Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 705 ggr
Rommel
0

Hej, jag heter Hero

Igår lekte vid med klicker. Matte hade en sådan där sak i handen som lät jätteskojjigt. Hon sa att jag skulle sitta och ge vacker tass. Jag gjorde som hon sa. Men hon tog den inte. Jag fick godis ändå. Sen bad hon mej göra om det. Då fick jag "ljudet" och mer godis. Sen när jag lyfte på min vackra tass så sa matten "vinka". Jaha, tänkte jag är det det jag gör?!

Sen slutade vi. Jag ville leka mer men matte sa "slut" och då är det så. Vi gick ut och jag kissade och sedan fick jag mat och sen gick vi ut igen på promenad. Jag fick följa med flocken. Sååå roligt.

I morse när jag hade ätit, vi hade varit ute och promenerat och matte hade vilat en stund, så tog hon fram saken som låter igen. Jag visste att vi skulle leka.

Det var spännannde, för nu sa matte ´"vinka" varje gång hon fick min vackra tass. Sen sa hon vinka och jag förstod att matte vill inte ha tassen hon vill att jag ska vinka. Då får jag godis.

Matte skulle ut med "lukta-godis-påsen" fast hon kallar det "skräp" och jag följde med henne ut i hallen, då sa hon " sitt" jag satte mej, sen sa hon "vinka" jag vinkade och fick godis och hon gick ut. Men hon kom tillbaka. Det är jätteroligt att leka med matte!

kerstinjoh
0

Jag vill också leka med din matte!

//Alfons

Rommel
0

Hööh, Alfons. Jag har pratat med matte hon tycker att det skulle vara kul att leka med dej också. Men du får inte leka med henne för länge, för det är ju min matte. Som jag redan måste dela med Ricky-lilltroll. Iblan stjäl han hela showen för mej, för han kan dansa, när han hör "ljudet" det är fusk!!

Malin-A
0

oh va kul du verkar ha d Hero =D

V-lang
0

Det är fusk!!!! Min matte kallar mig gammal surtant nu mer, säger hon ligg så gör jag hela konceptet med andra ord ligg, snurra, dö och skäll av bara h-vete tror ni hon blir glad…NÄPP!!! Hon kallar mig också senil *fnys*

Kan jag få flytta till dig Hero?

Rommel
0

#4 Neeh, min matte säger att vi inte kan ha tikar i gänget. De´blir ba´bråk då! Du får stanna hos din matte, du. Och du, när din matte säger ligg, så menar hon ligg o inte något annat.

Idag är min matte hemma, jag har fått vara ute och promenera med de stora killarna. Vi såg två andra hundar fast det var inget spännande, mycket roligare att gå med min egen flock.

Jag kan förresten göra "high-five" nu. Matte blir så glad då och det blir jag med.

Fick en ny leksak igår, en kanin. Fast jag råkade kissa på den, så fen fick bada och nu ligger den o sover i ett fönster. Men när den vaknar ska jag bita den igen. Haha. (Hm, förresten kanske var det den som kissade på sig.:-P)

kerstinjoh
0

Pst Hero!Hemlis Trög matte du har. Kissa nu en gång till så får du säkert den där STORA kaninen du vill ha. Annars är din matte trög!

Rommel
0

#6 Men det var ju kaninen som kissade på sig. Inte jag som kissade på den! "lägger huvudet på sned". Fast de stora kaninerna kanske inte kissar på sig som små valpkaninen gör. Jag är en stor kille nu! Kissar inte på saker längre. Så de´så! Det v a r inte jag!

V-lang
0

VAAA! Skyllde din matte på dig….fy så orättvist! Kaniner är ju kända för att göra på sig det vet ju alla, stackars dig Hero kom så ska du få tröst =)

/Skorpan

Rommel
0

#8 (skorpan) Neeeh, det var inte matte. För ibland när det har hänt olyckor har hon inte sagt något så hon sa inget nu heller. Tog bara min nya kompis och badade honom. Det var j a g som trodde att jag kissade, det kändes så. Men sen kom jag på att det måste vara kaninvalpen  som gjorde det. För jag gör inte så längre.

Vi har varit ute och gått jag har sett massor med människor och barn och vagnar och bilar och andra hundar och många,många saker. Vi var på något som matte kallar torget.

Jag fick jättemycket beröm när jag gick "fot" med matte. Hon säger att jag är en duktig kille och att jag är bra på att uppföra mej.

Vi gick in i en affär, där det fanns massor av godis och tuggisar och annat skojsigt. Men matte sa "inte röra" så det gjorde jag inte. Hon köpte en påse godis till mej iställlet.

Det lönar sig att lyda matte och vara duktig kille. Det har jag lärt mej. :-P

V-lang
0

Min matte vill att jag ska få en lillebror som heter schäfer, men det låter så stort och farligt när hon säger så…och jag är ju så lite och skör ;) Men det vet ju alla här inne att jag är ju rätt sur och bitsk så igentligen skulle ju jag kunna tukta en stor schäfer. Men tänk alla stora pölar jag kommer ju drunkna! Och jag som haaaatar vatten…så näpp jag vill inte ha en lillebror som heter schäfer så det SÅ!!!!

gejsa
0

Men matte vill ju ha det så jag tror att det är hon som bestämmer till sista iaf. haha

V-lang
0

Pssst Lantisen om jag köper en och du tränar så kanske Skorpan godtar det ;)

gejsa
0

Haha gärna. Men då måste den ju bo hos mig. Haha det tänkte du inte på va? Förstå att ha en liten shaffervalpis hemma igen. Oh vilken lycka.

Rommel
0

Nu kommer jag in i den här tråden. Jag är plastbrorsa till Hero. Ricky heter jag.

Asså¨, för två månar sen va´så kom matte hem me´de´där lilla monstret. Först va´han ba´blyg och de´va´la okey. Men akta´re va´sturks han blev efter ett tag.

Jag har minsann satt honom på plats, asså. Han får inte göra som han vill me´mej inte! NäNÄ.

Fast matte är den som bestämmer allt, de´märks. För hon sa till på skarpen, när den där lilla illbattingen fössökte ta maten ifrån mej.

Ja´tycker valpar e´korkade! Unnrar om jag var likadan. Fasst ja´har inte varit så liten som han var när han kom. Tror jag inte iallafall. Men akta ´re va´stor han e´nu. Han e´större än jag! Unnrar hur stor den där tänker bli, ejjentligen? Som Sammie kanske? Stööön för valpar som e´fö´stora iallafall.//Ricky

- Hörrö din jöns! Kan du hålla klaffen å sluta bjäbba en massa dynga! Och stick från min tråd! Du stjäl min show!!!//Hero