Valpväntartråden 2015 #3
Nu blev nr 2 lång också så jag skapar en ny! Ska snart iväg till uppfödaren, valparna blev 3 veckor igår! :D För de som BARA vill följa, skriv inte i tråden utan bokmärk. Från mobil: klicka på texten i mitt inlägg så kommer en meny upp ovanför rubriken, se bild. Klicka på bokmärk eller bevaka!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
Idag åker våran valp grävmaskin med husse. :) I helgen ska vi gå korta promenader ensamma bara han och jag för att öva lite vardags-fot och skarp inkallning. Och så ska vi hälsa på kaninerna på nära håll.
nu är "min" tik parad och jag hoppas det finns en hanvalp där inne till mig! blir en lång väntan hela sommaren… tur man ska jobba hela så tiden går fort iallafall!
jag har ränder så som alla tigrar har
Som vanligt flikar jag in med standard-kommentaren. Jag tassar in här och drömmer mig bort till valplådan!
Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus
_(f.d MelvinMimmiLufsen)
Och jag inväntar mail… As usual..😐
-
#5 Staffe? :)
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
#7 Japp 😃😉
#8 Giftigt söt. ❤️
Är i bilen och ska hämta våran Westie tik nu. Cx
ღ ѕυcн α ℓσηєℓу gιяℓ, ιη тнιѕ ℓσηєℓу ωσяℓ∂, ∂ση'т кησω ωнαт тσ ∂σ ѕσ ѕнє cαℓℓѕ тнє cяєω. ღ
Om 3 veckor kommer min lilla svenska lapphund hem, bara 9 veckor gammal! Nu börjar verkligen nedräkningen :D
#9 Tack 😊 👍 hon är riktigt söt 😆
Idag har vi börjat träna ligg. Svårt tycker han. Jag har nog för gott godis för han fokuserar mer på den än det han ska göra. :p Sitt kan han nu, han tar ögonkontakt bra och håller den och inkallning är inga problem. Vi har även börjat med att vänta vid in och utgångar och fråga om lov innan man passerar - mkt viktigt i vardagen tkr jag. Han kissar nu vid 22-23 på kvällen och sen inte förrän vid 5-6tiden på morginen. Han väcker mig när han vill kissa på morgonen, men i öcrigt kan olyckor hända inne om inte dörren är öppen så att han kan gå ut själv.
Vill så ha en till hund, men känner mig inte redo just nu :( Kanske nästa år :)
#10 roligt att de blev westie :D
Vem menar du #14? :)
Varit och gosat valp i dag igen… stolta pappsen fick också ta en titt på sina små yngel, men han tyckte det var betydligt roligare att leka med några barn (som underhöll honom i typ en timme, dagens aktivering = avklarad). ;)
Någon av de här tre grabbarna flyttar hem till oss om bara två veckor. De växer som ogräs!
#16 Den spräcklige grabben med ansiktet mot kameran var ju bara helt bedårande, farligt!
-
Alltså dom är så fina allihopa!! Men brunt är jag knäsvag för..
Gud så farligt söta aussiepuppisar! 😍
#16 de är ju så bedårande! 😍
Konstinstagram: @toxiccetacean
Peta inte på salamandern. Den sover.
Här blir det valp hösten/vintern 2016, ras är ännu inte riktigt bestämt men just nu ser det ut som att det kanske blir en schapendoes 😃
🐶HUND-BLOGG (australian kelpie & golden)🙂
😊Instagram @dundee_the_kelpie, @ceciliah_98 och @ciliskaniner🤓
Mitt facebookflöde svämmar över av face rase-valpar just nu, känns inte riktigt okej.. :( finns en liten, liten chans att det blir valp redan i höst, men mest troligt nästa vår.
Medarbetare på Supernatural och Hundparkour
@browniecolt på Instagram | http://browniecolt.blogspot.com/
Kan inte hålla mig längre, lägger upp bild på min lilla valp! Söt som socker!
Nu har lill-Katla fått sitt kennelnamn, Lightschaps Lotus Shakti kommer hon heta
// Nadja
#26 😍
-

Ingrid, grönlandstiken jag är delägare på, ska ha en kull valpar runt 17/5. Magen har börjat växa lite, så vi är tämligen säkra på att det blir en liten Karin hos oss framöver.
Jag har tur, så Ingrid stannar hos mig och får valparna, fast kullen egentligen inte är min.
