Bryta kontakt pga ras?
Har någon här inne varit med om att någon i er familj/släkt mer eller mindre brutit kontakten med er på grund av den ras ni köpt?
Nej.
-
Nej. Däremot var föräldrarna inte så förtjusta i tanken på att vi skulle ha en terrier, men de ändrade sig ganska snabbt när de insåg att även terriers kan vara trevliga:)
#2 Förstår dig på den fronten, pappa var inte så jätte förtjust i att vi skaffade rottweiler. Men hellre det än Schäfer sa han, haha. Varför han ej vill ha Schäfer är inte pga. fördomar utan väldigt dåliga erfarenheter 🙂
Han gillar rottweiler men var lite skeptisk.
Nej, men de förstod inte vårat rasval. Kommer från en familj där de flesta har hållt på med Bruks och vips så kom det in en Whippet i det hela. ;)
- Nederlandse Kooikerhondje -
Borde vara ytterst ovanligt, de enda anledningarna jag kan tänka på för att bryta familjeband är ju extrem hundrädsla eller överdriven allergi.
≧◔◡◔≦

vi bor 50 mil ifrån min familj och brukar bo hos mina föräldrar när viär nere på besök. när vi berättade att vi skullle skaffa en staffe sa mamma vid något svagt tillfälle att "då behöver ni inte bry er om att komma hit os sova. vi vill inte ha en kamphund i huset". i jul hörde jag henne förklara för sin bror på telefon att "Fei (hunden) är den härligaste och gladaste lilla hunden hon vet!". känns bra :)
Nää. Har snarare fått ännu mer kontakt med släkt som jag knappt träffade innan eftersom de också har hund. Visst, mina föräldrar var lite tveksamma innan jag tog hem henne, men snarare på grund av storlek och speciellt drägel :P
Nu tycker de att hon är den snällaste hunden i världen ^^
//Ambrose
Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se
Våran familj har ALLTID hållit på med vall och bruksraser och sen blev det ett frågetecken från min pappa (Mina föräldrar är skilda) När han hörde att Mamma och vi köpte Cocker😃Men ingen har brytit kontakten såklart, vi är en hundälskande släkt🙂
Emma, medarbetare på Mus och Råttor🖤
Nej, absolut inte. Har däremot släkt som är hundrädda och som tyckt det varit läskigt med både rottweiler och schäfer, men det i sig är ju ingen anledning till att bryta en kontakt man haft hela livet.
Nej inte säga upp kontakten, men mamma skulle aldrig hälsa på mig och jag skulle inte ha någon hundvakt om jag köpte rottis eller amstaff. Mest troligt skulle min sambo fly huset också.. Men jag skulle aldrig köpa en, så det är inga problem ;)
Kennel Flatian's 
http://flatians.weebly.com
Nej, jag var orolig för att min farsa inte skulle tycka det var en bra idé att jag skaffade mig, men inte för att vi skulle bryta kontakten. Han blev förövrigt inte ens negativt inställd alls på att Diablo kom in i bilden, tvärt om nästan, och första frågan jag fick var "vad är han för ras?" :)
En hund fångar en boll som du kastat och kommer tillbaka med den.
En katt sitter under stolen, slår till bollen och låter dig hämta den.
Nej, däremot har jag fått klart för mig att "kamphundar som hugger efter barn" inte kommer in i några av mina släktingars hus… De hade en grovt understimulerad och opålitlig rottweiler(och ägare också för den delen) i deras grannskap(villaområde med massa barn) för några år sen och jag misstänker att det inte precis gav dom mindre fördomar mot rottweilerliknande raser.
[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Nja, inte brutit men det har blivit en hel del tjafs då de inte ansett att mitt rasval ens skulle höra till kategorin Hund.
Så får höra en hel del kommentarer och annat, men de som gör de kan ju kyssa min bakdel och vara glada att det är just MIN hund och inte deras😛
Sajtvärd - Djurpyssel.Ifokus Medarb. - Vinthundar, Hundar, Stickning, Pälsvård, Nakendjur & Multikulturellt Ifokus
Kolla gärna in min hemsida HÄR!
Nej vi har väldigt liknande smak i min familj. Det brukar bli antingen terrier eller brukshund av något slag. Då fick jag fler protester när jag valde att skaffa raskatt istället för huskatt.
Nej men min pappa var skeptisk till att skaffa Tax för "det är det tjurigaste man kan ta in". Men han har ändrat sig. Nu kommer han till oss bara för att hälsa på hundarna.
"Med rätt träning kan människan bli hundens bästa vän"
Blogg http://www.echosierra.se/
Instagram @historienomalf
Min familj var väl lite skeptisk över att jag funderade på att skaffa en såndär nakenhund, och mamma tyckte att jag skulle ha en "riktig hund" för jag inte var den där typen som klär på hundar och daltar, typ och pappa var väl lite fundersam..
Pappa älskar typ Yoda och har han nästan varje gång jag och sambons jobb krockar i tid och tackar nästan direkt ja till att ha han och lägger upp bilder på han på instagram typ varje gång, han har till och med Yoda med på sin profilbild på FB :D
https://www.instagram.com/aros_yoda/
Nej, det lät löjligt..:)
Hälsningar
Fredrika
Nej absolut inte. Visst dem var inte så glada över Tax och är väl ännu inte jätteglada. Dem tycker han är söt men är sällan han tillåter att dem får klappa honom och han är lite skällig och går inte att lämna ensam hos dem. Däremot min collie har det aldrig varit någon som klagat om på något sätt. Där var dem helt nöjda.
