Sjuk Amstaff
Hej! Har en Amstaff tik på 8 snart 9 månader, under kvällen har hon spytt enorma mängder och har varit mycket dålig i magen. Hela hon är varm och hon verkar mycket hängig och trött. Just nu ligger hon i min famn och sover vilket för henne är mycket ovanligt. Hon har inte bytt foder på två månader och hon har inte ätit något konstigt som jag vet om. Hon har heller inte haft en fästing eller något liknade. Jag ska ta henne till veterinär senare idag om det inte blir bättre. Men jag undrar om nån kanske har några tankar på vad det kan bero på och vad ska jag göra med henne? Idag har hon inte fått mat, tänkte ge henne små mängder med ris men det gillade hon inte alls.
Tacksam för svar! :)
Mvh Olivia
Ring och rådgör med en veterinär nu, då kan du få instruktioner om hur du testar om hon är uttorkad osv. För beteendeförändringar kan vara ett tecken på att hon är väldigt sjuk.
Hungriga hundar är snabba, de kan svälja saker på en mikrosekund om de är lösa ute. Folk grillar ju så här års och slänger benen i buskage, något hundar gärna sätter i sig och som kan blockera i tarmarna, saker som strumpor, grillpinnar osv kan göra samma sak. Det kan även vara maginfluensa (ja, hundar kan få det dom också).
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Svårt att säga såhär vad det kan bero på, kan mycket väl vara nåt hon fått i sig. Utifrån din beskrivning verkar hon må mycket dåligt så jag skulle rekommendera att åka till veterinär snarast.
||My Love For Animals Is Immortal||
#1 Jag ska ringa till henne nu, Men jag tvekar ändå på att hon är uttorkad då hon drack vatten under kvällen och när hon vaknar, vilket hon gör hela tiden. Hon är aldrig lös ute så hon har inte ätit något konstigt. Men maginfluensa vet jag inte? Smittas det från andra hundar?
#3 Fast spyr hon så kommer ju vätskan upp den också.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack för hjälpen, Ska definitivt åka till veterinären så fort jag kan.
#5 Ring i förväg så personalen är förvarnade, magsjuka hundar ska inte sitta i väntrummet då de kan smitta andra patienter.