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
#28 men gud dom e ju till at dö för! Varför just husky? :)
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography

#30 Vi har en hel hög husky sen innan. Några av dem börjar bli för gamla för tävlingsspannet, så vi måste föryngra hundbeståndet lite.
MVH Elin
Åh jag ääär såååå glad! Tiken som jag väntar valpar ifrån är helt hundra procent säkert dräktig och vi har tingat en liten tik om det nu inte bara kommer pojkar, och då har vi tingat en pojk :) så bara 3 veckor tills de föds 😱😱😱
Hälsningar Sasha, Zally och mig!
#32 Grattis!😃
// Nadja
#33 Tack! Är så förväntansfull XD
#34 Förstår det! XD Man blir så otroligt glad😃
Nästa vecka ska jag hälsa på henne igen❤️

// Nadja
Sluta vad söt!!😱😍❤️
Åh vill ha lördag NU 😃
#31 men gud ♡_♡ hoppas det blir bra då och flocken bliver expanderad positivt! :D
Instagram
@TwoPawsAhead ◇ @M4rkPhotography
I helgen ska vi och träffa uppfödarna! Valparna bör födas om drygt 2 veckor. Kan knappt vänta längre! 😃
Codeavalone.blogg.se
#39 Vilken ras? :)
Ååååh! Jag är så lycklig, så otroligt lycklig! Jag har velat skaffa mig en hund i ungefär 20 år nu och äntligen, äntligen har jag fått min önskan uppfylld.
Idag har varit den längsta dagen i världshistorien men klockan fem åkte vi och hämtade vår underbara lilla valp. Lille Copernicus är varmt välkommen i familjen och är redan sååå älskad! :D ❤️
Seeing isn't believing, believing is seeing.
/Mims Medarbetare på Julen.ifokus och Harry Potter.ifokus
#41 Stort GRATTIS till nya familjemedlemmen! Han galet söt. 😍 Förstår att du är lycklig.
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Vilket charmtroll! Grattis #41!
#41 Vilken ras? :) Jattesot!
Tack så mycket #42, #43 och #44
#44 han är en Welsh corgi cardigan. :D
Min valp blev avlivad 2 veckor gammal pga knöl på halsen. Uppfödaren valde att avliva istället för att bekosta röntgen och se vad knölen berodde på. Ledsen och besviken…
Nu hoppas jag det föds tik i en annan kull hos en annan uppfödare till hösten istället.
Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus
#46 Åh nej så tråkigt! =( borde inte försäkringen täckt att iallafall kolla vad det var? Tycker som du… Så himla trist, stackare. Håller tummarna för en annan valp nånstans till dig
Ja, jätte trist. Skulle vara fodervärd så det är mellan de 2 som skulle äga hunden jag skulle vara fodervärd på och uppfödaren. Så vet inte hur det funkar. Vi hade inte valt en speciell valp heller utan vi skulle få välja valp efter uppfödaren valt vilken hon skulle ha kvar, dock har hon nu sagt att hon sålt den så vi fattar ingenting.
Men en sån person vill jag ändå inte ha valp av så står på kö av en valp hos ena ägaren jag skulle ha fodervärdsavtal med istället. En seriös uppfödare iaf!
Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus
#40 Det blir en borderterrier!
Codeavalone.blogg.se
På lördag nästa vecka ska vi åka och hälsa på en uppfödare och gosa med valpar. Det kommer nog bli en väldigt lång vecka fram tills dess. Och jösses vad nervöst. Om allt går som vi hoppas kommer det flytta hem en liten kh collie-kille hos oss om några veckor. ❤️
#41 Herregud vad söt! Grattis! Är det en gråsiskas?
#51 Vilken kennel?
Tass Josephine
Även jag ska kanske skaffa en till hund, dock ingen valp utan en unghund. Det är bara en liten chans än så länge men hoppas kan man ju!
feral jesus
Gud vad trist med valpen som avlivades. Beklagar. Otroligt dåligt skött att inte involvera er mer.
#53 Ååååh den tigrerade??? :DD
----------------------------
Jag ger nog upp snart, fattar inte vad det är med folk och bara sluta svara helt, så the search continues.
-
#52 Active Star´s. 🙂
#51 Ja, det är lilla Gråsiskas Bosse. :D
#57 Jag tyckte väl att jag kände igen honom! Lycka till med lillkillen nu, han är fantastiskt fin! ❤️
Blev ingen till mig den här gången heller.