Föder upp holländare. www.freewebs.com/christmast
har inte vidare bra kontakt med släkten (sen flera år tillbaka) men när dom fick reda på att vi har Pudel så sa dom - det kunde man nästan gissa eftersom jag älskade våran Bamse som var en mellanpudel :) Vi älskar hundar oavsett ras, men Pudel är något som legat varmt i hjärtat på mig i mer än 30 år :)
Inte på grund av ras val men min familj var inte direkt så positiva till att vi skaffade fler hundar. Dem har dock ändrar åsikt nu när dem sett hur mycket lyckligare vovvarna är tillsammans, plus att nykomlingen är ju rätt så charmig ;)
Har detta hänt dig ts, låter fruktansvärt :(. Jag har welsh corgi cardigan och har inte någon gång blivit ifrågasatt då det är väldigt lättsam ras och dom är ju söta med sina stora öron. Tycker synd om dig om du har förlorat folk i din omgivning för rastas. Vad har du för hund?
Nej har de inte gjort. Jag hade aldrig bytt ras pga släkt/vänners åsikter. Min hund inte deras. De måste ju inte träffa hunden.
Medarbetare: Sällskapskaniner, Support.
#21 Nja, på sätt och vis. Min faster vet tydligen mer om vår ras än vad vi själva gör, efter att ha kollat på TV… Så när vår inte kunde ligga blixt stilla hos henne så slängde hon ut han i -30 grader.
Tilläggas bör att vår hund är unghund, en väldigt glad och busig sådan. Faster slängde sig ner framför honom två gånger trots att vi sagt ifrån (var då under rehab sedan operation så han fick inte leka) och blev sedan arg när han inte låg stilla.
Han kunde ju bli farlig!
Sedan kom en rad uppläxningar och otrevliga kommentarer, jag och pojkvännen var lagom glada över det. Både min syster, lillebror och pappa reagerade på vad hon sa men faster vet alltid bäst så det är ingen mening att säga ifrån.
Dock sa jag ifrån ändå.
Oavsett om man slår upp all världens fakta i ansiktet på henne så vägrar hon erkänna ett fel, hon vet trots allt bäst.
Så tänkte bara kolla om det bara är jag som har rötägg till släkt eller om det är fler 🙂
Nej det har inte hänt mig :)
"Better Yehet today than Kkaebsong tomorrow"
Todays fortune: You're shit out of luck
#23 usch, dumma vissa är, jag hatar bessevisrar. Vad är det för ras? "kamphund"? Hatar det ordet, så fel men du vet va jag menar
#25 Kan man lugnt påstå, -30 grader är väldigt kallt. Speciellt för en hund som är van att vara inomhus.
Vi har en Rottweiler 🙂
Ja, enligt min mamma är jag inte välkommen hem till henne längre. Varken med eller utan hund och hon vill att jag ska komma å hämta alla grejer jag har där. Och enligt henne så väljer jag en hund före familjen, fast det är ju hon som väljer bort mej på grund av att jag skaffar en "kamphund".
Sara
Nattglimskaniner.webbnode.se
#27 Trist, tråkigt att det ska behöva bli så!
Nej. En del har sina fördomar om min ras, men det struntar jag i. Jag har en trevlig hund.
Inte jag men jag har hört det hända med nakenraser och raser folk tror är pitbulls.
Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning.
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur.
Nej ! Men jag bröt kontakten med min syster pga hennes val av hund , eller mest det ! Hon skulle knappt kunna ta hand om ett gosedjur och går och skaffar sig en inavlad schäfer/amstaff/boxer/landseer/dobberman blandning ! Hunden är 4 år idag 8 av hennes kullsyskon fick avlivas pga att alla var rent av livsfarliga pga extrem rädsla ! Syrrans hund har "bara" gjort utfall 4 ggr mot mig ! Bitit ett flertalet hundar och har dessutom fått en valpkullar där hälften fick avlivas vid ett år ålder pga extrem rädsla som gjorde dom livsfarliga !
Ja, mina syskon har nästan fryst ut mig pga att jag skaffade blandras dock. Tror mer det var att jag "bara" skaffade mig hund… Min ena syster har en blandras men hatar allt förutom sina egna djur. Min andra syster har bara renrasiga jakthundar och då är ju en husky/labrador på 1år inte bra nog för dom… Tycker det är jävligt synd att jag inte får hälsa på med min hund och visst han är lite vimmsig men han är ju bara 1 år! Min hund är mitt allt och hellre att jag förlorar mina syskon än han faktiskt…
Aldrig, men skulle det hända så är det deras förlust, inte min! ;)
Ja, delvis. Är inte välkommen på släktkalas längre då jag p.g.a. att jag har svårt för sociala situationer vill ha med mig min hund. Enbart den lilla hunden (långhårig dvärgtax) som är väldigt social och trevlig, men som klarar av att lugnt och fint ligga i mitt knä i flera timmar om så krävs ^_^ Kändes inte som något konstigt, har varit ok för andra att ta med sina stora ouppfostrade hundar tidigare, men nu har någons barn fått för sig att hundar är farliga så då var jag bara välkommen utan hund! Så numera är det inga släktkalas för våran del, och kontakten med släkten i övrigt har fallit bort, men är inte hunden välkommen så är inte jag det! Vi hör ihop! :) Om inte annat så är han betydligt trevligare sällskap 😃