Hundar iFokus

Hundar

Etikettpresentationer
Läst 1774 ggr
Navifax
3

Välkommen Navi!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.
Förhandsgranskning av bild 1 av 8
Förhandsgranskning av bild 2 av 8
Förhandsgranskning av bild 3 av 8
Förhandsgranskning av bild 4 av 8
Förhandsgranskning av bild 5 av 8
Förhandsgranskning av bild 6 av 8
Förhandsgranskning av bild 7 av 8
Förhandsgranskning av bild 8 av 8

Ville bara introducera min lilla valp, Navi :) Visserligen 13 veckor fyllda igår men ändå värd att säga hej till! Hon är 75% australian shepherd och 25% tervueren, kommer ifrån Perstorp i Skåne. 

Jag har länge varit inställd på en aussie, och var beredd att vänta till  2016 för en liten valp. Men så smet jag in på blocket i april (så naivt av mig att bara "titta" 😉 ), såg dessa underbara småttingar och åkte dit för att kika på de små underverken. Hade med mig min sambo samt en vän för att kunna ställa bra frågor och inte bara få "puppyeyes". Så jag klev in i valphagen med 8 underbara valpar men bara en smet fram för att hälsa på mig och busa/pussas - och den valpen blev min vackra bluemerle-tik: Baby Blue Navi ❤️

Det sticker några i ögonen tyvärr att hon inte är renrasig men jag skulle inte vilja byta ut henne mot den mest renrasiga och vackraste hunden i världen. För hon är jag vill ha i en hund och lite till. Aktiv, relativt lättlärd (har haft en rottweiler förut), enorm personlighet, småbusig och mysig. Älskar alltså att kramas.

Vi har börjat ensamträna henne, detta sköter hon alldeles utmärkt. Gnyr inte, skäller inte. Om hon kissar inne idag så kissar hon på ett kisskydd, alltså aldrig på mattor eller på golvet. Sover hela nätterna (från 23-09) och har gjort sen vi fick henne. Vi bor mitt i stan och hon vande sig fort vid koppel och alla ljud/människor. Det är mest jag som börjar bli trött på alla som ska fram och klappa (folk kan springa rätt över gatan för att gapa över att få klappa 🥵).

Kan "the basics" - fot, ligg, sitt, hit, varsågod, skall, high five. Påbörjat skvallerträningen och väntar på att valpkursen ska komma igång 😃

Tanken i framtiden är agility och spår. Är lite intresserad av att valla då mina morföräldrar har en stor gård med får men tvekar lite då jag pratat med några instruktörer som sagt att jag kan få ångra att väcka den instinkten i henne. Om hon börjar valla bilar i stan är det mindre kul 🤔 Så vi får se hur det blir på den punkten. Vi finns på instagram under "aussienavi" om någon skulle vara intresserad - och bor i Halmstad!

[emmaomajken]
0

Men guud vilken liten skönhet! :D Det första jag tänkte på när jag såg bilderna var att det var en renrasig aussie med fina linjer! Så bry dig inte om vad andra säger. Hon är perfekt! Jag har själv en 87.5% shih tzu, 12.5% bichon frise men hon ser ut som en ren shih tzu så jag säger bara att det är shih tzu om nån frågar :) Din lilla tjej är såå fin! Hade rasen passat mig så hade jag definitivt skaffat en, men tyvärr kan jag inte ha en hund som kräver så mycket :( annars är den en av mina favoriter

Navifax
0

Ja jag säger alltid aussie, men om folk frågar närmre så förklarar jag haha :) Ja jag såg denna sötnos i en annan tråd, så underbart gullig och charmig 😍

LinaK
0

Jätte söt tjej du fått hem :) Följer gärna denna tråden så jag får se fler bilder på henne.

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Nervöst Skall
0

Så söt! Hon har verkligen dom där oemotståndliga valpögonen *-*

Johanna|Kingpin|Sansa|Knota

Medarbetare på Sällskapshundar

http://jatteochdvarg.blogg.se

amela87
0

Vilken sötnos! Grattis och lycka till med all! :)

Ellen89
0

Jatte sot! 😍

Navifax
1

Tack hörni :) #4 Om du vill så kan du även följa henne på instagram under aussienavi 🎈

Vi har turen att bo precis bredvid ett berg som kallas Galgberget så igår smet vi upp dit för första gången. Då var lilla blå glad! 😃 Glädjeskutt till och från i skogens grönska. Och även om jag älskar valptiden så älskar jag att se hur hon utvecklas, och jag tycker verkligen hon blir snyggare för varje dag som går. Täckningen på henne är så vacker, enligt mitt eget tycke! Och vackrare blir den ❤️

Navifax
0
Förhandsgranskning av bild 1 av 4
Förhandsgranskning av bild 2 av 4
Förhandsgranskning av bild 3 av 4
Förhandsgranskning av bild 4 av 4

Lite uppdatering i bildtråden, på måndag blir hon 15 veckor. Och hon växer så det knakar :)