Grannfejden
Såg rätt intressant ut. Programmet går nu på tisdag kl 20. Vet tyvärr inte vilken kanal, men det skulle handla om 2 grannar som var osams. Den ena hade hundar och den andra avskydde hundar.
Det ska jag se i alla fall…..

Grannfejden går på 3:an har jag för mej
_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

3:an Tisdag 2000 Grannfejden
Svensk programserie från 2007. Del 2. Striden mellan hundhatare och hundälskare i byn Laxforsen, handlar om hundar, som skäller, ylar och luktar. Hundälskarna har anmälts till kommunen, och ärendet har valsat runt i flera år. Tre familjer har redan flyttat från byn. Hundägarna anser sig förföljda, och hävdar att flera försök har gjorts att förgifta hundarna. Hundhatarna hävdar att hundägare har hällt blod i deras brevlådor och lagt spik på deras uppfarter. Byn Laxforsen utanför Kiruna slits sönder av striden om de många hundgårdarna. Den största hundgården ägs av Henric Dahlström och Christina Linder. De tävlar med hundslädar och tillhör den svenska eliten. Men efter allt motstånd mot hundarna har Henric slutat tävla. Deras grannar, den sjukskrivne gruvarbetaren Börje Lageholm och hans sambo Elisabeth Simma, som är lokalvårdare, leder motståndet mot hundarna. Börje säger kärvt: "Vore mord tillåtet så skulle jag skjuta hundägarna." Även 6/10.

Ja 3:an.
Oj var det utanför Kiruna till och med!
Ojojoj, säger jag. jag såg det första programmet och kunde inte låta bli att häpnas över vuxna människors beteende.
Många gånger går det "troll" i ett litet problem bara för att grannarna inte kan föra en normal och sansad dialog. Det blir en höna av en fjäder.
Det blir ett stort tunnelseende där man ej kan se den andres syn av saken.
Men visst ska jag titta!
Ja, jag så det också. Och det är ju sjukt att se hur vuxna människor beter sig värre än 5-åringarna på dagis.. Men underhållande ;)
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

ja det är på 3 an på tisdag kl 20.00

Det är faktiskt min mardröm, att en hundhatare ska bli granne med oss. En granne har flyttat, och huset står tomt. Läskigt värre!
Vi letar själva hus, för att slippa grannar, även om de vi har nu säger att vi får ha så många hundar vi vill, så länge de är inne på nätterna…
MVH Elin
Medarbetare på spetsar och urhundar. VD på Draghundcenter
Jag orkar inte titta på såntdär.. de ger mig ingenting att titta på vuxna människor som beter sig som om dom vore 14år och ger varandra glåpord för att dem inte kommer på något annat vettigt att säga. Brukar oftast också vara bråk om ingenting! Bara att ingen av dem lyssnar på den andre! blää:P
Liss - Moderator @ Bodyart.iFokus ☆
Det är mina kompisar Christina & Henke som äger hundarna
För 2år sen dog 2 hundar plötsligt av något som såg ut som förgiftning, hundarna obducerades och man hittade inget annat fel…
Grannarna ljuger som f*n, påstår att hundarna springer omkring på deras gård (vilket är helt omöjligt då de har inhängnad tomt) och att dom skäller hela tiden. När man kommer och hälsar på där kan man inte tro att de har 25 hundar! Det är knäpptyst sånär så på en eller två som skäller ett par skall och sen tystnar även dom. Jag har varit hundvakt där flera ggr och det är den tystaste hundgården i Laxforsen. Jag blir så arg! Dom bodde dessutom där innan deras grannar flyttade dit.. *suck*
Känns grymt jobbigt..å Christina mår verkligen pissdåligt. Dom letar efter en ny bostad nu.
Ska kolla på programmet, blir spännande att se hur de har vinklat det hela.

ska också kolla på programmet, kul med lite inside info innan också
_**/Mvh Anne
jag är nog inte hemma då iaf.. och om jag är de har jag inte tid:P
Lis1: Jag känner som du, att det inte ger mig nt.
:
Döm Inte Människor Genom deras utseende. För du kan Inte se deras insida.
I am who I am, so like it or kiss my, yeah you know exactly what to kiss.
Smile to the world, than the world smiles to you

Usch det är bara irriternade att sitta och titta när vuxna människor beter sig som idioter och dessutom på tv….snacka om att gå ner på dagisnivå, näää då finns det bättre att titta på =)
precis.. som stargate;P

Lotta
du hörde ju i telefon hur mina grannnar betedde sig mot oss……
och jag BOR i ett sådant här vuxen dagis!!

