Hundar iFokus

Hundar

Etikettbilder-och-filmer
Läst 1141 ggr
[[Boris Sager]]
4

Sommar

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Vad gor ni med era vovvar nu nar det antligen blivit sommar? Visa och beratta! Vi ska aka runt USA, akta oss for hajar vid Atlantkusten och vara hemma mesta tiden.

Kallaterrier
1

Vi ska ta en tur till Grövelsjön och gå över på norska sidan för en fjällvandring på fem, sex dagar i mitten av augusti. Förutom det är det ett kringflackande liv hos föräldrar, sommarstuga vid Bolmen i Småland och umgänge med nära och kära.

Hogwarts
1

Vi ska gå massa promenader, jogga och bada massor :)

[[Boris Sager]]
0

Det ska tydligen bli varmare i Sverige nasta vecka:) Jag langtar hem!

JonnaCecilia
1

Min mamma bor tio minuters bilväg bort, femhundra meter från havet och en hundbadstrand. Så vi ska miljöträna valpen där vid fint väder, och kolla runt lite här i trakterna bara. :)

LinaK
2

Vi ska till Dalarna om en vecka lite drygt. Vi har hyrt stuga där som vanligt :) tar självklart med hundarna dit. Blir lite dagsvandringar och bad om vädret tillåter.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[[Boris Sager]]
0

Later som vara vovvar far en urharlig sommar :)

LinaK
1

#6 "Jajjamen, så länge jag får bada och simma är jag nöjd" säger Sigge 😃

- Bild från förra året i Dalarna -

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

[[Boris Sager]]
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 2
Förhandsgranskning av bild 2 av 2

O vilken harlig sommarbild! Mina gillar mest att sitta pa bryggan, fast ibland hander det ovanliga.

TjockaBerta
1

Vi åker till och från landet. Lite hundbad blir det nog. Th klättrade ner för badstegen och kastade sig i förra året för att rädda husse som simmade :)

>>>Malum domesticum<<<

Wenniz
1

Vi ska spendera mestdels av vår sommar i Falkenberg - Skrea och i stugan på Öland, hundarna klagar inte 😃 Massa bad och träning och såklart de är nöjda å glada att de får följa med. 🙂

• Nederlandse Kooikerhondje -
JoannaLi
1

Vi ska tränatränaträna :) Lydnadsträna, ensamhetsträna, passivitetsträna, och fysträna. Och - bada! Har man en labb så har man, så jag får ju helt enkelt komma över mina "badkruke-ways" ^^

Har fått hem en oslipad pärla, som mest bara fått springa lös i skogen som aktivering/motion, och klarat sig förvånansvärt bra på det, men nu ska det bli lite ordning på torpet ändå, för jag tror att lite strukturerad motion kommer göra livet lättare inom alla punkter. Om vi får sällskap någon dag ska vi se om Arrak kan gå med på att springa intill vagn när vi kör häst! :D

[[Boris Sager]]
0

Inga hangmatteaktiviteter alltsa :) Jag far inspiration! Synd bara att vi inte har ssk mycket semester har :(

Sugar Mist
1

Lära känna nya vovven och grunda en bra relation med mycket lek och förtroende, lägga lite grunder i det vi vill träna i senare, åka och bada osv.
Lär bli en del tid på klubben för att skapa en trygg miljö där för nya hunden där den ska känna att den både kan tagga upp i träning men ändå tagga ner vid sidan av.

-

Cahira
1

Sommartid är vår aktiva träningssäsong! Med bad också. :)

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

[spetsen]
2

Nu på sommaren gör vi inte mycket alls. Med tanke på trubbnosen håller vi oss inne och slappar de varmaste dagarna när det inte är någon skugga någonstans och över 16 grader.
När det är bättre väder, typ molnigt och nästan höstväder så kör vi på som vanligt med långpromenader och spring i skogen. Vi håller inte på med några speciella aktiviteter utan hänger bara och har det trevligt ihop :)

[emmaomajken]
1

Detta blir Majkens första sommar :) Vi ska åka ut till ett torp med min familj och hon ska få leka med syrrans golden retrievers :) Sen får vi se vad hon tycker om att bada , haha :)

[emmaomajken]
0

Bor du i USA , TS? :)

[[Boris Sager]]
1

# 17 ja North Carolina

thenewbreed
1

Jag och min daghund kör på som vanligt, förutom att det blir mer bad än förut hihi. 

Här är en bild när han badar! :)

Medarbetare på bildredigering! :)

poodlelicious
1

Jag ska åka på semester utan min lilla valp. Hemska tanke. Han ska behöva bo ute på landet och vara lös hela dagarna och leka och busa och bli bortskämd av mina föräldrar. Hemsk tillvaro för en liten hund… Snarare hemskt för matte som inte får vara med!

[[Boris Sager]]
0

Vad härligt att dina föräldrar tar hand om din valpis! Tänk vad föräldrar är bra att ha:)