#58 Tack så mycket! :D
#59 Beklagar. :(
Lite mer än fyra veckor kvar tills vi får hämta vår lilla bebis! Längtar så mycket, det känns som en evighet… Det är lite svårt att koncentrera sig på skolan måste jag säga, så passande i tentaperiod 😉
#62 Vilken ras?
Fem låånga veckor kvar nu 😴
Vänta bara tills min trolldryck börjat verka
#55 Ja, hans överbett verkar inte vilja växa bort… 😉
Jag hade ett mer ingående samtal med uppfödaren som importerade honom och hon vill gärna att han ska flytta hit, vilket jag såklart också vill. Det som oroar mig mest är egentligen att Finley är så förbannat avundsjuk av sig och sen att han lär landa på strax under 70 cm i mank och med hyfsat stor sannolikhet inte fungera ihop med andra hanar, vilket jag antar kan bli rätt krångligt.
Hur som helst så ska vi passa på och träffas när dom är i Sverige om två veckor!
feral jesus
#63 Golden :)
#65 Hahaha åh, vad trist att det inte växer bort😇
Men gud han lär ju bli gigantisk, värsta monstret HAHA, men om du flyttar privat lär ju andra hanar inte vara något problem I guess???
-
#68 OMG. Sa himla sot! *jealous much*
#68 Men gud så bedårande! Helt fantastisk teckning!
#68 Är det okej om jag snor honom? *-*
Skämtar bara… Men han är sjukt vacker! Du är allt lyckligt lottad :'3
Twitter/Artstagram : m0chicakez
Instagram: nemis.problemis
Deviantart: http://www.deviantart.com/theshadowsinger
Ååååååh, vad gulliga alla valpar är!! Jag kan sno alla!😛 Fast undra vad min katt skulle tycka…😃
Den här tråden är alldeles underbar! Massa söta valp-skruttar! ❤️❤️❤️ Får sötchock varje gång jag går in och kikar. 😍
"Grief is like the ocean; it comes on waves ebbing and flowing. Sometimes the water is calm, and sometimes it is overwhelming. All we can do is learn to swim."
Åh! Vad underbara hundar ni har fått!❤️
#49 från vilken kennel? :)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Tiken har inte börjat löpa än. Står snart inte ut mer. Har sämst tålamod.
Medarbetare på brukshundraser.
Mysigt med valpar! Hela familjen här är sugen på en till hund😍
#78 så segt innan tiken börjar löpa och innan hon blivit parad.. men sen efter ultraljudet så tycker jag det har gått fort ändå (även om man inte tycker det när man väntar ;) )
gud så söta ALLA valpar och valpmagar är:) Är knappt en månad tills jag hämtar min andra sheltievalp:D
Hälsningar
Fredrika
Idag var det dags för ett till valpbesök 😃 Ännu roligare nu ju när de är lite äldre ❤️ Super härlig är hon min lilla tjej! 😍

// Nadja
Sötdödchock i tråden nu! 😍
Här börjar det planeras med foderschemor, valpshopping och valpsäkra huset. Ny bilbur check så nu får även den lilla plats i bilen. I helgen får jag veta vilken dam som får följa med mig hem och nästa vecka får de börja flytta då mammahund börjar tröttna på de 9 valparna. ;)
Lääängtaaar såååå!
Om 2 veckor så hämtar jag och min mamma en Rottweiler valp ❤️
Längtan är enorm nu efter att 2 år har gått sedan min bästa vän Tyson gick bort och livet känns som en dans på rosor just nu när en ny fantastisk vän väntar på mig!
#86 :D Lillpojk!
