Hundar iFokus

Hundar

Etikettavel-och-genetik
Läst 9295 ggr
[Anonim]
0

Dräktig? :/

Min tik avsluta sitt löp för ca 6v sedan, och har aldrig under sina 6 år varit skendräktig. Jag prata med min vän som passade henne dom två sista veckorna av hennes löp då ja o min man åkte utomlands då hans mamma gått bort. Hon har en liten hanhund och hon sa att hennes föräldrar skulle ha hanen så ingen olycka skulle ske.
Iaf så prata ja me henne idag och klaga på att hon verkar skendräktig då hennes juver är större o fylliga, hon är lite rundare och sitter väldigt konstigt, samt att hennes vulva fortfarande är svullen, den brukar gå tillbaka snabbt annars efter löpet. DÅ berättar hon att hon hade hanen hos sig HELA tiden som dom passa henne, och att de var tsm på deras utegård OBEVAKADE!! Jag fick ärligt talat panik och misstänker direkt att hon är dräktig, detta hände vid 16 tiden och jag hann inte boka tid hos veterinär men ringer direkt på måndag!! 

Vad tror ni? Vad ska vi göra om hon är dräktig? Har 2 raser i sig så hon är inte renrasig :(…

VildaVittra
13

Det har nog för sent för abort, så valet du har är att låta valparna leva eller att avliva dom vid födseln (här skulle jag behålla två valpar i alla fall för tikens skull).
Jag skulle inte vara nådigt arg på min "vän". 

Och ja, jag skulle i ditt fall utgå ifrån att tiken är dräktig.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

[kerstinthemilklover]
12

Det är stor risk att du får valpar. Vad surt att hundvakten var så vårdslös med din tik, det är helt fruktansvärt.
För min del hade den vänskapen avslutats.

russin
3

Ring på måndag och be om ultraljud alternativt röntgen beroende på hur långt gången tiken är. Jäkla tråkig sits dina vänner satt dig i.

6 år är ganska mycket för en förstföderska om det är en liten ras, så problem kan uppstå (får jag fråga vad för raser det är i henne ?)

[Anonim]
1

Tack för era svar… Vi har aldrig velat ha valpar efter henne även om hon är den snällaste hunden som finns. Men vi vill inte föra mer blandraser till världen… Hon är collie/mellanpudel o är på mankhöjd 40-45cm o väger 13kg. Hanen är papillon. Jag skicka iväg min vän direkt efteråt. Enligt henne så äre ingen stor grej, vi får valpar liksom.. Men jo de är en stor grej :( Misstänkte att de är försent för abort. Men kan dom se hur långt gången hon är isf?

VildaVittra
4

#4 Ja, de kan se hur långt gången hon är, inte på dagen, men hyfsat. 

En annan mer riskfylld lösning är ju att kastrera henne medan hon är dräktig, men det är en större risk för blödningar då. Jag skulle inte göra det.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Mysisa
4

Ring veterinär de första du gör på måndag, har du tur så har hon inte gått så långt att de är för sent för abort. Abort kan man göra fram till dag 45 men en sen abort är inte att rekommendera då det innebär risker för tiken. Dom kan se på ultraljud om hon är dräktig, hur långt gången hon är, hur valparna mår och ungefär hur många valpar det är. Du kan få ringa många veterinärer innan du hittar nån som kan göra UL samma dag vilket är att rekommendera då varje dag som går ökar risken att det blir för sent för en abort. Lycka till

minavitas.wix.com/kennel

Lexie82
1

Åh, vad förbannad jag hade varit. Inte okej!

RosaMoln
4

Usch va respektlöst :(

AnneN
32

#4 om din "vän" inte tycker det är en stor grej att ha en valpkull så kan ju vännen betala för alla utgifter och sköta om valparna, försöka hitta bra hem till alla och allt annat som hör till.

_**/Mvh Anne
**~Sajtvärd på Blandrashundar ~Medarbetare på Support
_Hundägare i Norrbotten? Välkommen till oss på Hundhuset!

Frida B
4

Usch vilken sist. Hade jag varit du hade jag bett min så kallade vän att fara och flyga.

Eller som någon sa här inne, be hen betala alla kostnader?

