Valp äter ALLT
Pirayan här hemma äter allt. Och då menar jag inte att han undersöker med munnen. Han nosar tuggar och sväljer. Alla utevistelser blir så himla tråkiga när jag måste säga nej eller dra i kopplet hela tiden. Vad kan jag göra för att inte sabba stämningen helt?
Avleda avleda avleda, det går över. En av mina var också en sådan valp, han åt ALLT och stoppade ALLT i munnen. Portionssnus, fimpar, plastgrejer ja allt. Jag försökte att avleda han med lek eller godis. Sen kan du ha nytta av att träna in "Nej" redan nu när valpen är så liten. Skulle inte nejja och dra i kopplet innan valpen vet vad ett nej betyder 🙂
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se
Jag har inte så mycket val. Drar i kopplet så att jag bryter beteendet och får hans uppmärksamhet och då kan jag vara rolig och avleda. Som du säger vill jag inte hålla på och neja och fya och dra och vara tråkig.
Sen har jag ju börjat undra om svenska mammor tappar sina barn ofta. Ser ingen annan förklaring till varför det skulle ligga en massa skit överallt. Vad tror folk att deras snus och cigaretter och plastpåsar och skit tar vägen egentligen?
Som Lina säger, avled avled avled! Och när du säger nej, istället för att dra i kopplet, kom ner på valpens nivå och putta bort den mjukt/stoppa den med handen på bröstet för att lära den nej. Blir mycket knäböj, se det som bra motion ;) Men där lär du in nej och får samtidigt uppmärksamhet så du kan avleda och göra något kul istället! Och ja, folk är helt puckade när det gäller nerskräpning… -.-
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
#4 ja vilka ben jag kommer få 😂 snyggast i stan!
#5 Hahah, ja och folk kommer fråga "Vad är hemligheten? Hur får du så snygga ben?!" Och du kan svara "Valp och puckade människor!" ;D
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.