Har skickat mejl åt tre uppfödare, är otroligt nervös just nu…
#88 Hemsk väntan… Vi har kontakt med två nu. En som inte vet än om de kan erbjuda någon valp och en som har en som vi förmodligen kan få. Total beslutsångest…
#89 Sötdöden nalkas…
#89 Nu dog jag på riktigt. 🤦♂️ Jag trodde inte det var möjligt men han är sötare än Jin var som valp! Och Jin har varit min #1 aussievalp sen… ptja.. sen han var valp. xD *crazystalkerfan*
#91 Ja visst är han söt, ser ut lite som en uppfluffad och lite gubbig kattunge ;D Rätt så lik Jin som valp, men betydligt mer päls och så är han lite bredare. ;) Och gillar att bli fotad, redan, tur det för det lär bli en del bilder under åren… ;) Nu ska jag hoppa ut ur den här tråden för nu VÄNTAR jag ju inte valp längre, men det kan hända att det blir en liten bildtråd på rassidan framöver… Lycka till övriga valpväntare. :)
Tiken började löpa tidigare i veckan! Men ska inte paras förrän nästa löp.. Det här kommer bli en lång väntan :P
Tiken har börjat löpa!!! Perfekt avslut på en perfekt helg.
#93 Om du startar en tråd eller har en befintlig tråd så länka gärna den till mig i PM eller nåt så jag kan följa. :)
#93 Vill ocksa garna folja! 😃
Hitta en intressant bc kull som ska paras mot november hållet! :D
Åhhhh det är bara 2 veckor tills de föds >u
Denn veckan ska valparna födas väntar med spänning på om det blir en hane till mig!!
Codeavalone.blogg.se
24 dagar kvar tills vi hämtar lillan ❤️ Får nog ta och smyga in ett besök till nästa vecka, för annars vet jag inte hur jag ska stå ut!

Hihi, Dolly skulle bara veta vad som väntar
Vet faktiskt inte riktigt hur hon kommer ta det. Hon tycker att valpar är gulliga och kommer säkert uppskatta att busa med henne när den första chocken har lagt sig, samtidigt så är hon helt säker på att universum är byggt för henne och henne endast…
// Nadja
3 veckor kvar tills vi hämtar hem vår kille!!! 😁😁😁
3 dagar kvar 😍 Känns rätt sjukt att tiden gått så fort, känns som igår vi ringde till kenneln för att diskutera rasen och eventuellt valpköp fastän det var i november ^^,
Åh, bara 3 dagar! Ska hämta min tidigast 30e maj, senast 6e juni. Uppfödaren vill se hur valparna utvecklas och inte sätta ett datum innan de är 7 veckor, vilket känns rimligt. Men de var stora valpar och liten kull så tror och hoppas att det blir tidig hämtning :) De borde utvecklas fort och inte behöva en extra vecka men vem vet. Snart är det dags iallafall! :) längtar
Imorgon är det äntligen dags för oss! 20 år sedan jag hämtade valp sist, makens första gång. Lugnar mina nerver med ett glas vin. 😃
#108 Vad roligt! Vad blir det för valp? 🙂
#109 Det blir en svart mopstjej! Det ligger en bild i inlägg #95. Vaknade typ 3 timmar tidigare än planerat så nu går jag och dricker kaffe och gör iordning ungarna för dagis. 😃
#110 Åh! Vilken sötnos! ❤️ Hoppas på fler bilder på henne.
Väntar och väntar på att valparna ska komma. Ungefär 2 veckor kvar.
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
#113 Nämen! Vad ska du ha för en? 🙂
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Imorgon är det dags, lilla Fenna flyttar hem till oss imorgon! 😃
Nu vill jag ju att valparna skall komma. Har ju namnet klart och allt..
Det är ju löjligt hur svårt det är att vänta >-
Nu är det bara några timmar kvar :'D
Hänger mig kvar vid den här tråden lite till.. även om det ser ut som att det är rätt kört för mig haha…
#120 Ligger det inte en intressant parning ute på rasklubbens hemsida?
Kennel Flatian's 
#121 vilken syftar du på? :)
#122 Kennel Peak'n'Stuff? Hanen gillar jag iallafall! :)
Kennel Flatian's 
#123 har varit i kontakt med dem :) verkar tyvärr redan ha för många intresserade
#124 Jaha oj! Att det ska vara så populärt.. :o tråkigt! :(
Kennel Flatian's 
Träffade tiken i torsdags. Jag visste att det var en bra tik, men inte såpass bra att jag vill ta med henne hem.
#125 ja det verkar vara ett riktigt aussieår i år :/
#119 Hur gick det? :)
#129 Jattesot! Vilken ras?
Om 2 veckor hämtar jag min valp, yaay!
