Hundar iFokus

Hundar

Etikettvalpar
Läst 3379 ggr
reckon
0

Klofärg

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ingen sak att klippa klor på en slapp sill på tolv veckor när dessutom alla klorna är vita! Världens mest praktiska valp har vi fått. Men hur vanligt är det att klorna är vita när de är valpar och sedan blir svarta när de blir äldre?

Det är en klo som är lite, lite gråaktig så den antar jag kommer att bli svart. Men resten är helt genomskinliga, kommer de förmodligen hålla sig vita eller vet man aldrig hur det blir? 🙂 Han har lite svart på trampdynorna.

AnneN
0

Har de vita klor som valp så fortsätter oftast klorna vara vita även som vuxen, så länge de inte råkar ut för något som förändrar pigmenten, men det är inte så vanligt.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

zlarviig
0

Min tik har 3 vita klor och resten är "genomskinliga" svarta och så har hon haft hela sitt liv. Dom vita klorna är där hennes päls på tårna är vita, fast tramdynorna är svarta så jag tror inte att det spelar så stor roll vilken färg trampdynorna har. Så jag tror att dem kommer vara vita sedan också :)

reckon
0

Vad bra! Så skönt. Vår andra hund har klor svarta som natten och kloklippningen blir ju lite mer komplicerad då. Tack för svaren! 👍

Cahira
0

Ixxis vita klo blev svart. Alla andra var svarta.

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Whippet
0

Lukas har typ zebra klor halva vit halva svart 😂

I'm out Vilar huvudet i handen

[LoveUnite]1
0

Min hund har svart päls och kolsvarta klor. Vi klarar oss bra, men visst har jag råkat klippa pulpan på toppen två eller tre gånger och det var inget hurra för min vovve och matte fick ju skuldkänslor.

Men man lär sig.

reckon
0

Hoppas de håller sig så här, det vore allra smidigast. Om inte så hoppas vi på zebraklor! 😃

Jo nog fungerar det att klippa även svarta klor men även om jag skalar av bara små flisor har jag ett par gånger råkat klippa av toppen på pulpan. Dock så lite att droppen blod fastnade på väg ut, men det var nog inte så skönt ändå. 🙂

russin
1

Dom "vackraste" klorna hade min sista shar-pei. Dom hade samma röda färg som pälsen 🙂

Nuvarande hundar är ju mörka, så dom har svarta klor.

reckon
0

#8 Oj vilken färg! Jag har aldrig sett sådana klor förut. Vilken gullig bild också! ❤️

jenmjao
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 3
Förhandsgranskning av bild 2 av 3
Förhandsgranskning av bild 3 av 3

Min tik hade väldigt blandat som valp, en klo var hälften avrt och hälften vid och några vita några svarta, nu har hon endast en vit kvar :/

reckon
0

#10 Lite konstigt att det ändrar sig så tycker jag. Att klorna byter färg sådär. Det känns som klofärgen borde vara "bestämd" redan när de är små! 🙂

JoannaLi
0

#11 Fast jag var så blond att mitt hår inte syntes fram till det att jag var 4-5 år, och nu är jag mörk brunett. Det kan ändras ju äldre man blir!

reckon
0

#12 Ja uppenbarligen! 😎