Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1512 ggr
sofia1992
0

Första löp

Min tik började löpa första gången när hon var ca 11månader. Då kom det lite blod i ca 4-5 dagars tid. Sedan kom det nästan ingenting i 2 veckors tid, bara några droppar nu o då. Nu har hon i lite på en vecka blött ganska mycket, främst på natten. Är det normalt att löpet drar ut så här? Hon har ju nu varit inne i förlöp i ca 1 månad. Tacksam för svar :)

[emmaomajken]
0

Min lilla shih tzu har precis haft sitt första löp, och det var precis så med henne också! Jag tyckte det var ovanligt länge som löpet varade först. Det kom liite blod i bara några dagar, sedan ingenting på ca 2 veckor, sen kom det massor av blod i ca 1 vecka eller mer, nu har det slutat för några dagar sedan och jag tror löpet är över :) det är säkerligen normalt, i början är det väl kanske lite oregelbundet :)

[emmaomajken]
0

Vet inte exakt hur länge det varade, men i alla fall i över en månad!

[tk1971]
0

Hm… min tik har löpt två gånger och hennes löp liknar inte era hundars. Först är det klarrött blod i lite drygt 1 vecka, sen ljusnar det och blir nästan gult innan det försvinner helt. Jag blev lite förvånad över att det tog kortare tid än jag trodde. Men det var en positiv överraskning, likaså att det var nästan ett år mellan löpen.

sofia1992
0

#1 Tack för svaret. Jag började redan bli lite orolig att något var på tok när det inte slutar. Förhoppningsvis slutar det snart då :)

russin
0

Tikar har så olika löp och just första löpet kan bli lite annorlunda än de kommande.

Jag har en tik som löper längre (denna gång 32 dagar) och en som löper kortare (19 dagar) så det är så olika 🙂