Hälsningar
Fredrika
#130 Det är en liten Kooikerhondje flicka :)
*spanielsjuk*
#134 Alltså, spanielvalpar är nog det sötaste som existerar i denna värld. ❤️
Äntligen äntligen efter två långa år av letande kan jag stolt berätta att en liten grå mellanpudelkille kommer flytta till oss i sommar! Det blev helt klart idag och jag har dansar flera glädjevarv hemma! Som jag har längtat och sett alla era valpbilder och önskar att det var jag. Nu är det min tur!! :)
Imorgon så ska jag hälsa på igen😃 Farligt att ha uppfödaren så nära😛 Nu är det bara 19 dagar kvar tills vi hämtar henne😮😃 Anmälan till valpkurs är gjord och i princip alla inköp är gjorda. Ska bara åka och köpa lite band och spännen så att jag kan börja sy på hennes sele.
// Nadja

I lördags föddes hon, min lilla Karin. Jag vågade inte säga något först, eftersom det bara blev 2 valpar, men uppfödaren ringde och sa att jag får behålla henne, trots det låga antalet i kullen. Kombinationen kommer inte att göras igen då hanen är gammal, och det är viktigt att både tiken och hanen kommer att gå vidare i avel (om de inte blir dåliga på något vis).
Nu har vi 8 underbara veckor på oss med Ingrid, Karin och brorsan, innan han flyttar, sen hela livet! 😍
MVH Elin
Det blev 3+3 i kullen och en av hanarna ska få flytta hem till mig i sommar 😍
Codeavalone.blogg.se
Underbart besök idag, var verkligen fullt ös! Så himla härliga alla sju❤️ Och lilla fina Katla var så go så go…och lite knäpp 👍

Tog över 400 foton idag så får nästan ta och göra en bildtråd till henne även om det är ett par veckor tills vi hämtar henne. Kan ju ändå lägga upp 30 bilder per dag fram till dess om jag hade orkat 😛
// Nadja
Är så avis på alla 😍 omöjligt att inte dö söthetsdöden i den här tråden!
#141 åhh lilla Katla 😍
#141 Den där lille ser riktigt busig ut! 😃 Hur söt som helst också. ❤️
Nu är tiken ultraljudad och garanterat dräktig!! PEPPEN!!! längtar så mycket efter min lilla krabat <3
Min lilla valpis är nu 7 veckor och 1 dag, får hämta hem henne om en dryg vecka :) Hon ska bara växa till sig lite till, sluta dia helt och äta tre gånger så mycket valpmat som hon gör nu innan uppfödaren släpper ifrån sig henne, därför blir det drygt 8 eller 9 veckor. Spricker snart av längtan! ;D
2 veckor kvar :D
Valpsökandet fortsätter för min del! Kontaktade en ny uppis idag och får de vart det leder~~
På söndag åker uppfödaren till Tyskland med tiken för parning. Är så himla nervös, spänd och pirrig.
Håll tummarna att hon inte går tom och att det blir en liten hane till mig. Jisses vilken olidlig väntan.
Woooohooooo!!! Valparna är födda! :D
Min blogg - schäfer, lydnad & bruks
Medarbetare på Hundar.ifokus
#150 Men så kul!! En schäfer till eller? :D
Kennel Flatian's 
#152 Är det din efterlängtade BC? Vilka härliga ögon!
#153 Min är han inte🤫

….Men vem vet vad framtiden innebär🤫
-
#154 Hade just tänkt fråga "men snart?" 😉
Håller tummarna för att det blir bra. Han ser väldigt mycket ut som min morbrors BC, fast hon har lite mer brunt i sig.
#155 Ja jag också, han är verkligen så perfekt man kan komma, helt i min smak😃
-
#156 Nu måste jag bara påminna mig själv att jag inte ska köpa hund efter utseendet 😂 De är för fina dock. Meen jag håller tummarna för er och blir de nått vill jag se massa bilder 😎
#157 Hehe, hade jag gått på utseende hade jag tagit brorsan, men han är lite för "Hm, nä alltså, jag fick godis för att jag satt förut, då får jag det igen, jag tänker anstränga mig i onödan" typ medan den trefärgade grabben är "Woho party, jaha ska jag sitta här? Men såhär då? Ligga? Stå? JAHAAA jag ska stå på bakbeneeeen!" och det säger sig lite självt🙂
Till v. Svartvita brorsan och till höger den trefärgade
-
#152 *kär* 😍
har kontakt med 2 uppfödare nu, hoppas att någon kanske kan ha vappis åt mig!
