Hundar iFokus

Hundar

Etikettövrigt
Läst 754 ggr
bellisan
0

söka människor med hund?

Hej hur gör man om man vill söka människor (skadade människor som blöder osv) med hund? Finns det någon kurs för just sånt? (I skåne)

"If one day the speed kills me, do not cry because I was smiling."

• Paul Walker
Majken!
0

Kontakta en brukshundklubb, det är grenen sök du tänker på.

Lojs
0

Jag skulle säga att det är en räddningshundsutbildning du söker, att utbilda en hund i bruksgrenen sök ger inte alls samma sak som en hund som är tränad i räddning.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Majken!
0

#2 Sant, det slog mig inte ens!

Lojs
0

För att bli färdig räddningshund så krävs en hel del av både hund och förare, hunden ska vara under en viss ålder, ha en viss storlek, klara av det mentalt osv innan ekipaget blir färdigt räddningshundsekipage så får man gå igenom flera utbildningsdelar och olika prov. (Så var det i alla fall när jag körde räddning för sisådär 15 år sedan eller så). Det är himla roligt och utmanande att hålla på med i alla fall.

"If someone ever says "-You don't need more aquariums." Stop talking to them, you don't need that kind of negativity in your life." ;)
Medis på akvariefisk.

Maria
0

#4 Finns det inte riktigt små räddningshundar också?

/Maria

Lojs
0

Jag vet inte hur reglerna ser ut nu, men vad jag kommer ihåg var det mest att hundarna inte fick vara för stora, föraren måste klara av att bära sin hund om det behövs.

Medis på akvariefisk.

Maria
0

Aha, det låter ju ändå ganska rimligt.

/Maria