Bilsele?
Vad rekommenderar ni för bilsele som inte kostar allt för mycket (fast kvalitet är viktigare än pris)? 🙂 Till en liten hund, en sådan som fungerar som ett säkerhetsbälte.
Allsafe 👍 Kostar lite mer men tycker att de är bra 🙂 (om man hittar som sitter bra på hunden vill säga)
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Ska leta efter en sådan i djuraffären (vill helst inte beställa utifall den inte skulle passa).. 🙂
#2 Ja att testa är att rekommendera, 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
Jag har en allsafe till min lilla terrier. Tycker han sitter lite obekvämt i bilen, han får inte så stort rörelseutrymme. Men annars helt ok.
Har 2 allsafe bilselar nu åker bara en hund bältad då dom andra sitter i bur. Men det är bra att ha selen även när man åker buss eller åker i annan bil, enkelt och säkert. Tycker det är bra att dom inte har så stor rörelseutrymme då det är säkrare att dom är där dom är, skulle dom ha mer rörelseförmåga så skulle dom vid snabb inbromsning åka in för långt fram o slå i sätet/panelen.
Lånehunden har Kurgo Tru Fit Smart och jag tycker inte den är så bra så den rekomenderar jag inte. Trassligt att sätta på för man måste föra den både över huvudet och in med ena benet, och sen kan hunden snurra in sig märkte jag igår om den inte sitter helt stilla utan bökar runt lite.