Sajtvärd på Akvarieräkor ifokus och m_edarbetare på Agility ifokus             
_(f.d MelvinMimmiLufsen)

fridarebecka
7

Blir det valpar tycker jag gott att vännen kan hjälpa till på något sätt, det är ju både dyrt med valpar plus att ni kommer att bli rätt bundna under valptiden 😮Fruktansvärt dåligt gjort av vännen, speciellt då hon var fullt medveten om vad som kunde hända och tom tänkte lämna bort hanen, men sen ändå lämnade dom obevakade tillsammans!!
Hoppas innerligt att det går bra för er, håller tummarna för att det inte är några valpar, eller att tiken får en lättsam dräktighet, förlossning och föräldratid om det är valpar 🌺

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
Allumania
1

Gu va taskit… Valpar, djurungar allt spelar stor roll :( Hoppas din vän tänker hjälpa dig bekosta ens en del av prylar för skötsel eller hjälpa hitta bra hem. Annors hade jag nog bruti kontakt bums!

Thaisilk
7

Din korkade och oansvaríga "vän" ska naturligtvis betala för alla veterinärkostnader, ultraljud etc,  även för ev. abort och ev. komplikationer i samband med abort eller valpning om det nu visar sig att tiken är dräktig. 

Och jag hoppas att du fortsättningsvis  aldrig lämnar bort en löptik till annat än ett etablerat inackorderingsställe om du måste resa bort.  Tyvärr är det ganska vanligt att det blir tjuvparningar när partnern, ungarna, vänner eller bekanta ska passa löptikar.

[Forest]
2

13 kan man kräva det? 

Jag måste säga att jag hoppas verkligen inte din tik är dräktig för hennes o eran skull. Men det låter som att det kan vara så, mitt tips är åk till vetten för kolla upp OM hon är dräktig, är hon det så rådfråga vetten om allt. Nu bör hon vara längre gången än 6 veckor vi själva har en dräktig tik och känner små sparkar jag skulle inte välja göra abort så sent. (våran foderhund är välplanerad parning på helt ot för tråden)

Em_
5

#14 Strikt hundägaransvar kanske? Vännens hund har ju orsakat ett "tillstånd" som kräver vård :P

[Anonim]
13

Tack för era svar. Kl 11 ska vi på ultraljud idag. Jag har sagt till min vän att ultraljudet ska hon betala för. Vilket hon först inte ville men nu gör hon det. Jag har sagt upp vänskapen då de hänt massa mellan oss sen vi fick reda på detta. Hör av mig igen efter ultraljudet.

fridarebecka
0

#16 Lycka till! 🌺

[trasseltassar.weebly.com -](http://trasseltassar.weebly.com) [fridarebecka.blogg.se](http://fridarebecka.blogg.se)
RosaMoln
0

#16 Håller tummarna för er, lycka till!

LinaK
1

Men jisses vilken oansvarig "vän"! Bra att du sagt upp vänskapen med denne och jag hoppas att det inte är några valpar i magen på din tik. Speciellt med tanke på dom komplikationer som kan uppstå på en tik i den åldern som är förstföderska 😕 Måste ge dig en stor eloge som verkar hantera detta så bra!

Lycka till och håll oss uppdaterade vad som händer!

// Lina - VärdBichon Kolla gärna in min blogg:
http://linaalgotsigge.blogg.se

Lexie82
4

#16 Ni hade ett muntligt avtal att hon skulle passa din hund och att hennes hund inte skulle vara närvarande. Även muntliga avtal är i många fall juridiskt giltiga, så om hunden är dräktig kan det vara värt att kolla upp vilka skyldigheter din "vän" har.

Lon@
2

Jag är ingen uppfödare men OM din tik är dräktig och ni kommer att behålla kullen så försök skaffa en bra mentor fort som sjutton! Någon som är erfaren vid valpningar med mera och kanske kan komma och stötta er vid valpninge eller i alla fall finnas till hands per telefon. Det är ju inte bara själva förlossningen utan digivning och allt möjligt som kan strula - eller som man i alla fall kan få funderingar över.

Matte till jaktlabben Nikka och cairnterriern Charlie.
Lon@ och Lonaa = samma person, problem med inloggning!

