Sår i underlivet?
Hejsan. Passar just nu en labrador tik på 3 år. Igår kväll upptäckte jag att hon slickade sig ovanligt mycket där nere. Då såg jag att det ser ut som att hon har något slags sår där? Det är väldigt litet och ser mest ut att vara lite skavt eller skrapat på något sett? Inget blod alls. Hon är helt ok med om man råkar ta på det eller vara runt det området och det verkar inte som att hon har ont. Hon har precis löpt färdigt om det skulle vara något med det. Är det någon som har sett något liknande eller så, ska jag smörja på något återfuktande eller ska jag vänta om se om det blir värre? Såhär ser det ut, om någon undrar.
Jag ser faktiskt inget sår på bilden. 🙂
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Nej, jag ser heller inget sar. Kolla bara!
Ser att det kan ha varit ett lite, litet sår (eller bara lite irriterar) längst upp utanpå på vulvan - men det kan bero på att hon hat tvättat sig duktigt under löpet. Låt det bara vara och håll lite koll - det försvinner nog själv🙂
#1 Nej det kanske är svårt att se då det är så pass litet men det är iaf det lilla ljusrosa till vänster på bilden. Ser lite mer skavt ut än som ett sår! #2 Okej, jag ska hålla koll! #3 Ja det är ju väldigt litet, men ändå där. Jag tänkte att det kanske hade med löpet att göra. Tack för svar!