#161 Hen var ju löjligt söt! 😍
#162 Det är en liten kille 😃 Och han är baaaaara min!🥳
#161 Jag undrar också, och varför saktar tiden ner nu också, ju närmare vi kommer hämtning?! Blir galen, och vet inte ens vilket datum jag får hämta, men tidigast i helgen Vilken söting, när får du hämta? :)
Varför kommer inte hela mitt inlägg? :( trots hantering, så vägrar slutet! Skrev också Men herrejisses, nu försvann det här också! Suck, fick in frågan i förra iallafall. Är det pga "hjärtan" dvs symbolen för mindre än och siffran tre?
#164 Men lyllos dig!!! Då är det ju jättesnart! Jag måste vänta tills 16 juni 😭
#166 Åhhhh neeej, så länge! Blä för väntan på valp, ren tortyr det här! Känns som att det var hur länge sen som helst jag skrev första inlägget här, men det är alltså bara en månad sen?! Fatta hur lång en månad är :P skulle fått besked om när jag kunde hämta valpen i fredags men uppfödaren var inte säker ännu, så nu ska jag få veta på torsdag/fredag om jag kan hämta till helgen eller nästa vecka. Kommer ju hinna impulsshoppa så mycket mer grejer innan dess ;D
#167 Hua… Jag har i alla fall ett bestämt datum. Vilken pina att inte veta!
#168, ja det är svårt att inte veta NÄR väntan är över, men blir nog inte senare än nästa torsdag… Försöker se det positivt att uppfödaren är så mån om valparna och inte vill släppa iväg dem innan de helt säkert är redo ;)
I helgen ska vi få åka och hälsa på valparna för första gången! Längtar så!!
Codeavalone.blogg.se

Ingrid förlorade båda sina valpar när de var 4 dagar, så vi får göra om parningen nästa löp. 😭
MVH Elin
#172 åh nej så tråkigt :( Beklagar din förlust
Att vänta valp är nog bland det bästa och värsta som finns.. "Bara" lite mindre än 3 veckor kvar nudå innan jag ska hämta hem min första och helt egna valp. 😍 Bara tiden som inte är med mig helt, går så sjukt långsamt. 😕
Är du intresserad av fröstänger till din gnagare? Snart kan du beställa från min hemsida. ^^ (Länk kommer så fort företaget är registrerat).
Åh nu får jag oxå vara med i en valpväntartråd!
Bokat en liten Russkiy Toy hane 😍 blev 3 veckor igår så veckorna kommer gå lååångsaaamt!
https://www.instagram.com/aros_yoda/
#175 *dör* du kommer döda mig ännu mer med dina bilder mao! Älskar Yoda!
Nu har jag pratat med uppfödaren. Hon var hos veterinären för att vaccinera och chippa idag men tyvärr hade veterinären skrivit in nästa torsdag :( Men hon fick tid på måndag och vi hämtar på tisdag! :D

Här ligger båda mina pojkar och sover, vart en spännande dag för dem båda och nu e de utmattade. Idag kom våra Rottweiler valp Nero hem till oss och har redan spridit mycket kärlek i familjen ❤️
Med detta kliver vi ur vlpväntar tråden och önskar er andra som väntar på valp lycka till!
Då har lillan gått igenom veterinärbesiktningen utan anmärkningar ´😃 På fredag flyttar hon hem till oss❤️
// Nadja
Då får väl jag också haka på denna tråden. Lagom till midsommar flyttar denna lilla fluffboll in hos oss. En till Australian Shepherd, vid namn Stormo Backans Esther.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
Man blir redigt valpsjuk av att titta på dessa bilder😍 Själv måste jag vänta till september innan jag får hem min valp🤓Förhoppningsvis blir det en svartvit sheltie hane från Humlebyns. Om den rätta valpen inte finns i den kullen så blir det antagligen en biblue sheltie eller finsk lapphund😛 Blir min första egna vovve och det blir också första gången vi köper från en kennel😃
Nu är det bara några timmar kvar tills jag hämtar min valp!!!! :D
Valpen hämtas 6 Juli! Ska tillbaka och hälsa på veckan efter midsommar!!