Ambrose
0

#16 Lycka till. Hoppas att det mot all förmodan för falskt alarm, eller om hon är dräktig att allt ser bra ut eller att det fortfarande går att göra abort!
Hör av dig om hur det går. Det finns mycket folk med erfarenheter av det mesta här på sajten!

//Ambrose

Följ gärna bloggen om min Rottweiler valp på www.rottie.blogg.se

Thaisilk
10

Lag (2007:1150) om tillsyn över hundar och katter

Inledande bestämmelse
   Märkning och registrering av hundar
   Förelägganden och förbud
   Omhändertagande av hundar m.m.
   Hundförbud
   Tillsyn över och omhändertagande av hundar i marker där det finns vilt
   Ersättning för skador orsakade av hundar
   Kostnader för omhändertagande av hundar
   Övergivna eller förvildade katter
   Straffansvar
   Överklagande m.m.

Inledande bestämmelse

1 § Hundar och katter skall hållas under sådan tillsyn och skötas på ett sådant sätt som med hänsyn till deras natur och övriga omständigheter behövs för att förebygga att de orsakar skador eller avsevärda olägenheter.

Ersättning för skador orsakade av hundar

19 § En skada som orsakas av en hund skall ersättas av dess ägare eller innehavare, även om han eller hon inte vållat skadan. Vad ägaren eller innehavaren har betalat i skadestånd har han eller hon rätt att få tillbaka av den som vållat skadan.

#14 och #15, samt TS:  En tjuvparning som  resulterar i dräktighet räknas som "skada". Det har tidigare utdömts full ersättning - och skadestånd! - för hanhundsägare som har haft så dålig koll på sina hanar att de har parat tikar utan tikägarnas medgivande.  Det minsta hanhundsägaren ska betala är ultraljud + resor och ev. förlorad arbetsinkomst för tikägaren i samband med veterinärbesöket. Beroende på resultatet av dräktighetskontrollen kan det senare bli betydligt dyrare för hanhundsägaren!

[Anonim]
12

Det var som vi misstänkte, hon är dräktig. 

Vi kommer ha ständig kontakt med veterinären, det är tur att vi har veterinären 10 min bort med bil. Hon är i bra kondition så veterinären är inte orolig. Allt såg iallafall bra ut på ultraljudet, hon kunde räkna till 2 valpar men som hon sa att de är lätt o missa några. 

Va inte de vi hade hoppas på alls :( Min mamma var med mig och de kommer ta en valp sedan, min man o ja funderar på om vi ska spara en. Så vi hoppas de bara blir 2 valpar som vi själva behåller då.  

Skriver nog mer sedan, vi är fortfarand chockade och jag är så ledsen och orolig..

bell
0

KRAM på dig/er ❤️

VildaVittra
12

#24 Vad bra att ni har så nära till veterinären och att veterinären tyckte allt såg bra ut. Kommer hålla tummarna för att det bara blir två. Ge bara ingen till din "kompis", då skulle jag hellre avliva valpen.

fridarebecka
0

#24 usch vad jobbigt 😕🌺 Vet ni ungefär när dom kommer komma?

[Anonim]
32

#25 Tack ❤️
#26 Hon skickade faktiskt ett sms imorse att hon ville behålla en valp eftersom de är hennes hane som är pappan.. Hon ville inte betala för en valp heller, varför? Jo för hennes hane är pappan.. 😡 
Jag sa självklart nej.

JonnaCecilia
20

#28 Men herregud är hon på riktigt?! Tycker att du ska kräva skadestånd för detta, hon ska betala, inte få nån jävla gratis valp! Hur har hon ens mage, har verkligen inga ord för en sån person?! Jeezez! Lycka till

Lexie82
22

#28 Håller med i vad de andra skrivit, att du bör begära skadestånd! Det känns ju lite som att hon lät dem para sig med flit för att hon ville ha en valp utan att behöva göra något jobb..

