Tankar?
Min första tanke var: wtf. Min andra tanke var: att hennes mops hade jättefin kropp. Min tredje tanke var: varför? Farligt?
Hunden får säkert lite träning av det men jag förstår inte helt poängen och är livrädd videon ut att klor eller tassar ska fastna i gallret.

Skulle vara livrädd för att det skadar ryggen då hundens rygg blir böjd i ett onaturligt läge, samma orsak som man inte ska ha springhjul till råttor.
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!
Håller med er båda! Vad ska ett hjul tjäna för syfte? Kan orsaka ryggproblem, gå ut och gå istället? Eller använd ett löpband som är så poppis i USA verkar det som… Det där ser jag ingen poäng med, utan är mer rädd för farorna, främst för ryggen. Visst, hunden verkar tycka det är kul, men allt som hunden gillar är inte bra för den!
Min blogg: Fibroflicka med myalgisk encefalomyelit.
What? Vad i hela friden? Hur stannar den?
Jag har bara en sak att säga.
Amerikaner.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Va, ska hundar ha ett hjul nu också… ta en ordentlig promenad istället, ett hjul har ju inget syfte alls.
#1 Jaa, tänkte också det för den springer i en jätteskum ställning.
#5 Tycker också att en promenad är tusen gånger mer värt än det där… Mycket lustigt.
Behöver man av någon anledning motionera hunden inomhus (rehab osv) så är ett löpband tusen gånger bättre och säkrare !
Höjden av lathet. Men det är ju amerikaner, så är inte förvånad.
Som andra säger - löpband är isåfall betydligt bättre. Ryggen böjs ju åt fel håll och hunden springer inte normalt på något sätt.
Jag har inget emot att man är "lat" och använder hjälpmedel. Men det är ju viktigt att se till att det gör nytta och inte orsakar skada.
"På natten är alla katter svarta"