Codeavalone.blogg.se
#180 Åå vad kul att du ska ha en från den kullen, blir roligt att få följa Kenzos brorsdotter här på sajten :)
#182 Åh hurra! Bildbevis vill vi ha :)
Imorgon bitti åker vi och hämtar valp! Klockan 11 ska vi vara där, sen blir det valpgos 24/7 för mig :D får se om jag hinner lägga upp bilder ;)
ååååh! Vilka godingar ni har fått!
I morgon händer det 💓😱
Lyckostar som har era valpar hos er! Min blev 4 veckor i tisdags, det känns som 100 evigheter kvar ;)
Då är hon hemma!😃Riktig tuffing är hon, men samtidigt en mysmaja av högsta grad.❤️ Vuxna hunden är dock fortfarande lite läskig tycker hon.

// Nadja
Åh, Yoda. Vilken kennel? Ryssar är ju underbara små energimonster ^^
#194 😍 Vilken ras?
#195 Samojed ☺️👏
Jag hämtar "min" ung hund på lördag, han ska till att börja med bara vara här på prov i två veckor. 🙂
feral jesus
#193 Amor Dea
nekad på 2 kullar till.. är nog uppe i 6-7 "nekningar" nu 😟
#194 😍😍😍😍😍😍😍😍Såå SÖÖÖT! 😍❤️❤️
I'm out 
#199, Gud så tråkigt! :( Vilken tortyr! Är alla fullbokade? Vilken ras är det nu igen?
#202 jaop.. Ja förmodligen, eller så är jag inte tillräckligt bra helt enkelt :/ Australian shepherd. Men vet inte om jag ska fortsätta eller ge upp faktist
#203 😕 Ge inte up! Det hander snart!
#203 Osis! Omplacering är inte en möjlighet? Är rätt många aussies i omlopp just nu.
#203 De verkar ju vara väldigt populära för tillfället :( Finns det många uppfödare? Kan du be att få stå som reserv? Åhh, så himla trist! Stora kramar
#203 Jag letade i två år och nu är det äntligen min tur. Ge inte upp!
#204 Hoppas det !
#205 känns som jag kollat alla omplaceringar :/
#206 Ja det verkar vara ett riktigt aussieår! Jag är ju rätt kräsen med uppfödare så får väl skylla mig själv lite!
Dock har jag kontakt med en uppfödare jag förhoppningsvis får hälsa på :)
Nu är det äntligen min tur! Om ett par timmar bär det av till Norge :)
Träff med uppis bokad!
6 veckor idag och 777 gram!
#211 Lycka till nu! Tycker det borde vara din tur nu för valp! :)
#213 Så himla söt!!! ❤️
#213, Helt ljuvlig! 😍
på måndag eller tisdag är det beräknad födsel, det närmar sig med stormsteg nu! 😍
Inte valp för mig - men på måndag så kommer efterlängtade "lilla" Arrak, bara 1,5 år! :D
Det känns som att jag har väntat i år på att det äntligen ska hända, och ändå känner jag mig inte redo alls. Blir spännande att se hur många nätter jag ska sitta vaken, i panik över att jag glömt något ^^
#219 Det är normalt, det är nog inget du glömt. Om hunden kan gå promenader, äta, kissa, bajsa (bajspåsar) och sova så klarar den sig toppen! :)
Resten kan du skaffa allt eftersom. Typ fästingplockare, termometer, första aid kit om du vill ha det för t.ex. sårtvätt och annat, schampo, balsam, borste… ja du förstår. :)
Imorgon hämtar vi äntligen våran lilla valp! :) längtaaaar
Nu är det bara 3-4 dagar kvar tills jag ska träffa uppfödaren :ooo
#222 Lycka till!
Tack! :D
10 dagar tills lillen ska hämtas! Kameran ska packas med så kanske kommer en bildbomb, eller kanske en enskild bildtråd ;)
Nu har han varit här i en vecka och jag känner att det är på tiden att jag presenterar honom lite ordentligare, sen slipper ni mig här i tråden. 😉
Han är i alla fall ett niomånaders yrväder från Belgien, inte skarpaste kniven i lådan men desto mer lyhörd och samarbetsvillig . Han bodde förut ute i skogen i Norge och har tagit flytten till en Stockholmsförort otroligt bra, lite orolig i början och han följer fortfarande gärna efter mig inomhus men det ska nog ge sig.