Binajis
13

Men hjälp. Jag skulle bli så sjukt förbannad och verkligen ifrågasätta hur de kunde ljuga på det viset, hundvakten alltså. Med tanke på att dom inte tycker det är någon "biggie" och dessutom vill ha en valp kan jag till och med tycka att det låter småplanerat. Vad trodde hon skulle hända om hanhunden var med hela tiden? Det KAN ju i princip inte sluta på något annat vis?! De fick ju mer tid tillsammans än vad två hundar vars parning är planerad ens får! Grrr, eldar upp mig känner jag. Hoppas allt går bra för din tik. Och stå på dig, hanhundsägaren ska inte ha någon valp! 😡

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

Lon@
7

Aaargh, hon ska självklart inte ha någon valp!! Och om det inte vore för att man förstås vill det allra bästa för tiken och valparna så borde hon banne mig få ta hand om allt skitgörat också, det är inte bara gullegull med valpar… Credit till dig TS som gör det bästa möjliga i den här situationen, lycka till! Håller tummarna för att det bara blir två valpar och att allt går bra

VildaVittra
5

#28 Hahaha, herregud, än är inte den sista idioten född. 🤪

Tur i oturen att det är ganska små hundar ni har, de är lättare att sälja än stora blandraser.

Hildgrim
4

Åh vad detta känns planerat från hennes sida! :(

VildaVittra
12

Jo, nått du bör göra idag eller imorgon är att ringa ditt försäkringsbolag och berätta exakt vad som hänt och fråga om försäkringen täcker ett akut kejsarsnitt mm samt fråga om att teckna en försäkring mot dolda fel (ifall de blir fler valpar som kommer säljas).'

Spara alla kvitton på alla utgifter som rör dräktigheten ifall idioten får för sig att försöka avkräva dig på en språngavgift.

Lia
8

Man blir ju skogstokig bara man hör det! Först orsaka stora problem för dig, vidare inte vilja ersätta dig, och sen försöka kräva en valp av dig! Nej usch vilket sjukligt beteende! Bra att du står på dig!

[Forest]
4

28 Jag hoppas på att det bara blir två valpa. Tycker du gjorde helt rätt med neka din fd vän en valp, så oansvarig som hon visat att hon var genom detta är oförlåtligt. Lycka till med allt, och uppdatera gärna hur det går. 🙂

23 Tackar ska skicka den infon vidare då jag har en jag känner en som råkat ut för samma som ts, dok var hanhundsägaren fullt medveten om parningar skedde.

[[Mellebelle]]
4

det här var det mest chockerade jag läst på länge! vad är det för människa som kan vara så oansvarig när det till och med någon annans djur!? ursäkta men inget vett i skallen verkar hon ha.. verkligen otur att hon blev dräktig, Läs på noga om dräktiga tikar, valpning osv det är mycket man behöver veta.. går själv en kurs om hunduppfödning så det är en hel drös!  jag håller verkligen alla tummar att hon klarar av både innan, vid och efter dräktigheten! ❤️

AnneN
5

Hoppas att allt ska gå bra för tiken och valparna iallafall.

Om du vill läsa på lite mer om valpning, mm så har jag skrivit en artikel som innehåller det mesta här.

_**/Mvh Anne

Cahira
5

Men hjälp jag sitter här som en holk helt mållös! Hur har man mage att göra så?!

Sajtvärd för Vallhundar, Pälsvård & Klickerträning
Medarbetare hos Hundar & Lantdjur. 

Allumania
3

Önskar dig, din hund och valparna allt gott. Du gjorde rätt i att neka valp åt denna person då hen helt tydligt är en ansvarslös person som inte förstår allvaret i sin agering. Kan inte förstå hur personen resonerar "min hund e pappa jag ska ha valp?!" Omoget sjäviskt o ansvars löst! Bra att det är 2 st så kommer det högst antagligen gå bra iaf och du kan ha mera koll på att de får bra hem.

Ronja&Ila
1

Så tråkigt att det blivit såhär. Men många påpekar om skadestånd osv. Vilket jag personligen tror är svårt att få igenom. Om ni inte skrev något kontrakt när du lämnade hunden där? Annars slår det tillbaka på sig själv , tyvärr. Och håller med många andra, en valp ska hon definitivt inte ha. Tiken är i din ägo, valparna likaså.

fridarebecka
15

Om du känner för det TS så tror jag vi är flera som gärna skulle följa er hela vägen, men bara om du känner för det såklart 🙂

Bunnybee
1

Usch vad drygt gjort av vännen. Önskar dig och din hund med valpar lycka till.

jenmjao
1

Jag hoppas dessa små liv hamnar i bra hem! Var försiktig med vem du säljer till om du nu säljer till främlingar.

