet. Hon skulle vara vältränad utan att träna med långt tjockt och mörkt hår. Hon skulle heller inte ha något problem med att säga vad hon tycker och tänker samt att visa hur hon känner. Mot människor hon inte kände skulle hon vara lite osäker på men visa sitt rätta jag för dom hon älskar. Hon skulle nog också vara den som vill bestämma i alla situationer och hennes sätt ska alltid vara det rätt sättet.
Iris skulle nog vara den där lilla bråkstaken på dagiset som alltid hamnar i klistret då hon alltid utmanade gränserna men hon skulle också vara väldigt smart. Hon skulle vara den glada busiga troll ungen som alltid springer runt ute och hittar på bus. Hon skulle vara den som hejar på främlingar och som är lite naiv å tror att alla vill henne väl.
( Nu inser jag att mina hundar är ganska lika mig i sin personlighet. Bella som jag är nu å Iris som jag var som liten :) )
Yissah (Ljus, fluffig) skulle varit en riktigt divig tonårstjej som är van att få allt hon vill ha och surar om hon inte får det.
Hon skulle säkert vara lite av en raggartjej med då hon älskar att åka bil och hennes största intresse verkar vara att reta grabbarna här hemma.
Mio (tantecken) skulle vart en av de jobbiga sportkillarna som tror att dom vet allt och är bäst på allt, han skulle ta en massa selfies och säkert hålla på med en massa dumheter (så som bara killar kan). Med hans temprament så skulle han säkert hamna i en del slagsmål. (Han är en typisk hormonstinn "jock"). Han skulle göra allt för att impa på den diviga överklasstjejen.
Totte(helsvart) skulle vara en mysig gammal gubbe som sitter och pillar med trädgården hela dagarna och älskar att ta lugna promenader för att hitta nytt folk att lära känna, han skulle vara en riktigt livsnjutare som aldrig stressar sig fram utan tar allt med ro.
Loke (stora), typisk "preteen", är inte riktigt där ännu men känner sig jättestor och tuff. Försöker visa sig cool men är egentligen en riktig mjukis som tycker att allt är spännande och kul. Är fortfarande i det stadiet att man leker med de andra men har börjat leka lite tuffare och tänjer på gränserna. Provar nya saker och tror att man är odödlig. Loke skulle inte banga på något utan skulle vara en sån som glatt hoppar från hustaket ner i poolen för att impa på vännerna.
En udda skara det här 🤪