Zooplus?
Är det någon som har erfarenhet av Zooplus? Vad tyckte ni isf? Var leveranstiden rimlig eller tog det lång tid att få varorna?
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
följer
Jag handlar från zooplus.se till våra katter ca en gång i månaden. ca en veckas leveranstid, plus minus någon dag. Bor dock på landet så det brukar ta extra tid hit. Enbart positiva erfarenheter.
Jag har handlat därifrån, både småsaker och stora, skrymmande burar. Rekommenderas absolut! Jag har bara positiva erfarenheter av dem. 👍
Mvh,
Moa
Sajtvärd på Eremitkräftor och Snäckor
Jag beställer foder av dem regelbundet, alltid snabba leveranser (3 arbetsdagar) och bra service. Beställde fel storlek på en overall en gång, i stället för att ta den på retur så bad de att jag skulle skänka den till något ställe som tog hand om hemlösa hundar eller liknande och så fick jag pengarna tillbaka. Snyggt gjort! Vill man vara cynisk kan man såklart tänka att det säkert var mer jobb för dem att ta tillbaks overallen och att de gjorde det för att få goodwill - men skit samma, föreningen jag skänkte den till blev glada!
Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!
Samma här, dom är jättebra! Beställde foder från deras danska sida förut, och det var mycket billigare än svenska Zooplus, iaf då. Tror det tillkom en mindre frakt, men det blev ändå mycket billigare konstigt nog :-)
Medarbetare på Chihuahua
Har också handlat från dem ett par gånger. Har alltid varit helnöjd förutom en gång, då leveransen tog typ tre veckor -_- Men det var å andra sidan över jul/nyår. Annars tar leveransen ca en vecka och de har alltid bra priser, framförallt på godis och tuggsaker. Däremot verkar de inte packa varorna speciellt bra utan allt brukar vara nedkastat i lådan, så jag skulle kanske inte beställa jättedyra och omtåliga saker därifrån. Rekommenderas hur som helst :)
Låter som att jag ska våga köpa av de 🙂
Som jag fattat det kan man välja mellan direktbetalning via internetbank och att betala med kort när man köper av de. Eftersom bägge alternativen är att man betalar innan man får varan känns det lite extra viktigt att få veta andras erfarenheter innan man själv köper av de.. 😉Kanske är jag som är lite nojjig, men känns säkrast på det viset 🤫
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Jag brukar betala med kort och det har aldrig varit något problem. Har alltid fått mina varor inom tio dagar (som sagt, bo på landet har sina sidor, särskilt om det kommer nån långhelg emellan). Handlat hos dem i ca 2-3 år nu 🙂
Jag tror inte att det går att direktbetala via internetbank på Zooplus utan man får göra en banköverföring. När jag gjorde det tog det låååång tid och de skickade inte varorna förrän de fått pengarna. Jag trodde att det var just direktbetalning som menades men nej, det var överföring och det tog flera dagar för pengarna att skickas över. Så jag rekommenderar kortbetalning. :P
#8 Självklart är det en liten nackdel med att bo på landet, men det finns också stora fördelar med att bo på landet! Skulle gärna bo på landet igen om jag hittar någon liten bostad på landet…
#9 Ok, men om jag beställer i god tid borde det ju gå. Har en spärr på mitt kort så att det inte går att handla över internet med det..
#10 Ja självklart, det funkade finfint! Tog lite extra tid bara :)
🙂Tar nog och provar de nästa gång jag ska handla djurgrejer eller djurfoder..
Det tar lite längre tid än med andra nätbutiker, men de har lägre priser och ett rabattsystem som man kan gå med i man handlar därifrån ofta. Man kan välja 3% eller 5 % rabatt för en liten summa och den gäller i ett år.
Det går snabbast om du väljer att betala med kort. När jag valde direktbetalning via internetbank så tog det väldigt lång tid att få varorna, så det kommer jag inte att välja igen. Nackdelen, tycker jag, är att de inte har avisering utan kvittens dvs att de inte lämnar varorna utanför bostaden om man inte är hemma. Man måste vara hemma och kvittera ut dem om man vill ha det hemkört. Man kan förstås välja att själv hämta paketet på posten eller hos Schenkers ombud.
zooplus har några foder som ingen av de andra har t ex det prismässigt fördelaktiga Simpsons Premium.
#13 Jag vet inte hur det är hos andra, men här sätter jag upp en fullmakt på dörren att de får lämna paketet vid dörren. Skriver dit kollinumret och min signatur. Har aldrig varit några som helst problem med det. Sätter upp lappen en dag innan jag beräknat att det ska komma (efter att ha kollat på spårningen vart det är).
#13 Priserna är ju väldigt lockande hos Zooplus. Själv har jag varit noga med att alltid ha minst en oöppnad torrfodersäck hemma t.ex. - Just p.g.a. att det kan uppstå problem med leveranser samt att jag kan ibland behöva djurvakt på kort varsel och då ska inte djurvakten behöva krångla med att beställa foder..