Cahira
2

Kan förresten tipsa att du kan få bra uppfödarhjälp på kennel iFokus om du har frågor. Skulle också gärna följa hur detta går.

Rafflan
4

Säg att allt runt valparna skickas på faktura till henne, och valparna är dina och hon får inte köpa någon då hon uppenbarligen visat att hon inte är en ansvarsfull ägare…

Ellen89
1

Lycka till, hoppas allt gar bra.

[Anonim]
20

Nu var de ett tag sen ja va här inne.. Men de har vart rätt tufft alltihopa. Jag är gravid och har inte mått bra alls enda sen vi fick reda på det så dessa månader har jag nästan inte kunnat jobba något.. 
Och sen har vi nu detta… 
"vännen" har vart hotfull och riktigt otrevlig, väldigt olikt henne.. Förstår inget alls. Vi har anmält henne. Hon skriver på facebook o taggar mig om hela händelsen o får mig att framstå som en idiot. 

En gammal vän som jag kommit ifrån föder upp hundar, taxar. Och jag kontaktade henne och vi har kommit varann väldigt nära vilket är så roligt. Hon har hjälpt mig väldigt mycket, bor inte så långt härifrån så jag kommer ringa henne när de hela startar. 
Veterinären har även ringt för o kolla hur allt går o vi har även hunnit med ett besök för röntgen. 3 valpar. 
"vännen" har inte betalat nånting dessvärre…. 

Nu ska vi bara  njuta av sista tiden och hoppas att allt går som det ska.

Kallaterrier
2

# Vilken röra för er, MEN vad bra att ni har bra folk att ringa om det krisar och när din tik ska valpa och det verkar ju som att ni har en riktigt bra veterinär också!

Lycka till!

Allumania
2

Blockera dendär idioten på Facebook! Hon är tydligen ingen riktig vän! Skulle hon vara det hade hon sekert bet om ursäkt och försökt göra saker bättre. Men hon verkar ju inte ha en droppe samvete i sig! Hennes åsikt kring det hela är det sista ni behöver just nu! Skulle kag veta att mina hundar blivit fäder (jag har han hundar) utan att jag vetat om det pga ngon "väns" dumma ide hade den personen inte varit min vän längre! Bra att du hittat ngon som stöder dig i denna jobbiga situation :) All lycka åt er och de små liven!

VildaVittra
7

#49 Vad bra att det bara var tre valpar och inte fler, då behöver du bara hitta ett hem till. Du kan ju börja annonsera redan nu på exempelvis här på iFokus och länka till denna tråd så folk ser att du inte är buskavlare. Och vad skönt att du har en vän som är uppfödare att få stöd ifrån. 

Jag gillar verkligen inte facebook, det är ju tyvärr ett utmärkt redskap för förtal och mobbning. Men sträck på dig, den som felat är din "vän" och inte du. Jag hoppas även att din anmälan leder till att den som kommer ut ur den här situationen fattigare är din vän och inte du.

Taxelina1
6

Blanda inte in henne igen. Det låter som du fått hjälp och stöd från seriösare håll. Lycka till med småttingarna nu och hoppas allt går bra. Kanske din taxvän kan avlasta dej med kulle om det skulle bli för kämpigt, När valparna är runt 4 veckor börjar dom bli väldigt ljudliga och krävande. Här tar vi ut dom till hundrummet där dom kan busa och leka i hundgården. Och när vi är hemma är dom inne hos oss.

Hälsning från en stor djurvänCool

TeaOchHanna
2

Vilken jobbig situation! Jag hoppas verkligen att allt går bra, både för dig och din hund och att du hittar en riktigt bra köpare till den tredje valpen. 

Jag måste även säga att du verkar hantera situationen väldigt bra! Det måste verkligen vara mardrömmen som tikägare och dessutom när man inte har någon erfarenhet av valpningar. 

Kram!

TjockaBerta
1

Lycka till med allt.

>>>Malum domesticum<<<

Hildgrim
4

#49 Ush vilken jobbig sits. :( Men skönt det börjar lösa sig iaf.

