Hundar iFokus

Hundar

Etiketthälsa
Läst 1057 ggr
marre96
0

Sjuk

Hej. Fick nyss reda på att min killes kompis hund har blod i avföring och blött ur näsan i några dagar. Dom kontaktade veterinär som sa att dom skulle vänta och se tror jag. Tycker det är jävligt konstigt att man inte åker in med hunden direkt då det verkade vara allvarligt! Själv hade jag åkt in med min hund utan tvekan hellre en gång för mycket än en gång för lite. Vet att det är en liten by med bara en veterinärklinik men hade ändå ringt runt till andra veterinärer för att rådfråga. Nu till frågan, någon som har en aning vad det kan vara?

VildaVittra
0

Kan hunden fått i sig råttgift?

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[[Boris Sager]]
0

Oj, det later inte kul alls! Kan vara manga orsaker till de symptomen. Maste kollas av veterinar, det ar det de ar till for!

AnneN
2

Hade mina hundar blodig avföring + näsblod så hade jag åkt in akut till närmaste öppna veterinärklinik! INTE avvaktat!

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Karmatarerskanise
3

Vad var det för veterinär?  Vill väldigt gärna veta så man aldrig åker dit.

Näsblod och blod i avföring…..

fridarebecka
0

Låter ju helt sjukt att en vet tycker att en hund med blodig avföring och näsblod inte ska kollas upp?!

Jag googlade "hund näsblod avföring" och "hund näsblod" och hittade lite intressant läsning, gör det du med.

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
marre96
0

#1 tror inte det finns råttgift i huset. #2&3 ja det tycker jag också men tror det faktiskt handlar om pengar och jag tror inte hunden har försäkring! Tycker det här är hemskt att dom inte åker in direkt! #4 det är i Säffle men börjar tro att dom inte ens ringt till veterinären! #5 googlade direkt jag fick höra det. Men finns ju så mycket som kan orsaka det så veterinär är det enda som kan avgöra just varför…

VildaVittra
0

#6 Om dom inte har pengar, kan du erbjuda dig att lägga ut för veterinärbesöket/nödavlivningen? Om du vet med dig att de har svårt att betala tillbaka, så kan du göra som jag gjort, jag har bytt pengar mot arbete. En tjejkompis som var pank fick agera nakenmodell när jag målade. 😎

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

marre96
1

Jag har inga pengar just nu heller så blir lite svårt :/ skulle gärna lägga ut om jag kunde men tycker också att dom borde ta ansvar som hundägare och se till hundens bästa. Tycker inte heller dom är kapabla att ha hund när han slösar bort alla pengar på alkohol och hundens revben känns mer än väl. Tycker man ska lägga undan lite pengar iallafall om man inte har försäkring som backup om hunden blir akut sjuk som nu tex. Men handlar väl om prioiteringar…

[Daniela1983]
0

Ett par utav orsaker till blod i avföringen är inflammatorisk tarmsjukdom eller att hunden fått i sig något vasst som gjort sår inombords.

marre96
0

#9Jag gissar på tarmsjukdom men börjar dom blöda ur nosen då? Något vasst kan han mycket väl ha ätit då han äter plast och ägaren inte har mycket koll på vad han äter

[Daniela1983]
0

# 10 nej det gör man inte vid tarmsjukdom vad jag vet. Näsblodet kan jag tyvärr inte uttala mig om vad det brukar bero på. Låter allvarligt dock.