Match show med hundrädd hund ?
Hej, det är så att hunden jag sköter om är så rädd för andra hundar. Det börjar med att hon skäller & skäller & morrar och drar ditåt, blir allmänt hysterisk. Jag har försökt med mycket och jag vet att det finns hundratals trådar om detta. Men nu är inte frågan om hur jag ska försöka lösa det, då jag håller på hela tiden. Utan tänker mest på att det är Match show nästa helg och några gånger efter det och jag funderar om jag kan åka dit och gå med henne. Eller tror ni det blir för hemskt att omringas helt plötsligt av massor med hundar ?
Jag skulle så gärna vilja gå men vill inte utsätta henne för onödig press, så jag undrar alltså, kan jag åka med henne dit och delta, sedan sitta och se på andras, eller är det för ''hemskt'' för henne ?
Svårt att säga, det är ju bara du som känner din hund. Men generellt sett så är det ju bättre att träna en hund i små steg. Och att gå på Match show låter som för mycket för din hund. Men som sagt, jag känner inte din hund.
#1 Jo, det är inte min hund utan min grannes. Hon har varit på 3 stycken före och så och hon har mognat en hel del sen dess, men är ändå osäker.