Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 564 ggr
aajjeee
0

Toppendag(inte) med valpen!

Okej ibland blir man ju lite arg på son valp oavsett hur söta de än är. Pissigt värre kan det också bli ibland. Jag sitter alltså vid datorn när det plingar på dörren, Isa som legat och sovit under soffan blir ju såklart upphetsad som alltid och springer mot dörren "Skit!" Tänker jag eftersom hon varit så vild hela dagen och hon hade precis kommit till ro och somnat. Efter att jag öppnat och var klar med det samtalet så visar jag Isa till en annan sval plats att sova på och sätter mig vid datorn igen efter ett tag hör jag hur någon gnyr, jag går för att kolla men ser bara Isa som sitter utanför mitt rum. Tänker väll typ: "Jaja hon är ju iallafall vaken nu så man kanske ska försöka mysa lite efter vi varit ute och kissat." och sätter mig på golvet och väntar in henne så hon kan komma så jag kan lyfta ut henne. Märker och känner sakta hur min jumpsuit blir blöt och inser snabbt att hon hunnit kissa och att jag sitter i det. Jag går för att hämta loppen och torka upp och byta kläder. När jag kommer tillbaka har hon kissat ännu mera! Torkar upp det också och bestämmer mig för att gå ut och vara med henne ute. Jag går ut hon lägger sig i rabatten och jag ska lyfta upp henne och känner då att det droppar. Hon kissade alltså när jag lyfte upp henne. Tappade tålamodet och gick in där kissade hon två gånger. Suck. Aja nu är allt lungt och man kan pusta ut. Kanske. Delade med mig av min tokiga valpberättelse för idag. Önska mig lycka till!

Ni får gärna kolla in min och Isas blogg: http://isathedog.weebly.com
Vi ses kanske där? ;)

JonnaCecilia
1

Haha, nej men så jobbigt! Ibland undrar man hur det kan finnas så mycket kiss i de små liven! O.o

Kallaterrier
0

Det blir bättre! Jag lovar! I alla fall med pinkandet ;)

[[Boris Sager]]
2

En varm dag! Kan behövas lite svalkande, varmt kiss:)

[Endless21]
0

Det blir bra ska du se, när min hane var valp kissade han inne precis hela tiden, funderade ett tag om han hade nåt fel. Så fort han ställde sig upp efter att ha sovit så kissade han bara rakt ut, det var sällan jag hann med. Det blev mycket bättre när han var ca 5 månader, då ställde han sig vid dörren när han ville ut.