Hundar iFokus

Hundar

Etikettoff-topic
Läst 524 ggr
TinaH
0

God morgon 3/10-07

Sitter här och funderar….

Livet är rätt orättvist…

Tänker på dem stackarna med hundarna i går på teve… dem gjorde ALLT för sin makt, för att få grannen till freds….
men grannen borde ta och svälja sin stolhet, och gå halv vägs, men inte ens det gjorde han, och kommer troligen inte göra det heller.
Dem till och med stängde in sina hundar när dem var borta lite längre, och det är klart som korvspad att smyger man i buskarna så skäller hunden!
Han verkar vara en manskgris. Kvinnohatare nästan, verkar det som, "jag tycker det är riktigare och tala till en karl!"
IDOT!!!!Skrikandes
Hade jag suttigt där så hade jag inte kunnat hålla flabben.
Hans fru var ju förbannad och till och med stack hemifrån och sov på annan ort, PGA av guben och hans hunör på hundarna.
Stackars kvinna!
Hon älskade hundarna, och till och med sa till sin gubbe "hoppas att du accepterar att jag gillar djur!"
Gå halva vägen var som dem stackars hund-människorna redan hade gjort….fanns inte i grannarna.
Hundfolket och med hade till och med haft öppethus och alla dörrar öppna, men icke att dem grnnarna gick dit!

Hoppas att man får se ett program med Achberg "hur gick det sedan".

Jag sitter här och fundrar på mig själv lite…
Ja nu kommer Tina med sina själviska tankar igen, men det bjuder jag på. :-)
Detta med magsäcks förminskning eller inte.
Visst står jag i kön, men inte förrän tidigast om 6-7 år.
Har redan fått vänta 2½år för att få denna tiden.
Han sa att vi skulle träffas om 1 år, och se hur läget är då.
Jag kontrade tillbaka med "ja, jag får se om jag lever då, om jag orkar så länge".
Då var läkaren snabb och kontra med "men då ska du nog gå och tala med en hjärnskrynklare".
Nä, sa jag…jag ska fan ta mig inte gå på psykofarma för att ni inte kan se folks behov, och skylla på att det är ont om läkare, ja jag vet att det är det, och då finns det bara en sak till för sammhället, att släppa till mer pengar till sådan här operationer, för samhället tyvärr hjälper inte till för att man ska kunna leva ett normalt liv.
Ja, det är bara individen själv som kan bestämma vad man stoppar i sig, men samhället underlättar ju inte med all snabbmat….

I dag xakt om 1 månad fyller jag 33 år.
Det är lika med att när jag har gjort operationen, och har börjat leva efter och allt, så är jag jag 40-41år.
Det kan bara glömmas detta med barn i mitt liv…Gråter
Jag vill kunna leva som "alla andra"….
Jo, läkaren sa "hade du haft diabetes eller hjärtsjukdom, så hade du kommit till operation inom 1år".
Jag hade lite fett i levern men "det var ingen fara" med.
Nu har jag funderingar på och ta ett banklån, enbart för att kunna gör operationen tidigare. Den kostar runt 50-70.000Kr.

Hoppas att Ni får en underbar dag!
Sköt om Er!
Kramis

Mvh TinaH
~ Sajtvärd på: retriever.ifokus.se ~

V-lang
0

Usch Tina jag lider verkligen med dig, och det där med att behöva kosta på det själv låter ju helt galet…..jag vet att det inte är mycket du kan göra för man orkar inte hur mycket som helst, men stå på dig…

kerstinjoh
0

Hej min vän!

Jag vill bara säga en sak. Stå på dig!!!!!! Jag önskar verkligen att du orkar det.

Du har rätt till denna operationen. Jag fattar ärligt talat inte vad din läkare svamlar om.

Ge inte upp! Sök annan läkare!

Kram från din vän Kerstin