Schenkers ombud här i stan har bra öppettider och ligger nära busshållplatsen, så det låter bra. (Skulle inte våga ha hemleverans utan kvittens med tanke på att jag bor i villa i en del av stan där det tyvärr rör sig en del oärligt folk om dagarna.. Däremot är det en väldigt djurvänlig attityd på folk häromkring.)
Bara en gång, en cykelkorg. Den kom inom utlovad tid, några dagar.
# 4 Vad vad sjysst, blir ganska paff. De har inte det fodret eller tugg min sjukling kan äta därav att jag inte beställt där på ett tag. Minns inte leveranstiden.
En gång hade jag beställlt och fått hem fel storlek på regnjacka, de skickade en korrekt utan att jag behövde skicka tillbaka, det var smidigt. En annan gång hade jag beställt och fått hem en sele. Selen var inte så bra med mycket jobbigt spänne, jag hörde av mig till dem och frågade om samtliga var såna eller om jag fått ett dåligt ex. något sånt var det. De skickade mig helt enkelt en till sån sele utan kostnad, vilken var nästan lika trög i spännet iofs men blev bättre efter ett tag. Att de inte går i konkurs när de är så snälla och skickar mer grejer.
Ett litet minus för de 1-2 tygleksaker jag beställt som jag tycker det varit dålig kvalitet på. Men de vart billiga så ingen större förlust så.
Jag beställer från zooplus typ varannan månad (foder till hundar och kaniner), och jag tror leveransen till mig är runt 7-10 vardagar. Ibland har något paket hamnat på annan ort, men då är det ju posten som strulat. Det är lika spännande varje gång jag väntat på paket från zooplus, ibland hamnar det på postkontoret 3 km bort, ibland på det 2 mil bort (med kommentarerna att paketen är tunga) och ibland hemkört (då har paketen vägt lika mycket som när det hamnat på posten 2 mil bort). En gång hamnade ett paket t.o.m. 5 mil bort, även fast min postort stod på avin. Då gjorde posten bort sig rejält😛
Jag förskottsbetalar till zooplus konto. Första gången reggade jag kontokort, vilket inte var poppis i mina föräldrars ögon att det numret var "fast" på internet (det var deras kort😉- jag hade lov att använda det men ingen av oss visste att nr inte skulle gå att ta bort från sidan) och när jag inte fick bort kortnr på zooplus sida så kontaktade jag zooplus och då fixade de så att jag kunde förskottsbetala till deras konto. Vilket jag alltid har gjort sedan dess.
Jag har beställt därifrån två gånger och båda gångerna har det tagit 3-4 veckor och då bor jag i centrala Lund. Förutom den långa frakttiden har det fungerat bra. :)
// Nadja
Jag vet inte vad jag tycker.
Beställde ett katträd från dom. Eftersom det är så stort delas det upp i två paket, som kommer på olika dagar! Varför undrar då jag.
Sedan visade det sig att posten inte hade fått något nummer till mig så när de skulle leverera första paketet igår kunde de inte komma in eftersom porten är låst och de inte kunde ringa till mig. Så de fick köra iväg utan att ha lämnat paketet. Imorgon ska de försöka igen och jag har lämnat mitt nummer till posten. Problemet nu är att jag måste vara hemma mellan 08-20 för det kommer någon gång mellan dessa tider. Kommer vara samma sak vid nästa leverans. Vilken normal människa kan ta ledigt från jobbet för att vara hemma två hela dagar?
#20 Så konstigt, mitt har alltid kommit till närmsta utlämningsställe! Att paketen kommer på olika dagar beror väl på posten, för mig har de kommit samma dag. Kan du inte be posten vänta med att lämna ut första tills du får andra? Om du är med på hur jag menar. Så du får båda samma dag iallafall? När det gäller posten (PostNord) och DHL brukar man även kunna välja vilken tid på dagen så att de kan komma kvällstid dvs efter jobbet, eller iallafall före/efter lunch. För mig brukar det gå bra, frakten tar ca en vecka. (Beställt på två olika adresser, olika städer.)
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Tycker iaf det låter som en klar majoritet har positiva erfarenheter av Zooplus och är defenitivt beredd att testa de nästa gång.. 🙂
#21 nej det berorinte på posten. andra paketet är inte ens skickat än. Och paketet väger 30 kg så det är klart det ska köras hem hehe. Detärpostenjag pratademed. Dom kundeintege en tid, bara dag.
#23 Har du hört av dig till zooplus då, för att få veta när det kommer? Kan ju vara att något tog slut i lagret t ex.
Sedan kan jag säga att vi ofta får två paket eftersom vi beställer så mycket foder och annat. De har helt enkelt inte möjlighet att packa alltförmycket i samma kartong och de har ju inte oändligt stora kartonger.
För oss (vi har varit flitiga kunder i 2-3 år ungefär) har det alltid varit postens fel när det krånglat. Zooplus har alltid skött sin del av avtalet galant…
24 Ja jag har pratatmeddom och inget var Slut. De bara skickas vid olika tillfällen konstigt nog. Och det är zooplus som felande genom att inte ge posten mitt nummer.