Hundhörselskydd?
Som rubriken kanske antyder, finns det hörselskydd för hundar?
Jag är otroligt bilintresserad och åker på sommaren till bilträffar och streetrace osv. På bilträffarna är det mycket musik som spelas och racen är höga motorljud.
Min tik på 3 år är uppväxt med detta, hennes första bilrelaterade sak var när hon var 12 veckor då i min famn på folkrace så inte så högljutt.
Hon älskar det verkligen. Hon kan ofta vara ängslig när man är på nya platser, men aldrig när vi är på bilträffarna, som att hon känner sig hemma med det på ett sätt.
Nu till det relevanta, kan jag på nått sätt skydda hennes öron mer?
Förra sommaren fick hon stanna hemma mycket pga andra omständigheter men i år ska hon få följa med mer, men vill inte skada henne, men vill att hon ska få vara med ändå.
Lev livet i ett rosa glittrande unicorn moln
http://www.smartasaker.se/horselskydd-for-hundar.html kanske?
Annars om du googlar "hörselskydd hund" dyker en hel del grejer upp :)
Ja, det finns. Så kallade muttmuffs. http://www.smartasaker.se/horselskydd-for-hundar.html
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
Tack för tipsen, men tror inte hon kommer tillåta dem vara kvar :/
Har själv hörselskydd från smarta saker. Sämsta jag köpt.. Hunden tar av de på en gång. Går liksom inte att vänja in de på honom. De är halkiga och sitter dåligt.. Kanske sitter bättre på en krulligt eller strävhårig hund, men min hund har för glatt päls för dessa hörlurar.
Skråmyrs blogg
We will one day, Venture to the stars. 

Fetvadd i öronen🙂
Min har uppåtstående öron så tänkte först bomull men insåg att de kanske inte dämpar så mycket :/ Att ha nått i öronen går nog bättre än utanpå tror jag
När jag var och tittade på ett reanactment av Amerikanska inbördeskriget på High Chaparral förra året så tryckte jag i 2 öronproppar för människor i vardera öra, funkade kanoners :D
Vänliga hälsningar Sanna.
Medarbetare på Blandrashundar, HBT & Socialt stöd.ifokus