Följsammare och mindre reserverad än min tik och inte heller lika fysiskt aktiv eller jaktintresserad men med mer humör. Troligtvis kommer han bli mer reserverad när han mognar och (förhoppningsvis) blir han även lite smartare i takt med att hormonerna lugnar ner sig…
För att undvika att skriva en hel novell avslutar jag det här med några bilder. Han heter för tillfället Tora och är i sin fula tonårsfas. 😎
feral jesus
#226😍
-

Jag fick hem min lilla valp på midsommar. Inte bästa bilden, men här är Stormo Backans Esther, eller Ecma som hon kallas till vardags. Hon är riktigt cool och ett matvrak av rang. Fidel tycker än så länge riktigt illa om henne och önskar att hon gick att returnera.
Jag och 2 aussies, vispvalpen och monsterFidd- http://matildashund.blogspot.se/
nu är valparna födda och åtta veckor kvar tills han kommer hem!! jag längtar ihjäl mig här hemma nu ❤️
#230 Fin! Vad ska du gora med honom? 🙂
#231 Vallning, lydnad, agility, specialsök, spår och rapport🙂
-
#222 Turast: Hur gick det? Håller alla tummar och tassar här för dig!
#230 Jag är officiellt hans första fan i hans fanclub! 😍
Det gick jättebra! Jag gillade verkligen mamman och mormorn till valparna! Superhärliga hundar men fina personligheter :D och valpar är ju alltid söta ;) Jag ska dit idag igen på eftermiddagen ! Och det känns väldigt lovande *håller tummarna*
#235 Lycka till nu!
De gick jättebra! :D Igen haha! Nu hoppas vi på att det blir någon av flufftjejerna 😍
Åååh! Man dör ju av alla söta valpar!!! Turast, hur gick det?
Håller tummarna Turast!
Håller tummar här med Turast! Det måste ju vara din tur nu!
Kan ju säga att det ser väldigt lovande ut och att jag kanske hämtar hem en liten tjej om några veckor *skriker glädjeskrik*
#242 Gud vad kuuul!!
Åååh Turast den som väntar på nåt gott!!
Jaaa :D här är en av de två det står emellan ;o
På söndag hämtas min Borderterrier pojke och idag bestämde vi oss tillsist för vad han ska heta, Sudden blir det och jag kan knappt vänta tills han kommer hem!! 😍
Codeavalone.blogg.se
#245, #246 bildbomb please!
Grattis Turast! :D
Ska sätta över handpenning för denna lilla lurvboll ikväll när jag kommit hem 😍 och om ca 2 veckor är hon miiiiin 🥳
#249 ❤️
-
Hämtar hem min om 8 veckor. Han föddes i lördags. Blir min första hund.
Dör av lycka.
Medarbetare på bildredigering! :)
#249 Vad roligt!!! :D Äntligen är det din tur, grattis till sötnosen!
#249 JA ÄNTLIGEN! Vilken sötnos dessutom, vilken tur att det blev just hon, och ingen av de andra ;) Har du namn än? Hon måste ju få en egen bildtråd ;) #251 Så roligt! Vilken ras? Tik eller hane? :)
#254 Det blir en hane av rasen Flatcoated Retriever! c:
#255 Myys! Har en svaghet för retrivers :) Har han nåt namn än?
#256 hehe neee, vill träffa honom först hihi c:
#252 ååh naw vad gulligt av dig! Tack! 🤗
#253 Tack :D
#254 Taaack :D Hon kallas Mirakel nu då hon heter Miracle i stamtavlan så jag funderar på att ha kvar det och kalla henne Mira, for short liksom C:
Grattis allesammans!
Vilken sötnos Turast! 😍 Mira för Miracle låter ursött!
#258 Grattis!!!
#249 Så det blev valp till slut! Mormor till kullen är helsyster till min äldsta (utflyttade) hane. Känner damen som har pappan till kullen så honom har jag träffat ett par gånger och tre av syskonen också… och farfar till kullen ägs av mina föräldrar. Världen är liten?
#261 haha nämen vad roligt! Hur är din uppfattning om pappan? :)
Nån som har lust att skapa en ny tråd innan denna stängs? Jag har ju fått hem min valp så väntar inte längre ;) Lycka till alla förväntansfulla!
#262 Väldigt mycket hund
Då tråden börjar bli så pass lång så har ni #4 här:
http://hundar.ifokus.se/discussions/5592ae82ce12c4744f0023fa-valpvantartraden-2015-4
Välkomna dit!
// Lina - Värd på Bichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se