Kul å se :)

Det är då jag ser sådant som jag verkligen uppskattar mina grannar
_**/Mvh Anne

Jag ser fram emot att se lite tv på dagisnivå…

Jadu Tina du lever verkligen i ett paradis *ironisk*
Kanske du skulle ringa programmet, dina grannar är ju inte kloka på en fläck, dom skulle nog platsa i programmet, man kanske får betalt för att göra bort sig på att gapa och skrika på varann i tv och allra helst dina grannar för dom är ju banne mig inte kloka 
Säger som dig Biobio det är sånna gånger man uppskattar sina grannar 
Pssst Lisette måste du avslöja mig, men jag dubbelkollar ju både hif och stargate på samma gång *ASG*
haha..jaa de är bra att vara kvinna, då man kan göra två saker sammtidigt;P
Inte är Tinas grannar sluga på någon fläck. Men jag tänker inte tala om vad jag skulle vilja göra med dem.

Ska jag tala om vad jag vill göra med dom då….. japp då sätter jag igång ¤&%/)&¤%(/&/¤%(/&(/%¤##"%¤/&%(/ förstog ni?

Mina grannar är redan filmskådisar!
dem jävla idioterna har filmat ett tjaffs med oss.
UTAN att vi visste något!
Slängt upp på youtoube, och det störsa mistaget av allt…
Snorvalpen börjar med och göra bort sig själv, genom att filma sig själv på början av filmen!!
Idag är filmen borta, och det var redan försent för deras del, för jag har gått vidare med detta, till polisen, och då var filmen kvar, och nu väntar vi bara på nästa steg…dommen…..
Polisen har filmen, skärmdumpar och allt som kan peka till att det har varit film på you tube!

#2 Nu är jag förvirrad, har programet gått om "grannfejden" här i kiruna? isf när är det?

#27> Står i #0! :-)

Här kan ni läsa om ni vill, av det jag menar i # 26, och det Lotta och Kerstin menar.

Vilka idioter!
Hoppas de åker dit på det 

Dom där är ju så störda, snacka om att falla på eget grepp…
# 29 Men en sak är sann Tina, de är inte kloka alls! Filmen de visade framhäver bara hur dumma de är!!

Progammet med hundarna är väl i kväll va?
jäpp kl 20.00 på tv3

_**/Mvh Anne

Glöm inte att kolla ikväll kl 20 på 3:an =)
_**/Mvh Anne
sitter och kollar nu :)

Unge gå och sov 
kollade också, d verkade ju iaf som att d blev bättre imellan dom..

Hoppas att den hundhatande grannen håller sitt löfte nu då!
_**/Mvh Anne
Har också suttit och kollat, får hoppas det blir bättre nu!

ojojoj.. Säger bara det GUUUUUUD förbannat vad irriterad jag blev och är..
blev skapligt irriterad jag med ;P

Inte konstigt att hundarna skäller när gubben går och filmar i skymningen. Dom talar ju att det smyger omkring någon utanför.
Sedan verkade det som han tyckte illa om dom för att den andra grannen som inte var med i tv också hade hundar. Det ska ju inte dom behöva lida för som har hundarna och var med i tv. Fan vad arg jag blir. Han var ju mest med på detta för att mucka.
Tänkte också på det Gejsa. Klart som sjutton dom skäller om någon smyger i skogen som de kanske inte ser ordentligt! Då hade jag också skällt!
Och de med hundarna gjorde ju sitt bästa för att fixa allt.
jag tyckte faktiskt hundarna va ovanligt tysta när d kommer in folk på gården.. o dom verkade ju jobba mycke me o få hundarna att va tysta.. men sen kan man ju inte räkna med att en hund kan va tyst dygnet runt heller, d e ju deras "tal"..

Varför flyttar man till en liten by där det väldigt klart och tydligt finns så många hundar om man inte tycker om dom?
_**/Mvh Anne
och om han nu ville lösa problemet varför hörde han då inte av sej när han tillomed fått nummer och mail? ;)
Gissa hur arg jag blev då? :P Jävla puckogranne.. och han sa ju emot sig själv hela tiden.. ena stunden var det lukten som var värst och andra stunden skulle han vara nöjd så länge hundarna var tysta. Och den där astman verkade ju inte vara nåt problem när dom var inne på gården tillsammans med medlarna..?
Det är helt sanslöst vad Christina och Henke har gjort sitt bästa den här sommaren.. jag har varit hundvakt åt dom ett flertal gånger då de har behövt jobba, bara för att de inte vill lämna hundarna obevakade en sekund.. och ja ni såg ju själva hur tysta de var om man bortser från då gubben smög omkring bland träden och smygfilmade dom

Tyckte inte alls att det levde om annat än när det smög omkring folk i skogen på kvällen, och då hade då jag också varnat för idioter om jag var hund.
lill_jarven vet du om grannen har hållt sitt löfte då?
_**/Mvh Anne
Nej ingen aning, har inte pratat så mkt med dom sen jag åkte tillbaka till umeå

ok… Hoppas iaf att det blir bättre för dom efter detta
_**/Mvh Anne
kan du inte maila o kolla *nyfiken* vore kul o veta om programmet verkligen "funkar" eller så… =)

Först var han ju pälsallergiker också. FAst han haft en storpudel. Sedan var det astma. Sedan lukten. *fniss*

Verkar mest som att granngubben bråkade bara för bråkandets skull
_**/Mvh Anne
Jag har hört att om man har astma och pälsallergi, så kan det sprida sig till hjärnan.