På vilket sätt försöker hon framställa dig som en idiot? Går folk verkligen på det?

Binajis
3

#56 Precis vad jag tänkte. HUR kan man vända det här emot TS? Möjligen genom att blåljuga och säga att ts bett om parning och nu verkar ha ångrat sig… eller nått… hemskt trist att det ska behöva bli såhär.

Sugen på att föda upp ridgeback? Jag lägger uppfödningen på is ett tag framöver och säljer därför lite avelsdjur. Mejla eller PM:a här på ifokus om du är intresserad :-) Även keldjur finns naturligtvis.

http://www.freewebs.com/binajismarsvin

vevve89
0

Kan inte säga annat än sånt här äcklar mig. Ts, all lycka till till dig! Hoppas du får fina valpar trots omständigheterna:-)

Cixx
3

Gud vad trist att hundvakten ljugit om att inte ha hanen hos sig när hon passade din hund. Riktigt dålig stil och jag förstår att du sa upp vänskapen, det hade jag också gjort om jag var du. Hon borde verkligen betala ultraljudet, men förstår ju att du inte orkar tjafsa med henne mer. 

Men hoppas det går bra för din tik och att det blir fina valpar. ❤️ Lycka till !

Följ InnaTheIggy på Instagram
Medarbetare påBARF iFokus

[Forest]
8

Hur går det TS jag antar att det är på nedräkning nu 😃 Håller tummarna för allt går bra och att ni får igenom eran anmälan, mycket trist allt men jag hoppas det slutar lyckligt med friska små valpar 🙂 (skapa gärna en ny tråd sen för jag tror fler än jag är ganska nyfiken på hur allt har gått för eran "mammahund och valpning+ valparna sen) 😊

CorneliaAndersson
0

För sjutton!
Vad frustrerad jag blir på situationen.

Hoppas allt löser sig för er!!

/ Cornelia Andersson,
Innehavare av Borgargatans Kaninuppfödning
Medarbetare på Hermelinkanin.ifokus och Diabetes.ifokus

Cixx
0

Vill också veta hur det går! Håller tummarna för mamman och valparna :)

VildaVittra
20

Just det, om hanhunden är renrasig så tycker jag du ska kontakta hundens uppfödare och SKK och berätta vad  dennes ägare gjort, hon blir nämligen utesluten då. Som en liten present till henne menar jag. 😇

Rafflan
0

#63 utesluten ur vad? som jag fattar ts så är inte hanhundsägaren någon uppfödare?

AnneN
1

#64 Om man har renrasig hund och är medlem i SKK så kan man bli utesluten även som medlem om man medvetet tillåter sin hund användas i blandrasavel.

_**/Mvh Anne

tötenöten
0

Åh fy vad arg jag hade blivit. Uppskattar dock blandrashundar mer, men på det här sättet.. Nä fy..

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

fredricakarlsson
0

Hoppas allt går bra, jag skulle bli något så fruktansvärt arg om min "vän" skulle gjort så. Krävt att de skulle betala för hela kalaset..

Rafflan
0

#67 TS har redan bestämt sig att behålla valparna och veterinären har bedömt att hunden är i bra skick för att få en kull :)

tötenöten
3

Hur har det gått? :)

Råttor, råttor och lite mer råttor!Hjärta

[vattenhunden]
0

EXTREMT Dålig stil av hundvakten! , men håller tummar & tassar för din vovve & valparna. ❤️

[Forest]
0

Är med nyfiken på hur det gått, jag antar det anlänt valpar?  🐶

[Anonim]
39

Hej igen! Valparna har kommit o de mår bra, blev kejsarsnitt o va väldigt nära att vi förlora vår tik :( bland de värsta jag vart med om… Idag mår alla fyra bra. 2 honor 1 hane. "Vännen" har fått betala alla kostnader + lite till.. Nu tar vi vardagen som den kommer o njuter av tiden.

VildaVittra
2

#72 Grattis "mormor" till dina små monsterbarnbarn. 🌺

Vad skönt att "vännen" stått för kostnaderna.

poodlelicious
0

#72 Du få försöka finna lite tröst i de fina valparna. Nu är ju ändå det värsta över i och med att tiken klarat kejsarsnittet.

