Hundar iFokus

Hundar

Etikettbeteende
Läst 835 ggr
poodlelicious
0

Valp äter fäll

Min lilla valp ligger ofta och sliter i sin fäll. Tror att han äter tussarna också. Det känns väl inte särskilt hälsosamt? Kan det fastna i tarmarna? Vad skulle jag kunna ersätta fällen med?

Kallaterrier
0

Nej, det är väl ingen höjdare om den mumsar i sig tussarna, du kanske kan låta valpen ligga på en slät filt eller en handduk så länge tills den här dåliga vanan är bruten?

russin
0

får valpen något att gnaga på ? Ben etc ? Valpar har gnagbehov och finns inga ben eller bra leksaker att tugga och gnaga på, så tas oftast andra grejer 🙂

poodlelicious
0

#2 Han skulle kunna simma i grejer att gnaga på. Det är bara det att han vill bara gnaga på det han inte får ;) typ fällen och mina gympaskor. Jag kör byteshandel så gott det går och utgår ifrån att det går över så småningom. Men just det här med fällen kan ju vara skadligt tänker jag.

[Forest]
0

Jag tror lite som russin är inne på👍 mer tuggben och tugg-vänliga leksaker så tror jag att det lockar mer att tugga på bädd o sina tassar/ben.  Ett annat tips är kolla så det inte är skräp i pälsen/tassarna för många försöker rensa bort smutsen själva det kan sluta med att dom gnager lite väl mycket 😎

poodlelicious
2

Problemet är löst. En morot gjorde susen ;)