Grannens springer spaniel
En granne till mig, ett äldre par, bor i ett hus som ligger precis intill hyreshuset jag bor i. Jag har min balkong precis mot deras hus. De har en springer spaniel som är tydligt understimulerad och jag tycker synd om den.. den står och skäller nästan hela dagarna, bunden i en kätting i trädgården. När gubben går ut med hunden så är det korta rundor och det är snarare hunden som går ut med gubben, så mycket som han drar. Igår kom hunden lös och sprang upp emot andra höghusområden och skällde som en dåre på andra folk. Jag sprang ut för att se om jag kunde hjälpa till att fånga in han,men han bara skällde mot mig och även mot hussen som inte vetkade ta det på allvar att folk blev rädda. Han sa bara "kom då får du godis!" Jag blev ärligt talat rädd för hunden att han skulle bita mig. Till skut fick de lurat in honom i deras bagagelucka på bilen… =/ Usch jag tycker så synd om deras hund för den är inte stimulerad och vad jag vet så arbetar den inte. De behandlar den som om den vore en liten sällskapshund bara. Ska man säga till eller bara låta det vara?
Prata med dem, tycker jag. Säkert är de medvetna om problemen. Det är ju olagligt att ha hundar bundna på tomten dessutom.