Lon@
1

Har tänkt på er, hemskt att ni höll på att förlora er tös men vilken lättnad att det ändå gick relativt bra! Skönt att ni kunde få "kompisen" att betala dessutom… Lycka till nu med de små och att tiken kryar på sig 💜

russin
3

Hoppas kompisen ångrar sig rejält nu när denne insett hur illa dennes slarviga handlande kunde ha gått - det är inte alltid en dans på rosor att "ploppa ut ett gäng valpar" som många tror. Så skönt det gått bra hittills ändå mitt i allt❤️

AnneN
0

#72 Vad skönt att tiken och valparna mår bra nu 🙂

_**/Mvh Anne

[Anonim]
1

Tack alla :) Personen har nyligen skaffat en valp, tik oxå…. Är så trött på henne. Hennes kille kontakta mig o bad om ursäkt för hennes beteende, han är som tur inte som hon och hon fick inte köpa valpen men hon gjorde de ändå… Hon är däremot väldigt mån om sina djur o går många kurser o tävlar en hel del. Men nått har slagit slint :/

Cixx
5

Oj! Glad att mammavovven klarade sig och att valparna mår bra!

Vill se bilder på småttingarna :D

Kitten86
1

Synd att det blev kejsarsnitt och att det höll på att gå illa för er tik…. Roligt att höra att alla idag mår bra! Skönt att "kompisen" också tod sig i kragen och betalade kostnaderna!! Hoppas att du hittar bra hem till alla valparna framöver också 🙂

Cahira
2

Fy vad arg jag blir att din "vän" nästan dödade din hund!!!! Vad skönt att hon klarade sig och att valparna mår bra! 

Visa gärna bilder. ❤️

[Forest]
2

Skönt att höra att det är bra nu med mammatik och att valparna mår bra. Jag passar på att säga grattis till valparna 🌺 Jag hoppas att du vill visa oss lite bilder på valparna och lilla mammsen. 😃

Skönt att din fd vän har betalat som hon ska, det vart en härlig summa som hon antagligen inte trodde skulle tillkomma vid avel en mycket bra läxa så hoppas att hon har kvar den ett bra tag nu när hon själv skaffat sig en tikvalp.

Taxelina1
4

Jag har allt tänk på dej och din tik. Haft problem med nätet och har inte kunnat följa din tråd. Ledsamt och jobbigt att det blev snitt, men ändå skönt att det gick bra. Fint också att det löste sej med ersättningen.

Får jag fråga vad allt kostade till slut? Kan vara nyttigt att veta för många som går i valptankar🤔

Lycka till med småttingarna nu🙂

(har själv 5 småttingar i lådan som är 2 veckor❤️)

[Forest]
0

83 Säger grattis till valparna hoppas även du bjuder lite på bilder och berättar hur allt gick :) Sorry OT ts 😎

[Anonim]
13

För er som undrar vad allt gick på.. Jo strax över 20 000… Stor summa, snittet gick på jourtid och var akut. Sen var det röntgen osv… Är så glad att jag inte betala detta! Hade vi aldrig klarat av ekonomiskt nu när barn nr 2 är på väg..

Tik o valpar mår bra :) en kommer vi nog att spara, mina föräldrar ska ha en troligtvis dp min far går i pension snart. Sen har min mans bror funderat på en. Så troligtvis stannar dessa valpar inom släkten :)!

[Mogg]
2

Låter som allt går bra! Kan vi få se några bilder av valparna om du har tid?

Cahira
1

Oj barn på G samtidigt! Skönt att alla mår bra och att du har hjälp av familjen!

Cixx
1

Skönt att alla valpar redan har planerade hem :D

Visa gärna bilder! Är så nyfiken på hur de små ser ut :D

Taxelina1
1

#85 Ruskiga summor och skönt att ni slapp det och att alla mår bra🙂

Lycka till med alla småttingar nu😉

[[Boris Sager]]
1

Vilken hemsk historia, som anda slutade i dur! Annu en lardom att man kan lita battre pa djur an pa vissa manniskor. Jattebra att du berattar! En del behover tankestallare. Jag onskar dig lycka till med hundmamma, valpar, din egen graviditet och hela livet! Kram

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.