Hundförarbyxor
Sitter och kollar efter hundförarbyxor.
Vill gärna ha röda eller gröna.
Någon som vet vart man kan köpa till bra pris som ni kan rekommendera som ni tycker är sköna/sitter bra? 🙂
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#1 Vart finns det att köpa?
#4 Fritidsfrabriken har jag kollat men tyvärr för dyra för min plånbok 😕
Bobergsbyxan är nog billigast, finns hos Engelsons.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#6 Röd finns inte kvar tyvärr. Inte grön heller (bara någon grönbrunaktig) och var några som sa att de tappar färgen lätt och dålig kvalité :(
#9 Testat dem på Hööks men de satt inte bra på mig 😕
500 kr. Student så inte råd med så dyrt.
Vad är kriterium för att kalla ett par byxor hundförarbyxor? Funkar vanliga arbetsbyxor? För i sådana fall har Biltema ett par röda för 300kr (så de skulle hamna inom din budget) http://www.biltema.se/sv/Bygg/Arbetsklader-och-Skyddsutrustning/Arbetsklader/Arbetsbyxor-Trend-21588/ .
#11 Läs övriga kommentarer gärna 😉 Plus kollat måtten på storlekarna, de skulle inte passa om måtten stämmer 😕
Så du tror att jag inte har läst? Jag tog en storlek större än vad jag har.
559 kan man betala om det är något man verkligen vill ha. Du får det inte så mycket billigare än så om du nu vill ha kvalitet. Jag tipsade för att det är rabatt på rosa och röda kläder fram till imorgon. 60kr är inte mycket.
#13 Storleken passar som sagt inte. De blir för stora runt låren/benen om de ska passa i midjan 😕
Jag har samma problem men beställde precis så får se hur det ser ut när jag får dom.
#16 Engelssons har inga röda kvar och inte gröna (de du länkade till är grönbruna för mig) men flera som sagt att de släpper i sömmarna, och att färgen håller dåligt på dem 😕
#16 Släpper i sömmarna vetitusan, jag har gjort mycket skogsaktiviteter i mina och de är som nya än. Inte heller har de tappat färg. Mina är i alla fall gröna, mossgröna närmare bestämt.
#18 Verkar vara väldigt delade meningar kring dem då 😕 Hmm frågan är om jag vågar chansa eller inte.
250 kr är liksom ingenting om du kan tänka dig att lägga det dubbla så fel färg är väl en bagatell för det billiga priset. Sen är det inget större fel på kvalitén heller.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#19 Det väljer du givetvis själv. Kan ju tillägga att jag även kört drag i mina byxor och det om något kräver slitstarka kläder. Jag vet inte om det är skillnad på kvalitet mellan de olika prisklasserna på byxorna men kan ju vara så att de billigare för ca 100kr är något klenare mina kosta trots allt 450kr, man får ju vad man betalar för sägs det.
#20 Vart har du fått summan 250 kr ifrån?
Nja vill ju inte köpa ett par byxor med en färg jag tycker är ful? När det ska användas flitigt, det tror jag ingen person gör 😛 Inte köper du ett par rosa byxor om du avskyr/ogillar rosa direkt 😛
#21 Ja ibland är det så ibland inte. Haft dyra saker som knappt hållt alls och sedan haft billigare som hållt betydligt bättre. Men när det kommer till detta verkar många tycka väldigt olika hur pass det håller eller inte, så väldigt förvirrande :/
För köper jag ett par för 500 kr (som exempel) och de går sönder och inte får byta ja då dröjer det länge innan jag har råd med ett par andra :/
Jula då? Inte fritidsbyxor utan arbetsbyxor men lär ju hålla i alla fall. De har både röda, gröna, svarta, lila, turkosa, illrosa…
Vad sägs om dessa? 🙂
http://www.friluftsvaror.se/byxor-outdoor/vandringsbyxor/friluftsbyxa-jarvso
/Surpan
#23 Ska kolla där när jag ska till närmaste jula 👍
Hittar jag inte på jula blir det från fritidsfabriken, får som present lite hjälp till det 👍 Bara hoppas att måtten inte stämmer helt och att de passar 😉
# 4 vad snygga de var!
Har du någon XXL butik i närheten så rekommenderar jag dig verkligen att åka di, köpte mina lundhags byxor där för 4-500 fastän dem annars kostat 1200 :D
#27 Dessvärre har jag inte det 😕
#11 Tack för tipset!! Klickade hem dem nu, får som sagt passa på när de är så mycket nedsatta 🙂
/ Mia, sajtvärd för Självkänsla och Psykologi.