Sprida sig??? jag tror det sitter där enbart =P
_**/Mvh Anne

Nää, men nu ska vi inte vara så där mot B.. Han är ju allergisk och håller stenhårt på det. *fniss*
tror mest att han hittade på det innan programmet spelades in, alltså bara för att ha något "mot argument".
men jag förstår inte, det är då knappast bajset han är allergisk mot om han nu skulle vara allergisk. för han nämnde ju att det luktade väldigt illa. sen hundägarnas hundar har ju väldigt kort päls, tror inte sådant skulle hamna på deras tomt i större mängder.

Haha tyckte dom var så larviga i detta program.Dom enda som skötte sig bra var hundägarna. Dom gjorde ju allt för grannen. Dom bara klagade och ville inte ens försöka göra det bättre.

Haha tyckte dom var så larviga i detta program.Dom enda som skötte sig bra var hundägarna. Dom gjorde ju allt för grannen. Dom bara klagade och ville inte ens försöka göra det bättre.

Fast jag måste säga att jag förstår irritation som kan uppstå över skällande hundar.
Vår granne som bor några hundra meter över på andra sidan vägen har EN hund som står och skäller ibland.
Jag tycker det är irriterande.
För att inte tala om när mina egna 2 får spel och står och skäller i hundgården.

Jag missade slutet, vad var det för löfte den puckade grannen gav?
#61 Javisst kan det vara jätteirriterande med hundskall.. men om en eller två hundar skäller i 5sek så kan man väl leva med det? Det hade varit en sak om dom hade skällt hela tiden som han påstår, men dom gör verkligen inte det. det är det som gör mig så arg

#63# Ja, det märktes ju i programmet. Dom enda ggr som jag märkte att dom skällde var ju när han smög omkring i skymingen och smygfilmade. Dom var ju t o m tysta när folk kom till gården. Hur dom nu kunde ha sådan pli på dom. *ler* Mina två skäller som galningar när någon kommer och kör in med bil på gården. Halva gården är fri från staket och den andra halvan med tomt har staket hos oss. Så dom skäller hela tiden tills dom kommer in och får hälsa.
#64 Haha ja precis, mina skäller också mer än deras gör ^^ Svårt att tro att dom faktiskt har 26 hundar på gården men det har dom minsann :)
På andra sidan älven låter det däremot nästan dygnet runt.. på nätterna sover hundarna förstås men nog kan det låta lite då också.. men dom har turen att kommunen har tillägnat det området åt slädhundsförarna och deras verksamhet så där blir det inget gnabb. :)
Om jag bodde bland 400 hundar och inte tyckte det var så jobbigt skulle jag nog överväga att flytta, måste ju vara skönare än att gå runt o reta upp sig varje dag, samt försöka "bli av" med hundarna..
Mvh, Sara. Värd på Spetsar & urhundar

Sånt tur jag har då som bor i ett område som är fullt med hundar. Bara ett fåtal som inte har hundar här:) Jag såg inte grannfejden men efter att ha läst det ni skriver här verkar de vara lite konstiga de där grannarna. Har man något problem med något så får man ju försöka lösa det på bästa sätt istället för att ignorera problemet genom att bara klaga. Tror att de där grannarna bara var ute efter bråk. Kvittar nog vart de än bor. Skulle nog hamnat i programmet grannfejden ändå verkar det som:P
#67 Haha ja det tror jag med. Har några kompisar som kände igen gubben.. han brukar komma in och klaga på ÖoB för ingenting och på pappas affär m.m. Kul liv att springa runt och bara försöka göra livet surt för alla
#68 Han har antagligen väldigt tråkigt liv.
Sedan klart hundarna skäller då ngn smyger runt omkring dem. Skulle min bjaff fia oxå göra.
Han kanske ändrar sig om han ställs bakom släde och får styra hundarna som drar så kanske kanske han finner nytt intresse..
#69 Ja det hade varit nåt! Men stackarn hade sån astma så det kanske inte går? ;) Man blir helt matt av såna där figurer..
#70 Sätt andningsmask på han så kan han vara bakom hundarna. Såg för flera flera år sedan en artikel i ngn veckotidning typ Allers en som var allergisk mot hästar men hon red men var tvungen ha mask på sig då hon pysslade med hästen.
#71 Haha ja men hur tusan ska man få honom att gå med på det då? :)

#62 Löftet som gubben gav var att om hundarna skäller då ägarna är borta så ska han ringa till dom eller maila så dom kan åtgärda det.
_**/Mvh Anne