Hundar iFokus

Hundar

Etikett: övrigt
Läst 580 ggr
GotTreats?
0

När familjemedlemmar inte lyssnar

Är så ledsen och frustrerad just nu. Jag har sagt åt min familj att INTE stoppa i min hund godis hur och närsomhelst, och nu så frågade de om de fick ge henne och jag sa nej då hon låg och sov. Och då var jag tydligen en jättehemsk människa eftersom att hon har "varit sååå duktig tidigare idag och det måste man belöna". Så fick hon godis iallafall. Kan någon komma med tips på hur jag kan göra i en sådan situation? Nu ligger hon och skäller och gnyr för att hon vill ha mer istället :/ Vi bor dessutom i lägenhet så det känns inte så snällt mot övriga i huset heller, speciellt inte den här tiden på dygnet. Förlåt om det redan finns tusen trådar om liknande problem men jag behövde verkligen skriva av mig. Önskar att jag bara kunde flytta hemifrån just nu så jag slipper folk som vägrar lyssna :(

Vänta bara tills min trolldryck börjat verka Skrattar

[Wraith]
5

Börja belöna familjemedlemmarna hela tiden! Ge kakor, godis och annat onyttigt så fort de gör något bra tex bara finns. De kommer bli ganska less, kanske fattar de då!

reckon
4

Wraith hade inte en helt dum idé! Väck dem gärna även på natten och ge dem något gott eftersom de varit duktiga dagen innan. 

Annars så sätt dig ner och förklara för dina familjemedlemmar hur du känner. Gör klart att nu är det allvar, och förklara att de inte är snälla på hunden när de gör som de gör utan tvärt om gör henne stressad. När man utförligt förklarat hur man känner och varför man tycker som man gör så brukar folk vara mer förstående och villiga att samarbeta än om man bara kommenterar "gör inte så". Lycka till!

GotTreats?
2

#1 Du räddade nog precis min kväll, haha. Låter inte dumt alls faktiskt 😂 2# Jo det stämmer nog ganska bra! Ska göra det direkt imorgon :) Tack

[Kaoskaos]
2

Sätt ner foten ordentligt ! Och sen kan fu väcka dom ge dom en kaka för något dom gjort bra men förklara inte varför ! Och sedan förklarar du hur du känner och förklarar att hunden endå inte kommer koppla varför hen fick godis flera timmar efter att hunden gjort något bra ! Jag är rätt hård så jag hade stoppat dom om så med våld :P eller tagit hunden och gått för att sätta ner foten

drika
0

du har fått bra råd, men du måst everkligen sätta ner foten här och visa vem som är ägaren.

Hälsningar

Fredrika

Vizzla
1

Ta bort alla möjligheter för dom att "slinka ner" godis. Min far är expert på att ge lite här och lite där. Jag brukar sätta fram det han får ge under en dag (så jag har kontroll). Därutöver får man gömma godis/hundmat. 

Anar att det ändå slinker ner en ostbit eller annat…

"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"

Blogg   http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf

GotTreats?
2

Får hoppas att något av dagens samtal fastnat i huvudet på dem.. Jag försökte förklara så tydligt som det gick utan att bli upprörd så nu får vi se vart det leder haha. Tack för alla tips!