Smaskar när dom ska sova
Dom flesta hundar gör ju någonting med munnen när dom lägger sig ner , det låter nästan som att dom smaskar. Någon som vet vad det beror på? :)
Jag TROR det är en rest från valptiden, suga lite på mammas spene och somna med lite varm mjölk i munnen, tätt intill. Men jag kommer inte ihåg var jag hört det, så jag kan ha fel!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Min hund smaskar jättemycket när han är trött och när han precis har lagt sig, innan han somnar. Det är så himla gulligt! Har också undrat varför :)
★
Betyder att de mår gott/slappnar av.
Vår kille smaskar något så fruktansvärt, och HÖGT. Kan bli riktigt kocko på det där ljudet om det är fel dag, usch vad irriterande det kan vara.
Sen kan han ligga/sitta/stå och bara smaska samt slicka sig om munnen i mängder. Kan också reta gallfeber på mig om det är fel dag.
Förut tyckte jag det var jätte avslappnande, men inte nu längre.
Lite fel att bli irriterad på det när det betyder att de mår gott, jag vet. Men det där ljudet, jösses!! När man hör det som att han skulle ha stått alldeles bredvid en trots att man är på varsin sida av lägenheten, då är det lite för högt.
#3 Jag kan vara lite som dig, är otroligt lättväckt ibland. Men om man vaknar av att hunden flämtar (rätt kvavt inomhus dom här dagarna) då är det ju något som inte stämmer! XD
#4 Flämtar han så är det en annan sak, då är det antagligen för varmt =) Det gör mig ingenting (hänt en gång bara också så), men detta smaskande! 🤪
Ja, det är ju så gulligt! Min noffe smaskar jättemycket. Det är lugnande tycker jag 😍
Sång & growl i Unvoid samt skapare och ensam musiker i Skogsraah - Feministisk black metal. | Bloggar om sund kroppsbild, psykisk ohälsa och feminism på skogsraah.se
Elviz kan smaska rejält, när han är avslappnad och nöjd.
Häst, Vardag & Hund
nouw.com/WallHund
Ja, detta attans smaskande. Han gör det aldrig annars, inte riktigt såhär, och jag tycker att det är riktigt jobbigt. Står inte ut med smaskande över huvud taget, kan bli typ gråtfärdig i frustration, och i och med att han främst gör det när han ligger intill mig i sängen… Efter ett par kvällar har han lärt sig att begränsa det, ett par gånger är okej, men inte många.
Istället har han lärt sig att härma mig. Jag andas extremt lugnt, djupt och tungt när jag sover, så när han är riktigt trött och avslappnad så andas han som mig en stund. Det tycker matte är mysigt! :D
Kolla tonsillerna, det kan även vara tecken på halsont vid ökande av smaskade.
Det känner jag allt igen också :) det för hon när hon ska sova, och smaskar speciellt mycket när man masserar hennes mage :)) jättemysigt!
Min hund gör så jämt & ständigt :-) Kan hålla med att det kan vara irriterande ibland, speciellt de nätter man har svårt att somna & vovven ska ligga under sängen ;-)
# UNDER sängen?! ^^
Min ena gör det när han ska sova, han har gjort det sedan han var valp och jag tolkar det som att han är avslappnad :) Tycker det är gulligt!
Jag har lite svårt för smaskande då jag legat vaken och lyssnat på det en hel del nätter då min hund haft problem med magatarr och smaskat när han mått illa. Så det är ett läte jag inte förknippar med något bra.
Valpen smaskar ett par, tre gånger ibland när han lägger sig tillrätta och ska sova. Det är helt okej, ser lite mysigt ut om det bara är ett fåtal gånger. 🙂Jag vet dock inte riktigt vad hans smaskande beror på.
Min smaskar också när han ska sova och en stund efter att han lagt sig så brukar han låta supergulligt, det är typ en blandning av en suck och kurrande. Det ljudet gör han även när man gosar med honom och smaskar gör han också när man kliar honom på huvudet eller under hakan 😍
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)