Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 674 ggr
[Allanboysen]
0

Matsnål

Hejhej! :)

Jag har en ettårig krastrerad Border Collie. Han har mängder av energi och springer väldigt mycket, så vi brukar hitta på olika aktiviteter tillsammans. Tycker vi båda är jätte kul. Men, han gör av med jätte mycket var dag, men ibland äter han inte på tre dagar. Fjärde dagen kanske han äter lite torrkulor, men klöks nästan ut dem. Jag testar att blanda ägg och torrfoder, ibland äter han, om jag har tur då. När vi är i stallet slinker det ned mängder av avföring (extremt mumsigt för honom), men jag får honom inte till att äta? Han äter ju rester av oss, och lite torrfoder ibland. ( Han är absolut inte FÖR undernärd, men ett par kilo extra hade absolut inte skadat). Så någon som har något riktigt mumsigt recept hemma för "hyper snåla hundar"? :)

Tacksam för svar

Lexie82
0

Har du testat att helt enkelt byta torrfoder? Han kanske inte tycker om den sorten, eller har tröttnat på den.

Du kan ju testa att toppa torrfodret med lite blöt kattmat, annars, så att det blir godare.

[Allanboysen]
0

#1 vi bytar olika foder ganska ofta. Ibland kommer det en god sort, då äter han bra mängd var dag tills han tröttnar. 🐶

Karmatarerskanise
0

Har ni testat färskfoder eller barf?

[Allanboysen]
0

Färskfoder har vi testat, dock inte Barf. Var går det att köpa? :) #3

Karmatarerskanise
0

Det köper man i vanliga butiker. Man ger tex råa revben, kyckling, lever osv. Finns en iFokus sida om det. Det är en kost som man kan variera mycket och som brukar vara uppskattad.

JonnaCecilia
0

Finns färdig BARF att köpa också, fryst och färdigt sammansatt i rätt proportioner. Tex MUSH och VOM. Kolla på deras hemsidor för återförsäljare.

[Allanboysen]
0

tack vi ska testa. :)