Hundmat?
Hur vet man om ett foder är bra eller dåligt?
Vad kännetecknar ett kvalitetsfoder till hund?
Stämmer det som jag hört att hundar ska ha mat 2-3 gånger om dagen?
Ska man ge övervägande torrfoder, övervägande blötmat (burk, tetra, portionsförpackningar) eller 50-50?
Alltså - gärna alternativ utöver barf, eftersom man måste veta vad man gör och så måste man kunna få tag på alla "ingredienser" lokalt..
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
Får man viska färskfoder i ditt öra då? 😎
Hur många gånger om dagen en hund ska ha mat beror på hunden och vad som är praktiskt för en själv. Vissa äter bara en gång om dagen, andra går och småmumsar hela tiden.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Vad tänker du på när du skriver färskfoder? 🙂Får erkänna att jag har inte så jättekoll på hundars näringslära - än… Men självklart vill jag läsa på och få koll innan jag skaffar hund.
😊 Det är bättre att fråga och verka obildad, än att vara tyst och förbli obildad. 😉
#2 Färskfoder är färdigkomponerad, frusen och malen barf, kommer som burgare, köttbullar och som korvar. Finns lite olika märken som Vom & hundemat, Fodax, Mush osv.
Ett exempel av många: http://www.foderboxen.se/produkter/mush-barf-basic-kyckling-koettbullar-benfri-800g,452
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
O, nu är jag med! Tänkte inte på det, men visst skulle det kunna vara något!
(Fast jag tar ändå gärna emot förslag från er andra också..)
Om man inte kan eller vill barfa sin hund rekommenderar jag verkligen färskfoder eller eventuellt ett riktigt bra torrfoder så som exempelvis Acana eller Orijen. :)
Vi ger Simba mat en gång om dagen då det funkar bäst för oss och även för honom då han är glupsk och vill äta allt på en gång ändå. 😛 Sen får han ju också godbitar (torkat kött osv.) och/eller tuggben under dagens gång. Tror att vi kommer att ge Acana till vår nästa hund då det är lite smidigare än barf, men vi får se. 🤔
Jag ger min acana pacifica, väldigt bra foder! Min hund är väldigt kräsen men ÄLSKAR acana :) får 2 gånger om dagen. Vid speciella tillfällen brukar hon få färskfoder, men i liten mängd :)
Jag ger färsk mat - så jag rekommenderar färskfoder (köpes fryst), men det finns även bra torrfoder för den som hellre vill ge det. Orijen och Acana kan fungera, men fungerar inte för alla. Mina får det som godis, men kan inte äta hela mål av det - för mycket fibrer för dom. Dom få gånger jag inte kan ge färskfoder får dom Four Friends torrfoder. Det finns många bra foder, men hundar fungerar olika bra på olika foder. Man får ibland prova sig fram🙂