Jag har brobergsbyxan från Engelsson, har använt dom extremt mycket under ett års tid och de är fortfarande hela och inte ett dugg slitna. Nu var de ju fel färg men annars rekommenderar jag dom verkligen! Så det verkar ju onekligen finnas delade uppfattningar om dom. ;)
#30 Ja det verkar vara väldigt delade uppfattningar kring dem :/
Bobergsbyxan kostar 250 kr. Och jo, jag hade kunnat kränga på mig ett par rosa brallor om de fyllde den funktion jag var ute efter. Och då är jag inte alls förtjust i rosa på mig själv.
Sabina
www.anibaz.blogg.se
#32 Aha du menade så.
Ja alla är vi olika. Men hört många som sagt att de gått sönder lätt och inte hållt färgen särskilt bra.
Men beställt från fritidsfabriken i alla fall. Var många som sa att de var bra så hoppas på att dem är det 🙂

De satt som en smäck👍 Och ursnygg röd färg på dem också 😃
Oj riktigt snygga! Jag har ett par från Lundhags som jag ör riktigt nöjd med, visst de kostade 1700:- men efter två års mer eller mindre daglig användning ser de fortfarande ut som nya. Sambon köpte ett par för 12år sen, han har i princip bott i sina byxor och det är först ny en söm har gått sönder och de har börjat blekas lite i färgen, så håller mina lika länge, betalar jag gärna 1700:-
#34 är dem från fritidfabriken? :)
Isådanafall hur sitter dem i midjan? höga eller låga? :)
#36 Japp det är det. Tycker inte att de är så speciellt höga, mer låga/medel upplever jag dem i alla fall :)
#37 tack för svaret :D hatar höga byxor nämligen ;)
Hur är dem annars i storlek? :)
#38 Normala i storlek tycker jag. Jag har 38/40 och valde 38 i dessa. Hade kunnat ha 40 också 🙂
#39 va bra :) Tack :) vilken modell köpte du? :)
Dom är ju svintighta! Är dom gjorda för att sitta så? Byxorna för män sitter mycket bättre…
#42 mina sitter inte svintight :)
#4 #44 Vilken modell har du på dina byxor? De ser snygga och bekväma ut (snygg hund också! 😉)
#45 Tack! De är verkligen toppen! De är fritidsfabrikens Nordwand, dammodellen i färgerna cranberry red och grey. Jag är lite osäker på exakt vad som är skillnaden mot Nordwand pro som syns i inlägg #34 . Skulle tro att det inte är så jättestor skillnad mellan modellerna. :) När jag köpte mina fanns det liksom bara en modell att köpa, så det var inte så svårt, haha.
#46 Verkar som att Pro-modellen har ventilationsdragkedjor? Annars som du säger kan jag inte märka att det är någon större skillnad, haha.
Jag letar efter byxor till dottern, hon har vanligen 25-26 i midjan på jeans jag har mätt henne men vet inte vart jag lagt lappen med hennes mått. Men undrar om någon har tips på bra byxor till smal tjej med lite längre ben :) Vanligen har hon stl XXS/32-34.
#48 Vet ju inte hur gammal din dotter är men är hon väldigt smal och ung kan det ju hända att även om byxorna finns i lagom liten midjestorlek så sitter de inte bra om hon inte har höfter nog att fylla ut dem. Det där lät jättekonstigt men förhoppningsvis förstår du vad jag menar :P När jag var 11-13 ish var jag fortf grymt platt/formlös men också lång vilket innebär att jag varken kunde shoppa på dam eller barnavdelningen.
#51 Du kan få lite av mig 😉 hehe
49-50 hon är snart 13 år och har mer av pappas gener. Former kommer fås säkert men tycker gott man kan köpa ett par byxor som sitter okej nu och nya sen när mer former kommit. Kan säga att XXS är mer hennes storlek 🤔 Själv är jag kort - 156 och alla dessa snygga byxor hamnar själva "förstärkta bendetaljer" för långt ner i regel på mig🤪 Inte lätt alls, vi ska åka och prova ut byxor tror det är lättaste vi kan göra för hitta passande byxor