Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 1057 ggr
Mirrorglace
2

hjälpa min valp?

hejsan jag har en boxer/schäfer valp på 9 månader som inte träffat mycket hundar i sitt liv. Är uppväxt med hundar mer än sin mamma men inte mött på många främmande och har inte mycket erfarenhet och vet inte alls hur man ska bete sej. Vill jobba med detta så fort som möjligt för att hon inte ska utveckla ett dåligt beteende! undrar därför om det finns någon i Jönköping område, kan även ta mej en bit om det skulle vara så! som skulle vilja ställa upp med en stabil och van vuxen hund som kan lära henne lite och att hon får se att det inte är så hemskt! vill jätte gärna ha tips också om det kanske finns nånstans där jag kan träffa hundar på annat sätt, mer än på promenad för det kommer man inte så långt på… inte alla som vill stanna när dem ser min hund som ser riktigt arg ut, men egentligen är osäker förvirrad ung dam! har inte bott i området så länge Heller därav jag inte vet något :)

❤️

Ellen89
2

Det som har hjalpt min hund allra mest (han har haft problem med hundmoten) ar faktist lydnads kurser (har aven traffat hans hund kompisar dar). Har nu gatt valdigt mycket senaste 12manaderna och han ar jatte duktig. Andra grejer som funka ocksa ar: Inte halsa pa hundar i koppel alls, ha bra stabila lekfulla hundar som vanner (vilket ar det du soker sa bra!), traning med focus pa mig och trick traning. Jag kollar noga och ser till att det inte finns for manga hundar som leker ocksa, han klarar 4-5 hundar som max men da maste det vara stabila hundar. Nu har jag babblat lite men hoppas det hjalper och lycka till! 🙂

Lord Vulcan
1

Hitta en brukshundklubb och få hjälp där.

fridarebecka
2

Min hund gjorde utfall/tjöt förut vid hundmöten och stressade upp sig jättemycket. För oss har det också hjälpt att gå kurser och att träna bland andra hundar. På så sätt har han fått lära sig att det går att ta det lugnt och fokusera bland andra hundar. Att möta en annan hund på en gata går fortfarande inte helt felfritt, men det har helt klart hjälpt oss att vistas bland andra hundar och vi kan nu "parkera" i hundmöten och låta den andra hunden gå förbi oss utan större problem.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)