Stolt och förvånad matte
Idag var Udda och jag ute på promenad i skogen och hon var lös som vanligt. Bakom ett hörn dyker grannen upp med deras hund och jag tänker att nu är det kört (Udda får nämligen väääldigt dålig hörsel när vi möter andra hundar och vill inte alls komma till sin matte). Jag ropar på Udda och hon vänder och kommer mot mig, utan att ens gå fram till den andra hunden. Jag blev så paff att det tog flera sekunder innan jag tog tag i henne och kunde ge henne godis.
Har trälat med denna dam i trotsåldern i flera veckor nu och det var så skönt att hon äntligen börjar lyssna igen. Kanske var det bara en engångs grej, men vi är på väg åt rätt håll i alla fall!
Var bara tvungen att dela med mig, sitter fortf. med ett leende på läpparna fast det var 8 timmar sedan promenaden 
hahaha jag förstår dig…visst är det en härlig känsla :-))))
Låter ju super :) Framsteg ä så härliga :D

hehe hon ser ut som det bus hon är ;-)…ja du ser övning ger färdighet, det gäller att vara envis :-))) lycka till framåt…

Envis och ha mer tålamod än vad Lurvet har päls =)
Vad skönt att höra. Kanske finns det hopp för min bångstyrige töntbull också.

Åhh vad härligt….nu känns det väl endå som det går framåt istället för bara motgångar 

Hon ser verkligen ut som en busa och ett riktigt yrväder *fniss*

Jodu, den där hunden är det fart i =) Svärfar har precis fått hem en husky/schäferblandning och när de träffas går det riktigt vilt till i trädgården=)
Nu ligger hon och sover mitt i mellan sambon och mig och vägrar att gå ut och kvällskissa för då vet hon att sambon tar hennes uppvärmda plats och att hon inte får ligga i mitten längre. Att det finns 1 meter till på sidan om oss spelar ingen roll, får hon inte vara i mitten lägger hos sig på golvet och surar =)
En dam med riktigt mycket vilja och idéer =)
haha.. i know the feeeling:D Ecko stanna ju när vi var ute på kvällen och en hund kom från ingenstans. han stannade och glodde.. annars brukar han bara rusa.. Men han stanna, så precis som för dig tog de några sekunder för mig att koppla.. tills jag gick fram till honom:P
Så klart de finns hopp.. hehe, de tror jag allt.
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆

Tro mig det finns det =)

Härligt att höra om sådana här framsteg. Grattis till dig. Tänk på att det är d u som ska ta åt dig äran. För att du fått henne att förtå vad d u vill.