Navelbrock?
Jag tänkte jag skulle åka och kolla på några blandrasvalpar i morgon, när jag ringde på dom så sa ägaren att de hade navelbrock? Är dettta jätte allvarligt eller kan man skaffa en sådan som har det? Två av valparna hade underbett och en utan. Jag hade ju tänkt att ha den som sällskap och kanske gå lite kurser. Jag skulle vilja träna agility med den, men som tävlingsmänniska som jag är så tror jag nog att jag skulle vilja tävla agility i framtiden. Får man det på hundar med underbett? Vore tacksam för hjälp. Får man tävla blandrashundar på agilitytävlingar?

Navelbråck kan ibland växa bort av sig själv men ibland måste det opereras.
För att tävla i agility så spelar det absolut ingen roll att den har underbett då dom inte bedömer hundens utseende utan bara prestationerna. I agility är det där emot viktigt för hundens skull att den har friska leder
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Navelbråck brukar inte göra någon skada på hunden.. Dock beror det på hur stort bråcket är.
Agiligty får man tävla om hunden har underbett har jag för mig. Är ju osäker när det gäller agility.
Jopp, blandisar får man tävla med.

Haha bio hann före.
Tack för hjälpen!

#0 Alla hundar som är över 18 månader och som är friska får tävla i agility, men inte kuperade hundar ( som inte är kuperade av medecinska skäl) och ALLA kuperade dobermans/rottweilers)
5, varför får inte kuperade hundar tävla agility?,dom är väl lika friska dom….blir lite förvånad för så var det inte på min tid, endast då det gällde utställning ;-)

Du kan känna på bråcket när du kommer dit är själva hålet där den lilla bullen kommer ut litet behöver du inte oro dig, oftast kan man då massare in det…det fick killen göra på sin schäfer :)

Navelbråck KAN vara ett stort problem för hunden!! Inte alltför sällan som det måste opereras då tarm eller bit av tarm kan bli klämd i hålet och det gör vansinnigt ont hos hunden, och kan t.o.m dö av det!