Kal fläck
Min flatcoated retriever tik, på ett år, har en kal fläck på sidan av bröstkorgen. Hon fick den när hon var kring 6 månader gammal kanske. Eller, då upptäckte vi den. Såg först ut som att någon rakat henne på en liten fläck bara. Men ju äldre hon blivit ju större har fläcken blivit. Nu är den som en hand stor ungefär och verkar bli större hela tiden. Den syns tydligt även om man inte vet om den.
Hon kliar inte på den, eller jag ser henne inte klia. Men om jag kliar på den så börjar hon sparka med bakbenet. Vi har även bytt foder en gång utan resultat när det gäller fläcken, så tror inte det är allergi heller.
Vi ska snart ge 1års vaccinet åt henne och ska då fråga om fläcken i samma veva, men tänkte om någon sett något liknande och kanske har en aning om vad det kan vara? :)
Ar flacken rundad, sa kan det vara en svaminfektion. De brukar oka i storlek obehandlade. Bra att du kollar med vet. Inga andra kala flackar?
Bra att du kollar upp det, tänkte bara säga att den vanligaste allergin hos hundar är kvalsterallergi, inte all allergi är direkt foderrelaterad. Hoppas att det är något lättfixat!
När min JRT var runt 1 år fick han en kal fläck som var i storlek av ett ägg ungefär, det visade sig vara demodex. Den fläcken uppstod dock ganska fort :)
Jag håller tummarna för att det blir bra för er i alla fall 🙂
Ser lite ut som mjallskabb pa fotot, men det kanske bara ar fotot. Du ser inga tecken pa mjall?
#5 nä, inget mjäll. redigerade ljuset på bilden lite för att man skulle se ordentligare :)